tomahg Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) Jeg har et Dual Kit fra TwinMOS med 2 stk 256MB PC3200-brikker. Disse skal vel kunne kjøre på 400Mhz? Hovedkortet mitt har støtte for 400Mhz DDR-minne i Dual Channel. Under booting av maskinen ser det allikevel ut som om RAMen kjører på 200Mhz: Er dette riktig, eller kjører den på "halv hastighet"? Jeg har snoket rundt i BIOS, men finner ingen måte å skru opp hastigheten på... Takknemmelig for alle tips Edit: bildet ble visst litt utydelig, men det står "DDR400 @ 200Mhz Dual Channel" Endret 15. mars 2006 av tomahg Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) Det er korrekt hastighet, grunnen er at dette er DDR-minne, Double Data Rate. Hastigheten blir derfor 200*2 = 400 MHz. Ein litt meir teknisk forklaring frå HW.no's ordbok: Double Data Rate-Synchronous DRAM (DDR) er en type minne som i høy grad virker som vanlig SDRAM, men som skiller seg med at den kan sende og motta på både fallende og økende sykluser. Dette dobler den effektive overføringshastigheten. DDR400: Minnemodul med overføringshastigheten 200 MHz i utgangspunktet, men effektiv hastighet på 400 MHz. Endret 15. mars 2006 av zeph Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Da var jo alt i orden da Mange takk for forklaringen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå