Gå til innhold

Teori klasse B - Tråden som kan hjelpe deg

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har strøket på teorien 4 ganger nå. Ja jeg er fullt klar over at det er flaut, men jeg hadde ikke motivasjon noen steder de 3 første gangene. Sist gang fikk jeg 8 feil, etter å ha lest halve boken og tatt 10 tester på teoritentamen.no.

Det er noen spørsmål som gjør meg usikre. Det kan gjerne være spørsmål om for eksempel;

1. Er det tillatt å stoppe eller parkere i sykkelfeltet?

2. Skal/bør man blinke til venstre før man kjører inn i rundkjøringen om man skal til venstre når man kjører ut av den?

3. På skiltet står det 30KM/T SONE med strek over, den opphører eller det er slutt på selve skiltet, men hva er da hastigheten når det opphører? På bildet er det bilde av en by. Da vil det si at fartsgrensen er 50km/t igjen?

4. Du kjører i 80km/t som er fartsgrensen, men du har en lang kø bak deg av biler som presser på. Hva gjør du? Så får jeg svar alternativer som; Jeg kjører inn til siden og slipper dem forbi, jeg øker farten, jeg holder farten og kjører videre.

Spørsmåla over her er ikke ordrett, men dere forstår sikkert hvilke spørsmål jeg har problemer med. :)

Noen spørsmål som innebærer bilder gjør meg forvirret på grunn av dårlige tegninger, believe it or not.

Hadde 4 feil på regulering av trafikk og 4 feil på plassering i trafikk. Ganske sykt i bunn og grunn. Jeg tror jeg klarer teorien neste mandag nå, men jeg har på en måte gitt opp, føles ut som jeg skal stryke hver gang når jeg prøver, det er også selv om jeg leser hele boka. Og nei, jeg sliter ikke med dysleksi eller lignende problemer til dere som lurer. ^^

Awriite. Håper noen kan hjelpe på disse små spørsmåla mine. Trenger et lite push i ryggen nå for å klare teoriprøven. Har en fet Audi A4 stående i garasjen som venter også. :(

Endret av SteffenJ
Lenke til kommentar
Har strøket på teorien 4 ganger nå. Ja jeg er fullt klar over at det er flaut, men jeg hadde ikke motivasjon noen steder de 3 første gangene. Sist gang fikk jeg 8 feil, etter å ha lest halve boken og tatt 10 tester på teoritentamen.no.

Det er noen spørsmål som gjør meg usikre. Det kan gjerne være spørsmål om for eksempel;

2. Skal/bør man blinke til venstre før man kjører inn i rundkjøringen om man skal til venstre når man kjører ut av den?

3. På skiltet står det 30KM/T SONE med strek over, den opphører eller det er slutt på selve skiltet, men hva er da hastigheten når det opphører? På bildet er det bilde av en by. Da vil det si at fartsgrensen er 50km/t igjen?

4. Du kjører i 80km/t som er fartsgrensen, men du har en lang kø bak deg av biler som presser på. Hva gjør du? Så får jeg svar alternativer som; Jeg kjører inn til siden og slipper dem forbi, jeg øker farten, jeg holder farten og kjører videre.

Spørsmåla over her er ikke ordrett, men dere forstår sikkert hvilke spørsmål jeg har problemer med. :)

Noen spørsmål som innebærer bilder gjør meg forvirret på grunn av dårlige tegninger, believe it or not.

Hadde 4 feil på regulering av trafikk og 4 feil på plassering i trafikk. Ganske sykt i bunn og grunn. Jeg tror jeg klarer teorien neste mandag nå, men jeg har på en måte gitt opp, føles ut som jeg skal stryke hver gang når jeg prøver, det er også selv om jeg leser hele boka. Og nei, jeg sliter ikke med dysleksi eller lignende problemer til dere som lurer. ^^

Awriite. Håper noen kan hjelpe på disse små spørsmåla mine. Trenger et lite push i ryggen nå for å klare teoriprøven. Har en fet Audi A4 stående i garasjen som venter også. :(

Nr. 1: NEI Se TRAFFIKANT ABC, side 38 (hefte som e gratis hos biltilsynet)

Nr. 2: NEI " " , side 37 Kun signal til høyre når du skal ut

Nr. 3: Ja Fartsgrensen i sone (bilde med by) er 50 km om ikke annet er oppgitt med skilting

Nr. 4: Du svinger ut til siden og slipper frem køen.

Anbefaler deg å benytte TRAFFIKANT ABC som du får gratis hos biltilsynet

Lykke til (har BE,CE,DE)

Lenke til kommentar

Nr. 1: NEI Se TRAFFIKANT ABC, side 38 (hefte som e gratis hos biltilsynet)

Nr. 2: NEI " " , side 37 Kun signal til høyre når du skal ut

Nr. 3: Ja Fartsgrensen i sone (bilde med by) er 50 km om ikke annet er oppgitt med skilting

Nr. 4: Du svinger ut til siden og slipper frem køen.

Anbefaler deg å benytte TRAFFIKANT ABC som du får gratis hos biltilsynet

Lykke til (har BE,CE,DE)

Takker for infoen!

I boka "Veien til førerkortet" (utgave 2007), så står det at det er enten ikke LOV å parkere eller å stanse i sykkelfeltet, det er nettopp dette som forvirret meg sist teoriprøve. Kunne stått "DET ER IKKE LOV" i boka i stedenfor at det står som en vanskelig gåte. Er sikkert bare jeg som leser dårlig, men uansett!

Skal prøve på teorien nå neste mandag, får se hvordan det går da. Kommer tilbake med update next week. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvilken betalingsprøve er best av de i førsteposten?

Hvorfor står det ingenting om mørkekjøring(når skru av og på lys osv) i NKI's førerkortbok? Har sett både i stikkordregisteret og i innholdfortegnelsen.

Edit: Hvor gjelder vegtrafikkloven? Overalt hvor det ferdes med bil? Eller bare på offentlige veier?

Endret av Gakkakk
Lenke til kommentar
Ok.

Hvor skal jeg stoppe for fotgjengeren som kommer til venstre for meg hvis jeg skal svine til venstre i dette krysset? Hvor bil 1, 2 eller 3 er?

Ingen av de. Du skal stoppe forbi bil 3, men nedenfor og til høyre for bil 2.

Tror jeg...

Lenke til kommentar
Ok.

Hvor skal jeg stoppe for fotgjengeren som kommer til venstre for meg hvis jeg skal svine til venstre i dette krysset? Hvor bil 1, 2 eller 3 er?

Ville klart sagt der hvor bil 2 er. Da har man benyttet sin "forkjørsrett" og samtidig kan man slippe trafikken bak seg som skal rett frem forbi. Samtidig sperrer man jo for de som kommer i motgående kjørefelt. Kanskje litt ille svart med tanke på at jeg allerede har sertifikatet..

Lenke til kommentar
hva slags spm blir man stilt på oppkjøring?? noen som kan hjelpe meg...oppkjøring til mandag og er nervøs for de spm som er der

Link til nyttig tråd.

Det står sikkert nevnt i tråden, men man går gjennom spørsmålene med kjørelæreren på forhånd, så det er ikke noe problem i det hele tatt. Jeg hadde ikke peiling på halvparten av de mulige spørsmålene før kjørelæreren min forklarte det en halvtime før oppkjøringa.

Lenke til kommentar
Ok.

Ingen av de. Du skal stoppe forbi bil 3, men nedenfor og til høyre for bil 2.

Tror jeg...

Sånn ca. slikt tror jeg.

post-49565-1204747074_thumb.png

Lenke til kommentar

Du skal kjøre rett ut i krysset for så å vente. Du skal ikke begynne å svinge å kjøre skeivt ut. Kjører du skeivt ut og en bil kjører på deg bakfra vil du bli dyttet i motsatt kjørefelt, men hvis du står rett blir du bare dyttet fremmover i ditt eget kjørefelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...