TMB Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Det er da vikepliktskilt ved alle rundkjøringer? Bilen til høyre, har vikeplikt for deg. Vet det? Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Wooha! Sto på første forsøk. Kan vel si at det var takket være www.e-teori.no og teoritentamen.no / teoriprover.no. Likte beste den siste. Lenke til kommentar
SM# Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Er det ikke litt dårlig sikkerhet ang. teorien? Bare tenkte over det, er jo ikke noe problem å ta en kompis sitt legg. og ta teorien "for" han? Ikke det at jeg skal gjøre det, men tanken streifet meg etter at jeg så hvor lite selve teorientesten ville ha info om deg. Selv bestod jeg, 6 feil Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 samme her. 6 feil. Men jeg måtte gi legitimasjon med bilde. De tok bilde av meg der (som kommer på førerkortet) så vil ikke det da bli et problem vist du får et førerkort med bilde av noen andre enn deg selv og annet person info? Lenke til kommentar
SM# Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Jeg måtte ikke ta bilde, bare vise ID med bilde, synstest and free to go. Synes bare det var litt rart. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Måtte verken ta bilde eller ta synstest. Endret 26. januar 2011 av NothinDoin™ Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) På tide at jeg tar teorien snart, men synes den er så vanskelig.. hadde 9 feil sist. Har tatt mange prøver på nett, men når jeg skal ta den på vegvesenet får jeg det ikke til. Jeg tror jeg svarer rett, men er aldri det.. Jeg leste ekstremt lite til teori prøven når jeg tok denne i høst, men brukte heller 8 timer i strekk på teoriprøver på nett. Tok så teoriprøven dagen etter dette og det gikk med 4 feil. Jeg brukte relativt kort tid på prøven, men for all del. Les skikkelig gjennom spørsmålet, og forstå hva de spør etter i hver oppgave. Jeg tror det er mange som stryker kun fordi de er nervøse og slurver. Dessuten er det mye "common sense" i prøven generelt. Endret 26. januar 2011 av ugotabanana Lenke til kommentar
Shifty Powers Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Stemmer det at teorien må vere bestått minst to månadar før oppkøyring? Synst nemleg køyrelæraren min sa dette... Lenke til kommentar
TMB Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Vet ikke, men man kan ikke bestille oppkjøring hos trafikkstasjonen (noe kjøreskolen gjør for deg) før du har bestått teoriprøven. Lenke til kommentar
SunnivaKL Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 På tide at jeg tar teorien snart, men synes den er så vanskelig.. hadde 9 feil sist. Har tatt mange prøver på nett, men når jeg skal ta den på vegvesenet får jeg det ikke til. Jeg tror jeg svarer rett, men er aldri det.. Jeg leste ekstremt lite til teori prøven når jeg tok denne i høst, men brukte heller 8 timer i strekk på teoriprøver på nett. Tok så teoriprøven dagen etter dette og det gikk med 4 feil. Jeg brukte relativt kort tid på prøven, men for all del. Les skikkelig gjennom spørsmålet, og forstå hva de spør etter i hver oppgave. Jeg tror det er mange som stryker kun fordi de er nervøse og slurver. Dessuten er det mye "common sense" i prøven generelt. Hvordan klarte du å lære alle skilt osv da? Har gått nøye igjennom svarene mine når jeg har tatt teorien før, og har lest myye... er aldri noe spesielt nervøs heller. Lenke til kommentar
Stephenjazz Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 På tide at jeg tar teorien snart, men synes den er så vanskelig.. hadde 9 feil sist. Har tatt mange prøver på nett, men når jeg skal ta den på vegvesenet får jeg det ikke til. Jeg tror jeg svarer rett, men er aldri det.. Jeg leste ekstremt lite til teori prøven når jeg tok denne i høst, men brukte heller 8 timer i strekk på teoriprøver på nett. Tok så teoriprøven dagen etter dette og det gikk med 4 feil. Man skal gjøre ting slik at man er sikker på mulige situasjoner. Tross alt teorien er basisen på det praktiske. Om du har en del feil, kan sannsynligheten for å gjøre de feilene i det praktiske større. Eneste som hjelper er pugging over en periode Jeg brukte relativt kort tid på prøven, men for all del. Les skikkelig gjennom spørsmålet, og forstå hva de spør etter i hver oppgave. Jeg tror det er mange som stryker kun fordi de er nervøse og slurver. Dessuten er det mye "common sense" i prøven generelt. Stemmer det at teorien må vere bestått minst to månadar før oppkøyring? Synst nemleg køyrelæraren min sa dette... Ja det stemmer Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Stemmer det at teorien må vere bestått minst to månadar før oppkøyring? Synst nemleg køyrelæraren min sa dette... Nei det stemmer ikke. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte vente i 1 mnd etter bestått teori, men jeg fikk oppkjøring den 14. Feb (3 dager etter 30 års dagen min :o ) Det kommer ene og alene ann på når de har ledige "timer" på vegvesenet. Og som nevnt tidligere så må oppkjøring bestilles via kjøreskolen. Men dette kan no variere fra by til by (plass til plass). Slik er det vertfall her i Molde Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Fikk min oppkjøringsdato 22 dager etter at jeg besto teorien jeg. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Jeg tok teorien på en fredag og fikk dato for oppkjøring i starten av den påfølgende uka (som var et par uker frem i tid, om jeg husker riktig). Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) På tide at jeg tar teorien snart, men synes den er så vanskelig.. hadde 9 feil sist. Har tatt mange prøver på nett, men når jeg skal ta den på vegvesenet får jeg det ikke til. Jeg tror jeg svarer rett, men er aldri det.. Jeg leste ekstremt lite til teori prøven når jeg tok denne i høst, men brukte heller 8 timer i strekk på teoriprøver på nett. Tok så teoriprøven dagen etter dette og det gikk med 4 feil. Jeg brukte relativt kort tid på prøven, men for all del. Les skikkelig gjennom spørsmålet, og forstå hva de spør etter i hver oppgave. Jeg tror det er mange som stryker kun fordi de er nervøse og slurver. Dessuten er det mye "common sense" i prøven generelt. Hvordan klarte du å lære alle skilt osv da? Har gått nøye igjennom svarene mine når jeg har tatt teorien før, og har lest myye... er aldri noe spesielt nervøs heller. Skiltene lærte jeg i storgrad mens jeg øvelseskjørte. - Når jeg klarte teorien så bestilte min kjørelærer oppkjøring med engang, da man må ha passert teorien for å kunne gjøre dette. Endret 27. januar 2011 av ugotabanana Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Stemmer det at teorien må vere bestått minst to månadar før oppkøyring? Synst nemleg køyrelæraren min sa dette... Nei det stemmer ikke. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte vente i 1 mnd etter bestått teori, men jeg fikk oppkjøring den 14. Feb (3 dager etter 30 års dagen min :o ) Det kommer ene og alene ann på når de har ledige "timer" på vegvesenet. Og som nevnt tidligere så må oppkjøring bestilles via kjøreskolen. Men dette kan no variere fra by til by (plass til plass). Slik er det vertfall her i Molde I oslo så kan man bestille via det her https://svvgw.vegvesen.no/http://sofi.vegvesen.no:7914/forerkort/control/AppointmentReservation1 det gjørde jeg hvertfall da ser man tidspunkt og dato som er ledig og passer for deg jeg valgte 30 november 2010 og klokka 12:30 Lenke til kommentar
KristianM1 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Jeg og bestilte sjøl via https://svvgw.vegvesen.no/http://sofi.vegvesen.no:7914/forerkort/control/AppointmentReservation1 .... Og jeg bor i Vestfold. Ganske smaart. Var forøvrig 20. Mai 2010 kl 10:50 på meg.. =P Lenke til kommentar
Shifty Powers Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Er det kapittel i Veien til Førerkortet som ikkje er viktige? Tenker spesielt på det som heiter Samfunnsutvikling, transportbehov og miljø Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå