Gå til innhold

Teori klasse B - Tråden som kan hjelpe deg

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
post-107396-1205089857_thumb.jpg

Kan noen forklare meg hva greia med opphevningskiltene er, hvorfor det blir 80 etter skiltet og hva er regelen for sånne skilt?

Når man har opphevingsskilter, blir fartsgrensen opphevet til neste generelle fartsgrense. I Norge er det 50 og 80. Det vil også si at dersom du kjører på en vei der det ikke er skiltet med noen fartsgrense, så er det som regel den mest passende av de generelle fartsgrensene som gjelder. Håper dette var forklarende nok.

Endret av Sirhaavard
Lenke til kommentar
Hva med når det står 50 opphevet? Blir det 80 da?

Og når dette skiltet blir opphevet, er det 50 da?

366%20fartsgrensesone%2030.jpg

Det kommer helt an på hvilke veier man kjører på.

I tettbebodde omgivelser (boligstrøk o.l.): 50 km/t

I åpne omgivelser (landevei): 80 km/t.

Har ingenting å si hvilket skilt som har stått før, når det gjeldene skiltet blir opphevet.

Lenke til kommentar

jaja, rulsa bort for å ta teorien om onsdagen, men tror dere faen ikke at søknaden min for å ta prøvene var sletta i systemet da? skulle tro at 18 mnder ikke var så lenge. (tok teorikurset i juli 06, søkte da)

så jeg måtte søke på nytt og vente nye 1-2 uker på at den blir behandla.

Lenke til kommentar
Hva skal man gjøre dersom man hører sirener, men ikke kan se utrykningskjøretøy i speilene?

Sjekke blindsoner, men ellers kjøre som normalt? Vær obs i kryss og lignende. Tror jeg.

Har i allefall aldri sett biler som har lagt seg til siden bare ved å hørt et utrykningskjøretøy.

Lenke til kommentar

Er teoriprøven veldig formell egentlig? Tenker på spørsmål ála dette:

Er dette lov

1. Ja

2. Ja, hvis sikten er god nok

3. Ja, så lenge man gir tegn i god tid

4. Nei

Har alltid en tendens til å velge "ja, hvis"-svar. Men ofte det blir feil. Er det stort sett "ja" og "nei" som er riktig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...