hiper Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 jeg bor en plass rett atme molde og lurer på når vil adsl bli bygd ut`?? noen som har noe peiling på dette her? sykt kjipt sitter med modem har hørt noen rykter om at det skal være bygd ut til 07?? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 hm, har du hørt med forsjellige isp'er ? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Kanskje det allerede er noen som tilbyr det i området. Flere leverandører har mulighet for å sjekke på nettsidene sine. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Et par sider å sjekke ut. Kapaks Jara Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Et par sider å sjekke ut.Kapaks Jara 5760248[/snapback] det er jo umulig å vite hvilen sentral du er koblet opp mot med så lite info! ta et søk (dekningsøk med ditt telefonnummer) på for eks adsl.no og se om noe fornuftig står der.. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Et par sider å sjekke ut.Kapaks Jara 5760248[/snapback] det er jo umulig å vite hvilen sentral du er koblet opp mot med så lite info! ta et søk (dekningsøk med ditt telefonnummer) på for eks adsl.no og se om noe fornuftig står der.. 5760305[/snapback] Kapaks har da telefonsøk. Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Har samme dritt problemet jeg også, Telenor vil ikke bygge ut sentralen på mitt område så jeg sitte på 56k. Har prøvd å få adsl inn til denne plassen i 3 år nå, helt UMULIG, har gidd opp nå. Kan anbefale å besøke netcom.no å få deg 3G nett, et kort som kan settes inn i bærbar pc og du får adsl fra satelitter, du kan også kjøpe et kort til stasjonær pc så du kan bruke det bærbare kortet i den. https://netcom.no/bedrift/produkter/mobiltb...onnectumts.html Lenke til kommentar
Konge Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Det hadde vert noe enklere å vite eksakt hvor "atme" Molde man bor da jeg også på en måte kan påberope meg dette selv om jeg bor over fjorden . Først bør man nok søke på de største internettleverandører sine hjemmesider som f.eks Telenor og kanskje Mimer slik å begynne med . En annen ting som faktisk hjelper mye mere er å starte en lite aksjon selv der man plasserer ut lister på sentrale steder hvor man bor der man ber folk samles om en liste som man etter å ha fått ett større antall . Ihvertfall over 50stk som sogner til 1 enkel sentral (og dermed vil det si at man b ør ha dette antallet for hver sentral i kommunen) for deretter å gå til en ISP å spørre om det nå ikke er på tide . Jeg sier ikke at leverandøren ikke har folk på venteliste fra før men med litt kløkt så er det ikke tvil om at med litt pushing fra en aktiv person vil man komme langt og uten å tyne dette for langt vil jeg si jeg var den personen her hos oss for noen år siden . Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Som nevnt er egeninnstats det eneste som hjelper, jobb med underskkrifter, jobb mot kommune, jobb politisk, få med eventuelle bedrifter osv. Sitter man på baken og glor skjer det ingenting. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Spesielt mot komune,fikk også hele tiden beskjed om at jeg bodde for langt unna sentralen,helt til komunen bestemte seg for at alle skulle ha mulighet for adsl.Viste seg da at nermeste punkt som trengte oppgradering var bare 1252m unna. Så det er nok bare snakk om vilje fra komunens side. Bare å stå på. Lenke til kommentar
Ludolf71 Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Jeg jobber mye med samme problematikk. Vi er 30-40 interesserte på en sentral med 80 husstander. Ingen vil levere bredbånd. De krever 70-100 kunder. Samle sammen alle interesserte, finn ut hvor mange dere er. Start eget selskap. Gjør sjekk med Telenor om operatøraksess og telelosji. Kjøp DSLAM av tele-leverandør. Dette kan muligens bli gjennomførbart om det gjøres nært non-profit. Jeg holder på med dette nå. Dere kan sjekke websida mi http://adsl.kulleseid.com for progresjon og hva som skjer. Jeg er også interessert i å høre hva andre har gjort. Sjekk også med kommune og Høykom om mulige tilskudd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå