El Matador Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Litt lengre frem i krysset enn bil 3 med andre ord? Ja. Tegningen min er litt misvisende siden det er litt vanskelig å tegne en bil rett ovenfra ( ). Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Korrekt. Noe ala dette. Husk at det bare er plass til 1 bil utti krysset, så ikke legg deg i rompa på noen andre som står slikt og venter på ei luke. Endret 6. mars 2008 av k1mzor Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Hvilken bok anbefaler dere? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Kan noen forklare meg hva greia med opphevningskiltene er, hvorfor det blir 80 etter skiltet og hva er regelen for sånne skilt? Lenke til kommentar
ukjentbruker Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Kan noen forklare meg hva greia med opphevningskiltene er, hvorfor det blir 80 etter skiltet og hva er regelen for sånne skilt? Når man har opphevingsskilter, blir fartsgrensen opphevet til neste generelle fartsgrense. I Norge er det 50 og 80. Det vil også si at dersom du kjører på en vei der det ikke er skiltet med noen fartsgrense, så er det som regel den mest passende av de generelle fartsgrensene som gjelder. Håper dette var forklarende nok. Endret 9. mars 2008 av Sirhaavard Lenke til kommentar
Teig Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) I tettbebodde omgivelser (boligstrøk o.l.): 50 km/t I åpne omgivelser (landevei): 80 km/t. Endret 9. mars 2008 av hakhag Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Hva med når det står 50 opphevet? Blir det 80 da? Og når dette skiltet blir opphevet, er det 50 da? Endret 9. mars 2008 av Hellemyr Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Hva med når det står 50 opphevet? Blir det 80 da? Og når dette skiltet blir opphevet, er det 50 da? Det kommer helt an på hvilke veier man kjører på. I tettbebodde omgivelser (boligstrøk o.l.): 50 km/t I åpne omgivelser (landevei): 80 km/t. Har ingenting å si hvilket skilt som har stått før, når det gjeldene skiltet blir opphevet. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 jaja, rulsa bort for å ta teorien om onsdagen, men tror dere faen ikke at søknaden min for å ta prøvene var sletta i systemet da? skulle tro at 18 mnder ikke var så lenge. (tok teorikurset i juli 06, søkte da) så jeg måtte søke på nytt og vente nye 1-2 uker på at den blir behandla. Lenke til kommentar
F-Lock Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hva koster teoriprøven når man prøver for 2.gang? Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Akkurat det samme skulle jeg tru. Lenke til kommentar
F-Lock Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Blir det ikke dyrere for hver gang? Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Nei. Jeg kjenner en som har tatt den titalls ganger, og har ikke hørt noe om at det har blitt dyrere for hver gang. Lenke til kommentar
F-Lock Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Ok. Når man stryker 1 gang må man vente 2 uker før man kan ta den en gang til. Men om man stryke 2 gang, må man vente en mnd. til neste gang? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Man må ikke vente lenger for å ta den andre gang, nei. Lenke til kommentar
F-Lock Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Så det koster like mye å ta den uansett hvor mange ganger man stryker, og man må bare vente 2 uker før man kan ta den på nytt uansett hvor mange ganger man stryker? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Som du allerede har fått svar på et par ganger: Ja og ja. Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hva skal man gjøre dersom man hører sirener, men ikke kan se utrykningskjøretøy i speilene? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hva skal man gjøre dersom man hører sirener, men ikke kan se utrykningskjøretøy i speilene? Sjekke blindsoner, men ellers kjøre som normalt? Vær obs i kryss og lignende. Tror jeg. Har i allefall aldri sett biler som har lagt seg til siden bare ved å hørt et utrykningskjøretøy. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Er teoriprøven veldig formell egentlig? Tenker på spørsmål ála dette: Er dette lov 1. Ja 2. Ja, hvis sikten er god nok 3. Ja, så lenge man gir tegn i god tid 4. Nei Har alltid en tendens til å velge "ja, hvis"-svar. Men ofte det blir feil. Er det stort sett "ja" og "nei" som er riktig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå