Eulogy Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Må jeg søke om førerkort før jeg kan melde meg på trafikalt grunnkurs? Har tenkt å begynne ferden mot å ta førerkortet i April ved å melde meg på trafikalt grunnkurs, men må jeg søke om førerkort før den tid? Finner ikke noe info om det. Lenke til kommentar
makila Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Nei, å sende inn søknad om førerkort er noe du må ha gjort før du drar inn på trafikkstasjonen for å ta teoriprøven. Du kan fint begynne på trafikalt grunnkurs uten å ha gjort det. Lenke til kommentar
frds Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Netopp tatt teorien, deilig å være ferdig med det! Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) Heisann! Jeg er en real treging på dette med lappen (dvs jeg er 20, blir 21), men har kommet godt i gang med kjøretimer, men har enda ikke tatt teorien. Jeg sjekket nettopp status på min "søknad om førerkort" og der står det "klarert for teori", men at min vandelsattest ikke er gyldig, fordi søknaden ble lagt inn for lenge siden. Må jeg da søke helt på nytt, eller må man bare ha en godkjent vandelsattest for å ta den praktiske prøven? Og til sist.. så står det i mailen at jeg skal levere optiker-/legeattest. Jeg er jo nærsynt, men er det ikke noen test på trafikkstasjonen, eller hvordan funker det? Mange spørsmål, men håper dere kan hjelpe meg litt med da, fordi jeg tenkte egentlig å ta teorien nå på torsdag, og lese en del i morgen, men hvis jeg ikke får den godkjent, da blir det en stund til jeg faktisk kan få tatt prøven. Endret 16. mars 2010 av Xtra Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 På trafikkstasjonen jeg gikk på var syntesten å lese et bilskilt på 20 meters avstand. Det var veldig jalla opplegg, og jeg kunne godt hatt på meg linser uten at hun visste det. Veit ikke hvordan de praktiserer den delen på andre trafikkstasjoner.. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Akkurat det samme her i Bergen. No worries der, så lenge du har OK syn klarer du å lese bilskiltet helt greit. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Da blir det en to ukers utsettelse på å ta teorien for min del, fordi vandelsattesten min er ikke gyldig lenger. Dumt, fordi jeg sjekket det en gang på kjøreskolen, tror det var litt før eller rett over nyåret, men desverre stod det ingen ting om gyldgheten av vandelsattesten der. :/ Lenke til kommentar
frds Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Jeg tok ikke noe synstest e.l da jeg tok teorien. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Må ha denne i mine innlegg, blir sikkert nyttig Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Spørsmål fra teoritentamen.no: Hva skjer med drivstofftilførselen til motoren når en slipper gassen? Den reduseres til et minimum Den stenges slik at det ikke brukes drivstoff < riktig svar Den reduseres avhengig av hvilket gir en har Den forblir den samme, ellers stopper motoren Dette kan da ikke stemme? Jeg krysset av på «Den reduseres til et minimum», for bilen bruker da unektelig bensin på tomgang? Lenke til kommentar
KristianM1 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Bestod teorien 10. Mars med 2 feil. Brukte 19 min, men 10 av de var til å sjekke gjennom svara 3-4 gangen. Har nesten ikke åpna boka, bare litt.. Men tok 7 tester på teoritentamen dagen før jeg gikk å tok teorien, så det hjalp en del tror jeg Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Å kun bruke disse testene på nettet er ikke lurt. Les boka, pugg den. Testene du gjør på nettet lærer du deg ubevisst hvor svarene ligger, det er gjerne spørsmål som gjentar seg flere ganger fra hver gang du tar testen, og når du svarer feil velger du bare det som er rett neste gang uten å ta notis om hvorfor dette er rett svar. Ta det som en advarsel. Ikke alle er slik, men det finnes ufattelig mange der ute som ikke kan trafikkregler og kun satt å tok tester på nettet. Da jeg selv tok teorien hadde jeg lest boka mange ganger, har kjedelest i den siden jeg var liten, alltid interessert meg for trafikkregler og leste meg opp på det jeg følte meg usikker på. (netttestene er greie for å finne ut hva du burde lese på.) Teoritentamen og opplæring til teorieksamen på kjøreskole kan være lurt om man sliter! Nå skal det sies at jeg mener teorieksamen burde være Betydelig vanskeligere, og oppkjøringen mye mer utfordrende. Enhver idiot kan jo få lappen i dag,uten å egentlig kunne spesielt mye... prøvetid eller ei... Lenke til kommentar
KristianM1 Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Jaja Emiro, jeg har lest gjennom boka i ettertid og. Og veet at jeg regelmessig kommer til å lese i den videre, hvertfall en god stund etter jeg har fått lappen. Lenke til kommentar
koots Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Nå har jeg fått flere spørsmål som spør om det samme omtrent, bare uttrykt annerledes og det samme gjelder svarene. Lenke til kommentar
koots Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Tok teoriprøven idag, alt riktig på 12 min. Er ikke vanskelig, bare kjedelig. Hjelper å spørre mye spørsmål når en er ute og kjører da man får opplevd det i praksis. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Strøyk idag me 2 feil for mye. først forsøk. Er det virkelig sant at vi ikke får vite hva vi svarte feil på?!?!?! jeg fikk bare noen ark der det sto hvor mange feil jeg hadde i f.eks Skilt og veioppmerking. er så forbanna! redd for at jeg skal gjøre det værre neste gang. Lenke til kommentar
KristianM1 Skrevet 22. april 2010 Del Skrevet 22. april 2010 Sant, du får vite innen hvilket "emne", men ikke hvilke spm. Jeg fikk 3 feil, men fikk ikke vite hvilke spm.. Var "Kjøring under spesielle forhold", "Fremkommelighet" og "Vikeplikt" spørsmål jeg fikk feil på Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Har man vikeplikt til høyre på ein parkeringsplass? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå