Gå til innhold

Hvordan lage sykkel som kan fly?

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Jeg og en venninne av meg skal lage en flygende sykkel :w00t:

Altså en slags konstruksjon som man tråkker på pedalene så går et par vinger opp og ned. Har sett det i Donald så jeg vet det går an :)

Forresten dette er ingen kødd for de av dere som tror det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EEHEHEHEHHEHHEH!

*se i profil*

Bursdag 25 April 1991

15 år er ikke en god unskyldning for et så dumt påfunn ;)

Hadde nok heller satset på dual rotor (en til hver vei så en slipper den haletingen som helekoptre har), og en gyrostabilisator, men du kan like så godt gi opp med en gang for det er veldig dyrt og vanskelig å få til! For å ikke nevne at mattekunnskapene som trengs mest sannsynlig overgår hva en som baserer sin kunnskap på Donald kan få til. No offence

Lenke til kommentar
EEHEHEHEHHEHHEH!

*se i profil*

Bursdag 25 April 1991

15 år er ikke en god unskyldning for et så dumt påfunn ;)

Hadde nok heller satset på dual rotor (en til hver vei så en slipper den haletingen som helekoptre har), og en gyrostabilisator, men du kan like så godt gi opp med en gang for det er veldig dyrt og vanskelig å få til! For  å ikke nevne at mattekunnskapene som trengs mest sannsynlig overgår hva en som baserer sin kunnskap på Donald kan få til. No offence

5760304[/snapback]

Jeg skal ha vinger :mad:

Jeg baserer da ikke min kunnskap fra Donald, jeg bare fikk ideen derifra. Jeg vet at det har blitt gjort før i virkeligheten :)

Btw, mine mattekunnskaper er på topp :) Samme med venninna mi sine, vi har begge 6ere :)

Har sett det i Donald så jeg vet det går an

Donald er den beste fysikk kilden jeg vet om...

5760368[/snapback]

Da er vi to :ermm:
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

ja vis Donald klarte det så :) husk og film opplegget da og legg det ut på internett og gi oss linken :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
ja vis Donald klarte det så :) husk og film opplegget da og legg det ut på internett og gi oss linken :)

5760566[/snapback]

You bet :green:

Okei, kanskje ikke en sykkel da, men noe annet?

5760674[/snapback]

du skal slite lenge med å lage noe som løfter et menneske :)

Lenke til kommentar

Målet er altså å lage noe som flyr som løfter et menneske? Du kan kanskje få til noe ved å lage en stiv vinge ala hang-glider, og feste en pedaldrevet propell på den. Usikker på hvordan styring og sånn kan fikses. Du kommer nok ikke til å klare å bruke pedalkraft til å lette, men du kan bruke det som litt ekstra kraft ved mangel på gode termiske strømninger.

Lenke til kommentar
Målet er altså å lage noe som flyr som løfter et menneske? Du kan kanskje få til noe ved å lage en stiv vinge ala hang-glider, og feste en pedaldrevet propell på den. Usikker på hvordan styring og sånn kan fikses. Du kommer nok ikke til å klare å bruke pedalkraft til å lette, men du kan bruke det som litt ekstra kraft ved mangel på gode termiske strømninger.

5760944[/snapback]

Tenkte mer på en slags flygende tråsykkel, men jeg skjønner hva du mener, er ikke så langt i fra :)

Nåh ! Man har jo tatt en tur over den engelske kanalen med sykkelfly..

5760975[/snapback]

My point exacly :)

Lenke til kommentar
Btw, mine mattekunnskaper er på topp :) Samme med venninna mi sine, vi har begge 6ere :)

5760563[/snapback]

Dere skal bruke niendeklassematematikk til å få en sykkel til å fly? Velvel, lykke til!

5761190[/snapback]

Skal ikke bruke niendeklassemattematikk nei :) Som sagt, vi begge har seksere i matte og jeg skulle tro jeg finner det meste av formeler og sånt på internett og de skal vi nok skjønne skal du se. Hun er forresten ett år eldre en meg.

lykke til fra meg og. tviler på at du greier det.

5761207[/snapback]

Tviler også på at vi kommer til å greie en flygende modell, men hey! Det er artig å bygge :cool:

Edit: Vi har forresten også veldig greie lærere som skal hjelpe oss :)

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

http://ourworld.compuserve.com/homepages/j...intyre/hpag.htm

http://www.skytec-engineering.de/hpa.htm

Angående matematikk så er det så utrolig mye dere ikke har møtt på i 9.klasse. Det finnes noen gode datasimuleringer av flyvinger osv, men vet ikke om de duger for en vinge slik dere må bygge den. Som du ser har disse flyene veldig lange vinger, dermed er det ikke lett å beregne styrken på dem. Om dere klarer det kan dere finne ut hvor lite materiale dere kan bruke, og dermed kan dere få flyet lettere.

Lenke til kommentar

Nå ja, ikke alle voksne er til å stole på; det var en marinbiolog som holdt foredrag for klassen min da jeg gikk i tiende, som hadde, blant annet, følgende å si om vannedderkopper: «En stor forskjell mellom vannedderkopper og landedderkopper, som er insekter, er at vannedderkopper har åtte føtter.»

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...