Gå til innhold

Teori klasse B - Tråden som kan hjelpe deg


Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Bestod idag, 4feil.. Det som var dumt var at det var en synstest som jeg ikke tok så alvorlig.. fikk 2feil og kunne ha maks 1, noen som vet hvordan man gjør det på optiker med synstest?

 

Edit: Fant dette på vegvesen.no:

Ved førerprøve i førerkortklasser der det ikke kreves legeattest, skal kandidatens syn testes ved at kjennemerke må kunne leses på 20 meters avstand. Dette kreves ikke dersom kandidaten fremlegger gyldig synstest fra lege eller optiker.
Vil det si at testen hos trafikkstasjonen på 5meters avstand er ugyldig? Det var ikke et bilskilt jeg leste fra, bare så det er sakt :p

 

Hm, hvor mye nedsatt syn har du til vanlig? Da jeg skulle gjennomføre den testen der hos vegvesenet, informerte jeg om mitt nedsatte syn, og fikk beskjed om å komme med en legeattest. Har en del nedsatt syn, men klarte likevel å bestå legetesten knirkefritt og kan, om jeg ønsker, kjøre bil uten briller eller linser.

 

Har ikke nedsatt syn, var bare sløvhet fra min side (håper jeg).

En stor F ble til liten r, og ett 8tall ble til 9, men jeg bare leste over like fort som jeg ville lest en vanlig settning. Jeg skulle selvsagt annstrengt meg litt, men fikk ikke beskjed før etter testen at det er maks 1 feil og jeg hadde 2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Sto teoriprøven i dag, første forsøk. Bestemte meg i går kveld for å prøve i dag, har bare lest halve boka og tok prøve på teoritentamen.no en gang i går kveld og tre ganger i dag tidlig. Kjente igjen mange av spørsmålene, og sto med 4 feil :)

Vil anbefale alle til å ta prøven på teoritentamen ett par ganger på morningen før man reiser for å ta prøven, det hjalp veldig!

Lenke til kommentar

Hei, dette er da min første post her på forumet.

 

Jeg driver og tar et intensivkurs (aka tar lappen) og har gått igjenom min teori bok flere ganger samt svart på oppgaveheftet som følger med, boken jeg bruker heter Førerkortboka Utgitt Av Nki. Det jeg har oppdaget er at jeg har fått flere spørsmål(fra oppgaveheftet) som ikke står i samsvar med læreboka.

 

Det jeg lurer på er hvilke bøker dere bruker og om dere har opplevd det og blitt spurt om ting som ikke står i boken?

 

Også er jeg jo så nervøs,pga dette er jo sikkelig seriøse greier, det med og ta lappen og ikke stryke etc.

 

-Nalux

Lenke til kommentar

Jeg brukte boken som er utgitt av ATL. Jeg brukte også en del tid på prøver på internett, blant annet www.teoritentamen.no som jeg vil si samsvarte veldig bra med den prøven jeg fikk hos vegvesenet. Jeg vil anbefale deg til å gå gjennom prøven fra teoritentamen noen ganger, selv om det koster penger. Jeg opplevde også å få spørsmål som jeg tilsynelatende ikke fant noe svar på i min teoribok, men disse spørsmålene er gjerne overkommelige med litt sunn fornuft :)

Lenke til kommentar

Teorien er det jo bil tilsynet som har, så du kan jo gjennomføre kjøringa uansett om du stryker på teori eller ikke.

Kan kanskje være lurt og ta teoriprøven før du starter med kjøringa slik at de får bestilt oppkjøring med engang, og husk og levere søknad om førerkort, trafikkskole må også stemple søknaden om førerkort har jeg forstått(Ihvertfall i mitt tilfelle)

Lenke til kommentar
Teorien er det jo bil tilsynet som har, så du kan jo gjennomføre kjøringa uansett om du stryker på teori eller ikke.

Kan kanskje være lurt og ta teoriprøven før du starter med kjøringa slik at de får bestilt oppkjøring med engang, og husk og levere søknad om førerkort, trafikkskole må også stemple søknaden om førerkort har jeg forstått(Ihvertfall i mitt tilfelle)

 

Pass på litt nå, med intensivkurs regner jeg med han mener at det er en uke med alt det obligatoriske og kjøreprøven den siste dagen? Hvis dette er tilfellet må du ha bestått teorien før du begynner denne uka....

Lenke til kommentar
Teorien er det jo bil tilsynet som har, så du kan jo gjennomføre kjøringa uansett om du stryker på teori eller ikke.

Kan kanskje være lurt og ta teoriprøven før du starter med kjøringa slik at de får bestilt oppkjøring med engang, og husk og levere søknad om førerkort, trafikkskole må også stemple søknaden om førerkort har jeg forstått(Ihvertfall i mitt tilfelle)

 

Pass på litt nå, med intensivkurs regner jeg med han mener at det er en uke med alt det obligatoriske og kjøreprøven den siste dagen? Hvis dette er tilfellet må du ha bestått teorien før du begynner denne uka....

 

Riktig. Man kan ikke gå opp til oppkjøring før teoriprøva er bestått.

Lenke til kommentar
Sto i dag. Sykt, det var en lettelse. Hadde bare 3 feil. Andre gang jeg tar prøven.

 

Stod i dag jeg også, tre feil på første forsøk ;)

Tror jeg egentli lærte mest av å ta tester på internett, som f.eks Trafikkportalen.no, Teoriprover.no og teoritentamen.no

Utruli gøy å se:

Gratulerer, du har bestått! :D

 

Så da er det bare oppkjøringa igjen, håper det går like fint :)

 

qwang

Endret av qwang
Lenke til kommentar

Besto i dag jeg også, 1 feil på første forsøk :D

 

Det er et spørsmål jeg husker som jeg tror jeg kan ha hatt feil på: Bildet under viser en situasjon hvor du kommer nedenfra og skal til venstre. Hvilket felt er riktig å bruke? Jeg svarte feltet til høyre siden det står BUSS pluss at det er trikkeskinner i feltet til venstre (feltet til høyre for den orange sperrelinjen).

 

56295504mh4.png

 

Valgte jeg feil felt?

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...