Gå til innhold

Fikse mp3 spiller? mulig?

Anbefalte innlegg

Har en kompis sin Creative Muvo2 Liggende her.. har vært ubrukt i over ett år..

ble bare brukt i noen måneder før det ble feil med den, og han gidda aldri å få den reparert.. nå har han imidlertidig Ipod Nano og bryr seg neppe mer om denne, men jeg syns det er fælt å bare se den ligge her..

Feilen er: kontaktfeil i Minijack utgangen på den. i begynnelsen var det mye skurring og bare lyd i venste utgang av å til, å til slutt funker den såvidt..

har testet den og nå er det knapt lyd.. hvis jeg presser inn pluggen og har volumet på fullt så hører jeg svaaaak musikk.. tyder på at den er passelig fucka inni..

men det jeg lurer på er om det er mulig å fikse dette selv? kan jo hende det bare er bøyd inni der.. Har elektrospray på skolen men tviler på at det hjelper.. skolen har foresten ikke denne type utgang, så kan ikke bytte hele..

men er det mulig å fikse selv? og\eller er det dyrt å få dette reparert?

Bilde av den:

im0032782rn.jpg

4442_xlBItwlfJN.jpg

MvH Complexity

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
-melde seg på-

Vill gjerne vite om det finnes noen løsning siden dette skjer nesten alle ikke helt nye mp3 spillere. Ganske irriterende, men har blitt vant te det siden 6  av 7 mp3 spillere jeg har hatt har blitt slik  :ermm:

5760871[/snapback]

hehe.. fint flere henger seg på tråden :)

kjipt å bare se den ligge der ubrukt liksom..

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Vet det er en litt gammel tråd, men ser ikke ut som noen har postet en løsning.

Hvertfall, min Zen NX 20GB spiller har også hatt dette problemet, og jeg gadd da ikke gjøre noe med det, så den har blitt liggende her et år eller så.

Men forleden fikk jeg lyst til å reparere den, så jeg skrudde den opp, og fant årsaken til problemet, med en ganske enkel løsning.

Der hvor lyden går fra spillerens pcb til stereojacken, er kun to små tin-kontakter som er loddet på, ganske svakt må jeg tilføye, for disse er grunnen til at lyden blir dårlig/skurrete/forsvinner. "Loddingen" løsner, slik at det ikke er ordentlig kontakt mellom de to punktene.

Alt man trenger å gjøre for å ordne lyden er å lodde fast igjen dette/disse punktene, og så er lyden helt fin igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...