Gå til innhold

Teori klasse B - Tråden som kan hjelpe deg


Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ta deg en paracet/ibux/smertestillende og drikk vann. Vil utover kvelden og slapp helt av med oppgaveløsning på Teoritentamen. Spis kveldsmat en halvtime før du legger deg og sov minst åtte timer. Jeg ville ha lagt meg kl. 10. :)

 

Skal selv ta teorien igjen på torsdag.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Jeg begynte å lese på teorien noen uker etter at jeg begynte med kjøretimer. Bare noen sider hver uke. Tok sikkert opp mot ti "lekeprøver", hvorav fire av de ble tatt siste dagen før teoriprøva. Leste på de spørsmålene jeg fikk feil på eller var usikker på. Fikk én feil på prøva, da hadde det gått omtrent to måneder siden jeg begynte å smålese. Ikke noe skippertak, hadde egentlig følt meg klar til å ta prøva før jeg begynte å lese dagen før prøva óg.

 

Kan bare anbefale andre å smålese litt underveis i stedet for å ta et skippertak dagen før prøva.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja testen er jo idiotisk med lurespørsmål, noe som gjør at en ikke kan vise kunnskapen sin om trafikken, men samtidig er det mange gode spørsmål som må til i en prøve som d hær da;)

 

Synes at d gikk greit, 2 feil first try på onsdagen :)

Tips : Les godt gjennom boka en gang, se over d du plages me, lær bremselengde, M/S utenom:p

å ta ATL`s teoritentamer på nett for 30 kr. Fikk 3 av spm som var dær på teorieksamen:)

Lenke til kommentar

Bestod idag, 4feil.. Det som var dumt var at det var en synstest som jeg ikke tok så alvorlig.. fikk 2feil og kunne ha maks 1, noen som vet hvordan man gjør det på optiker med synstest?

 

Edit: Fant dette på vegvesen.no:

Ved førerprøve i førerkortklasser der det ikke kreves legeattest, skal kandidatens syn testes ved at kjennemerke må kunne leses på 20 meters avstand. Dette kreves ikke dersom kandidaten fremlegger gyldig synstest fra lege eller optiker.
Vil det si at testen hos trafikkstasjonen på 5meters avstand er ugyldig? Det var ikke et bilskilt jeg leste fra, bare så det er sakt :p Endret av paroa
Lenke til kommentar
Bestod idag, 4feil.. Det som var dumt var at det var en synstest som jeg ikke tok så alvorlig.. fikk 2feil og kunne ha maks 1, noen som vet hvordan man gjør det på optiker med synstest?

 

Edit: Fant dette på vegvesen.no:

Ved førerprøve i førerkortklasser der det ikke kreves legeattest, skal kandidatens syn testes ved at kjennemerke må kunne leses på 20 meters avstand. Dette kreves ikke dersom kandidaten fremlegger gyldig synstest fra lege eller optiker.
Vil det si at testen hos trafikkstasjonen på 5meters avstand er ugyldig? Det var ikke et bilskilt jeg leste fra, bare så det er sakt :p

 

Hm, hvor mye nedsatt syn har du til vanlig? Da jeg skulle gjennomføre den testen der hos vegvesenet, informerte jeg om mitt nedsatte syn, og fikk beskjed om å komme med en legeattest. Har en del nedsatt syn, men klarte likevel å bestå legetesten knirkefritt og kan, om jeg ønsker, kjøre bil uten briller eller linser.

Lenke til kommentar

Jeg har også litt nedsatt syn, men det er ikke mer enn -1 på venstre og litt mindre på høyre. Jeg bestod kravet hos fastlegen min i alle fall, så fikk godkjent attest. Men på biltilsynet hvor jeg tok teoriprøven i, hadde de ikke synstest.

 

Paroa: Jeg har sett 9-meters synstest. Men dette vil jeg tro er alt ettersom hvor store tegn det er i testobjektet forran deg. Man skal også kunne se hva som står på et bilskilt fra 40m - i følge min kjørelærer.

 

Uansett, gratulerer til dere to som nettopp har bestått. :)

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...