direkte Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 (endret) Når man har stått på teoriprøven, hvor lang tid har man på seg til å bestå oppkjøringa før teoriprøven blir ugyldig? Endret 20. februar 2012 av direkte Lenke til kommentar
AccessV Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Når man har stått på teoriprøven, hvor lang tid har man på seg til å bestå oppkjøringa før teoriprøven blir ugyldig? 3 år Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 En venn lurer på om det er lov med kalkulator under teoriprøven? Lenke til kommentar
Samara Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 En venn lurer på om det er lov med kalkulator under teoriprøven? Aner ikke, men vedkommende kan helt sikkert ta den med til Trafikkstasjonen når h*n skal ta prøva, og spørre om det der. Verste konsekvens er at den må ligge igjen på kontoret til man er ferdig. Men jeg er vel også usikker på hvorfor man skal ta den med overhode. Man får ikke utspekulerte oppgaver som krever en drøss med desimaltall. Lenke til kommentar
AccessV Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 En venn lurer på om det er lov med kalkulator under teoriprøven? Det er en kalkulatoren på pcèn som man har lov til å bruke. Så svaret er ja Lenke til kommentar
TMB Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Man trenger vel strengt tatt ikke kalkulator under teoriprøva vel? Lenke til kommentar
KvinneKvinne Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Usikker på tidspunktet, men når du består, er det best å bestille førerprøve med det samme. Da er ventetiden fra 1-3 måneder. På IntensivTrafikkskole.no har du en stor liste over forskjellige gratis (og ikke gratis)teoriprogrammer. Når man har stått på teoriprøven, hvor lang tid har man på seg til å bestå oppkjøringa før teoriprøven blir ugyldig? Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Tenkte jeg skulle ta teoriprøven i morgen, og derfor har jeg ikke tid til å bestille en fysisk teoribok. Finnes det alternativer på nett? Kurs man kjøpe, e-bøker e.l.? Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Tenkte mer i retning lesestoff. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 4. mars 2012 Del Skrevet 4. mars 2012 Tror ikke det....hvorfor ta prøva på impuls? Bestill deg bok og ta den om et par uker. Er mye bedre Lenke til kommentar
BrehT1 Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Tok teorien forrige Onsdag, og må si jeg ble overrasket over hvor "lett" jeg synes den var. For å forberede meg hadde jeg kjøpt en del dagspass på Teoritentamen.no og tok den testen rundt 20 ganger, og må si jeg slet ganske kraftig her. Bladde også gjennom teoriboka et par ganger, men ikke veldig nøye. Så jeg våknet på Onsdag, og hadde ikke planlagt å dra for å ta teorien, men jeg hadde noen timer ledig før jobb og bestemte meg for å gi det et forsøk. Kom inn i prøvelokalet, og det var allerede mange som satt der. Endte opp med å være førstemann ut igjen og hadde kun 2 feil, brukte rundt 20 minutter. Synes selv det gikk litt fort så jeg tok meg tid til å lese over alle spørsmålene på nytt og endret svar på noen av de ettersom et par av spørsmålene er formulert på en sleip måte. Endte altså opp med 2 feil, begge under kategorien "Regulering av Trafikk". Aner ikke hva spørsmålene var... Hadde fra før hatt nesten alt det obligatoriske med kjøreskolen og cirka 10 kjøretimer. Tenk sunn fornuft og lær deg grunnteorien med boken og test deg selv på teoritentamen.no så bør det gå greit. Lenke til kommentar
Grudgfees Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 I starten av februar strøyk eg på teori prøven ( med 2 feil for mykje : @ ) Betalte 500 kroner for prøven. Koster den meir nå sia eg strøyk på den første ? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Nei, tviler sterkt. Mener å huske at det var samme pris for meg andre gang, som det var første gang. Er veldig sikker på at prisen holder seg på samme nivå uansett. Lenke til kommentar
viking-chan Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Øh? Nå ble jeg veeeldig i tvil her. Jeg har lært å regne ut forbikjøring ved å ta (egen fart/forskjell i fart) x 100 = fri veistrekning. Og så /3 for strekningen som man bruker på selve forbikjøringen. Men så få jeg denne på teoritentamen.no: Jeg var veldig i tvil siden forbikjøringsstrekningen strengt tatt er 133 m - men hvor i alle dager kommer tallet 250 fra? Lenke til kommentar
Samara Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Jeg var veldig i tvil siden forbikjøringsstrekningen strengt tatt er 133 m - men hvor i alle dager kommer tallet 250 fra? Du klarer vel ikke å kjøre forbi på 125 m når du trenger 133 m? 2 Lenke til kommentar
viking-chan Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 (endret) Jeg var veldig i tvil siden forbikjøringsstrekningen strengt tatt er 133 m - men hvor i alle dager kommer tallet 250 fra? Du klarer vel ikke å kjøre forbi på 125 m når du trenger 133 m? Nei, og det var derfor jeg sa jeg var i tvil. Men med tanke på hvor pære råtne matteferdighetene mine kan være til tider, så virket det mest logisk å velge alternativet som var sånn ca nesten likt det jeg selv hadde regnet ut, fremfor det med en dobbelt så høyt tall. Endret 25. mars 2012 av pingting Lenke til kommentar
direkte Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Når man skal ta teorien, er det bare å møte opp på trafikkstasjonen, så får man tatt teorien med en gang? Man må vel ikke bestille noen time for det, eller sende inn søknad om førerkort først? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå