Gå til innhold

Teori klasse B - Tråden som kan hjelpe deg

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Fikk samme spørsmål første gang jeg prøvde teorien, ganske sikker på at du svarte riktig om du valgte "kjøre inn til siden og slippe forbi" saken, "Vis hensyn" ^^. Selv tok jeg den med "kjøre i samme tempo" og er ganske grundig sikker på at den var feil ettersom jeg har forhørt meg endel om det i etterkant :p , dog 300% sikker er jeg dessverre ikke.

fikk du bestått da?

9550480[/snapback]

Nei :( fikk 9 feil, men jeg skal prøve meg igjen til uka så jeg håper det er noen her som kan bekrefte svaret på dette spørsmålet. Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen ting jeg lurer på er når man skal inn i en rundkjøring. Man skal til venstre ved klokka 9. Tenk dere rundkjørselen som klokka. Jeg kommer inn til rundkjøringa mot klokka 6. Dvs at jeg skal kjøre en lang sving.

Et spørsmål jeg fikk på teoriprøva var om hvor jeg burde blinke inn i runkjøringa. Altså blinke til venstre.

Ikke blinke ut, men blinke inn, altså at man viser at man skal til venstre.

Når bør man gjøre det?

10 meter før rundkjøringa?

akkurat når man kommer inn til rundkjøringa?

Eller ikke i det hele tatt?

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Fikk samme spørsmål på teoritentamen.no.

Der var svaret at du bare skulle blinke deg ut, men pratet med kjørelærer og han hadde hatt en diskusjon angående dette med de som lager desse prøvene. For de fleste kjørelærere lærer vist opp elevene til å blinke til venstre i den situasjonen når du kommer inn mot rundkjøringen.

Lenke til kommentar
Fikk samme spørsmål på teoritentamen.no.

Der var svaret at du bare skulle blinke deg ut, men pratet med kjørelærer og  han hadde hatt en diskusjon angående dette med de som lager desse prøvene. For de fleste kjørelærere lærer vist opp elevene til å blinke til venstre i den situasjonen når du kommer inn mot rundkjøringen.

9565209[/snapback]

Vil det si akkurat i det du kommer inn eller 5-10 meter før?

takk for svar. skal ta prøve imorra så håper du kan svare igjen.

Lenke til kommentar
Vil det si akkurat i det du kommer inn eller 5-10 meter før?

takk for svar. skal ta prøve imorra så håper du kan svare igjen.

9566831[/snapback]

5-10 meter før.

Men du bør svare at du kunn skal blinke deg ut av rundkjøring, ettersom det er riktig på Teoriprøvene. De som laget teoritentamene var da uenig med kjørelærene som mente du skulle blinke venstre på vei inni rundkjøringen.

Lenke til kommentar

Er det ike slik at når jeg har tatt teoriprøva så kan kjørelæreren min bestille oppkjøring?

Går det veldig fort nå? Da mener jeg glattkjøring, mørkekjøring, forbikjøring osv..

Legger han ikke opp et program til meg nå slik at jeg skal være best rustet til oppkjøringa? Det er vel større prioritet på de som har tatt teoriprøva, eller?

Lenke til kommentar

Jo det kan han, om du får mer prioritet kommer vel helt an på når du får oppkjøring og hvordan kjørelæreren din er, kjørelæreren min prioriterer folk etter hvert som de fyller, sånn at de er ferdig med kjøring innen bursdagen sin, og om de har tatt teorien, kan få kjørt opp på dagen om mulig. Selv hadde jeg langtur (siste på planen) sammen med 2 stykker som ikke hadde tatt teorien, og kjenner mange som bruker samme skole som meg, OG har tatt teorien før meg, som ikke har hatt glattkjøring engang, dette fordi de fyller senere.

Lenke til kommentar

Ja, når du har tatt den så kan oppkjøring bestilles. Har du ikke vært på mørkekjøring? Jeg var på det etter jeg hadde tatt trafikalt grunnkurs. Da satt jeg bare i bilen sammen med kjørelæreren og noen andre elever mens hun viste fram hvordan lysene skulle brukes og sånt. Forbikjøring tas som en del av langkjøringen eller på kjøretimer. Sånn er det i alle fall her.

edit: programmet legges opp etter når du har oppkjøring. Så hvis det er lenge til du har oppkjøring, så tror jeg ikke læreren kommer til å stresse med alle de obligatoriske timene.

Endret av sorine
Lenke til kommentar

Jeg spurte kjorelaereren min ang blinking i rundkjoring ogsa.

Han sa ogsa at man blinker ut for man kommer inn i rundkjoringen.

Men ang a slippe bilene forbi. Hvis man holder fartsgrensen, er det fremdeles riktig svar a slippe bilene forbi? Fordi de skal kjore litt raskere enn fartsgrensen.

Lenke til kommentar

Skal ta teoriprøve i denne uken, er drittnervøs! Alle gangene jeg har tatt prøvene på nett, ligger jeg alltid dårlig ann. fra 14 til 25 feil, det er nok pga utålmodig siden jeg fikk mest feil på slutten enn i begynnelse. Har testet i prove.no, www.teoritester.no og www.trafikkportalen.no...

Hvordan kan jeg bli bedre? Jeg føler egentlig at jeg kan regler, men får alltid feil svar i feks avstand, vannplanning og sånt ting som ikke står i boka mi.

Har forresten ikke prøvd å kjøre enda :p

Lenke til kommentar

Ta så mange tester på teoritentamen.no som du kan og sjekk på hvert spørsmål hva som er riktig helt til du kan spørsmålene nærmest utenat. Utrolig mange spørsmål på prøven er helt eller veldig like de på teoritentamen.no, og dette er den desidert beste siden å øve seg på selv om den koster 30,- døgnet. Var den eneste siden jeg brukte, og jeg leste heller ikke hele boka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...