Hewitt Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Mye av trafikkreglene er veldig logisk og burde gå greit om du leser litt og tar mye tester, men klart, det å oppleve forskjellige situasjoner i praksis hjelper jo også på. Hvis du har muligheter til å øvelseskjøre så kom deg ut fortest mulig, hvis ikke så prøv deg på prøven med så mye forberedelser som mulig, stryker du så får du heller bare lese mer og ta mer tester, samt begynne å kjøre på en kjøreskole og oppleve ting i praksis. I og med at du aldri har kjørt bil før så har du hvert fall ikke hastverk med å ta teoriprøven, du trenger en god del trening før oppkjøring blir aktuelt uansett da, så ta tiden du trenger. Lenke til kommentar
fox Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Takk for rådet, skal tenke på saken Du kjører i 80 km/t på tørr asfalt. Hvor lang stopplengde trenger du dersom reaksjonstiden er 1 sekund? Kapittel: Atferd i trafikken - Veggrep og aktuelle fysiske lover 10 - 20 meter 20 - 30 meter 30 - 40 meter 40 - 50 meter Skjønner ikke her, riktig svar er 40-50 sier siden. Men i boka mi står det at 20-30 er riktig? Endret 30. september 2007 av Fox Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Min bok sier 54m. Du ma huske at det er reaksjonslengde + bremselengde. (mest sannsynlig nodbremsing) Lenke til kommentar
fox Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Daså Du oppdager like før en skarp sving at du har kjørt alt for fort inn mot svingen. Det er tørr asfalt. Hva vil du gjøre? Kapittel: Atferd i trafikken - Veggrep og aktuelle fysiske lover Bremse hardt, slippe bremsen og deretter styre gjennom svingen. Trå inn kopling og så styre gjennom svingen Første er riktig, men jeg mener nr 2 er riktig. Eller gjelder nr 2 i glattføre? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 bremse, koble, styre pa glattfore mener jeg. pa ordentlig fore har man jo greitt veigrep, og man kan bremse hardere. Hvis du hadde gjort det samme pa glattfore, ville du kjort ut av veien eller over i andre feltet. Lenke til kommentar
fox Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Ok, pinlig at jeg spør så mye Må skjønne hvorfor før jeg kan huske det.. Du skal parkere bilen i en bratt nedoverbakke. Hva vil du gjøre for å sikre at bilen ikke ruller? Kapittel: Atferd i trafikken - Stans og parkering Stanse motoren, gir i første, kobling ut, fotbrems ut, parkbrems på. Parkbrems på, stanse motor, gir i første, kobling ut. Stanse motor, parkbrems på, gir til første, kobling ut. Parkbrems på, stanse motor, gir i fri, kopling ut. Nr 1 er riktig svar, men vil bilen ikke rulle ned hvis jeg setter parkbrems på sist? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Uhm.. burde ikke motoren ga mens man girer? Eller er jeg helt ute na? Jo... det ville jeg ogsa sagt. Forste gir, motor av, parkbrems pa, kobling ut, fotbrems ut er det sann jeg gjor det. Lenke til kommentar
fox Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 det er jeg enig i, men teoritentamen.no er tydeligvis uenig Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Sporsmalet er om teoritentamen.no har riktig. Eller .... like feil som den ekte teoritesten.. eller om det er meningen vi skal svare feil pa teoritentamen.no og fa riktig pa den ekte.. hmm We need a kjorelaerer, here! ASAP! Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Nope, bilen må ikke være igang for å få den i gir, og når bilen står i første og motoren ikke går vil første gir fungere som en slags "brems". Dette er ofte kallt å "sikre bilen i gir", noe man ofte gjør om vinteren for å slippe å risikere at brekket fryser fast... edit: jo, teoritentamen har riktig, om det er noe du ser på som feil burde du nok sjekke faktaene dine grundigere Endret 30. september 2007 av Dkdaffy Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Men vil ikke bilen begynne a trille nar man tar fotbremsen ut for man tar parkbremsen pa? Lenke til kommentar
fox Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Når jeg er klar for teoriprøven, da er det bare å møte opp i trafikkstasjon? Så et sted at man må søke om det først? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Du ma levere en soknad om forerkort til vegvesen-stasjonen der du bor. Sa tar det ca. 1 mnd behandlingstid for du kan melde deg opp. Lenke til kommentar
fox Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 må jeg ha søkand om det? Trodde at jeg ikke trengte, har ikke blitt nevnt om det? Jeg har forresten papir som gir meg tillatelse å øvekjøre med L bak. Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 ja du må ha søknad, om du er førstegangs søker(dvs at du ikke har tatt noen sertifikater fra før, ikke engang moped), kan du søke via internett, tror det er link til hvor/hvordan ett eller annet sted i denne tråden, ellers kan du jo leite litt rundt selv på www.vegvesen.no , hvis du har tatt ett eller annet sertifikat fra før MÅ du søke skriftlig, denne søknaden kan sikkert skrives ut fra ett eller annet sted på vegvesen siden:P ellers blir den også utdelt på biltilsynet og av kjørelærer Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Det tar da vitterlig ca. bare 2 uker etter man har sendt inn søknaden (gjør det i dag på internett!) til man kan ta prøven? Jeg tror det tok halvannen uke før min søknad ble godkjent og jeg kunne ta prøven. 1 måned hørtes mye ut. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Var det kjorelaereren min sa til meg. Men det avhenger vel av nar man leverer inn ogsa. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Ok. 1 måned hørtes veeeeldig lenge ut, som sagt tok det halvannen uke på min søknad, i så fall har jeg vært jævlig heldig. Men jeg tror jeg har hørt ca. 2 uker før, gikk hvert fall ut ifra det når jeg leverte inn.. Lenke til kommentar
fox Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Tusen takk har nettopp søkt via www.vegvesen.no, jeg er spent! Vil ta prøven og bestå, selv om jeg tror jeg kommer til å stryke i første prøve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå