Gå til innhold

Hvordan lage sykkel som kan fly?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å bruke et eller annet lett metall for å bygge en ramme du monterer på sykkelen med et stort seil ala hangglider på?

Kjenner ikke til styringssystemet på hangglidere, men du kan jo prøve å implementere det også.

Du vil nok ikke klare å ta av fra flat bakke uten et hopp eller noe, men du kan jo prøve å sette utfor en liten bakke.

Sikkerhetsline anbefales.

post-41903-1142511140_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Nåh ! Man har jo tatt en tur over den engelske kanalen med sykkelfly..

5760975[/snapback]

Man har kommet seg over den engelsek kanal uten noen form for motorkraft også...(ikke hanglider\glidefly).

Edit:

Skal ikke bare få tak i en motor(type gressklippermotor) og feste en propell på ?

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Skal lese det og ;) Takk så mye!

Jeg skal filme det ^^ Skal vise det på skoleavslutningen :green:

Hva med å bruke et eller annet lett metall for å bygge en ramme du monterer på sykkelen med et stort seil ala hangglider på?

Kjenner ikke til styringssystemet på hangglidere, men du kan jo prøve å implementere det også.

Du vil nok ikke klare å ta av fra flat bakke uten et hopp eller noe, men du kan jo prøve å sette utfor en liten bakke.

5762721[/snapback]

Det blir nok mye lettere å ta av hvis vi hopper ja, kom fram til akkurat det samme i dag vi :tease:

Nåh ! Man har jo tatt en tur over den engelske kanalen med sykkelfly..

5760975[/snapback]

Man har kommet seg over den engelsek kanal uten noen form for motorkraft også...(ikke hanglider\glidefly).

Edit:

Skal ikke bare få tak i en motor(type gressklippermotor) og feste en propell på ?

5762802[/snapback]

Tror det blir for tungt :)
Lenke til kommentar
Btw, mine mattekunnskaper er på topp :) Samme med venninna mi sine, vi har begge 6ere :)

5760563[/snapback]

Dere skal bruke niendeklassematematikk til å få en sykkel til å fly? Velvel, lykke til!

5761190[/snapback]

Skal ikke bruke niendeklassemattematikk nei :) Som sagt, vi begge har seksere i matte og jeg skulle tro jeg finner det meste av formeler og sånt på internett og de skal vi nok skjønne skal du se. Hun er forresten ett år eldre en meg.

5761223[/snapback]

Jeg hadde 6 i 3MX og 3FY for et år siden, og leser nå en del aerodynamikk og sånt. Det er hardcore. Lykke til - det trenger dere.

Lenke til kommentar
Bawh ^^

Kommer til å bli kos dette :ermm:

Skal forøvrig ikke ha en sykkel i "top-of-the-range" bare en som kan lette og sveve litt, men det har vel ikke så mye og si?

5767321[/snapback]

spennende prosjekt. Håper du lykkes :)

Lager du noe liknende som vedlegget til Baron Ereksjon tidligere, vil jeg tro du kan klare å lette litt fra bakken, om du tar god fart og renner ned en nedoverbakke :) Husk og filme stuntet da, når du kommer til saken.

Lykke til!

Endret av chemical
Lenke til kommentar

5762721[/snapback]

En hangglider styrer du ved å lene deg til sidene, samt frem og tilbake.

Lenke til kommentar
spennende prosjekt. Håper du lykkes :)

Lager du noe liknende som vedlegget til Baron Ereksjon tidligere, vil jeg tro du kan klare å lette litt fra bakken, om du tar god fart og renner ned en nedoverbakke :) Husk og filme stuntet da, når du kommer til saken.

Lykke til!

5767346[/snapback]

Skal bli spennende ja ^^ Spørs bare når jeg får begynt... Pengestrømmen min slutta plutselig opp :(

Filme skal gjøres vettu ;)

Lenke til kommentar
EEHEHEHEHHEHHEH!

*se i profil*

Bursdag 25 April 1991

15 år er ikke en god unskyldning for et så dumt påfunn ;)

Hadde nok heller satset på dual rotor (en til hver vei så en slipper den haletingen som helekoptre har), og en gyrostabilisator, men du kan like så godt gi opp med en gang for det er veldig dyrt og vanskelig å få til! For  å ikke nevne at mattekunnskapene som trengs mest sannsynlig overgår hva en som baserer sin kunnskap på Donald kan få til. No offence

5760304[/snapback]

Jeg skal ha vinger :mad:

Jeg baserer da ikke min kunnskap fra Donald, jeg bare fikk ideen derifra. Jeg vet at det har blitt gjort før i virkeligheten :)

Btw, mine mattekunnskaper er på topp :) Samme med venninna mi sine, vi har begge 6ere :)

Ærlig talt så er ikke en 6er i matte i 9.-klasse den største prestasjonen jeg har hørt om. Tror nok du trenger litt mer matte enn 9.-klasse-nivå om du skal få til noe som det P-in-P nevner.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...