Gå til innhold

IBM Deskstar 100GB IDE 7200RPM


Vidder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-23 21:46, skrev ritz00:

forstår ikke problemet med ibm hardisker!!....

vi har selv 3 ibm hardisker fra 8.4 40 og 80gb.

40gb bruker jeg selv og har stått på døgnet rundt i 45c i kabinettet i ett år.

dei fleste kameratene mine har IBM. og ingen av dei har hatt problem med diskene....



 

Noen vinner i Lotto også......

Lenke til kommentar
Quote:


Skrue skrev (2002-09-23 23:46):


Noen vinner i Lotto også......


Ikke eg vinner i lotto, Men mine 4 ibm disker er bra. Skrue selv om du har vert uheldig med ibm disken din så er det dermed ikke sikker at andre har. Forstår du hva eg prøver å si. Hvor mangen disker har du hatt oppgjennom årene, Har du aldri hatt disk haveri før. Eg har med maxtor,WD+ andre merker som eg ikke kommer på i farten. Prøver å forklare at ingen disker er sikre mot haveri, Har du noe du er redd for å miste ta backup. :razz:
Lenke til kommentar

Det dreier seg ikke bare om hvilke erfaringer han har. Det er endel som har hatt problemer med forrige generasjon IBM disker, ikke dermed sagt at 120 serien har samme problemer. IBM selv har vissnok innrømmet at kvaliteten var under pari på de forrige diskene, og at de ikke bør stå på over lengere perioder.

Selvsagt finnes det eksempler på at de fungerer veldig bra også.

Lenke til kommentar
Quote:


Orjanp skrev (2002-09-24 08:25):

Det dreier seg ikke bare om hvilke erfaringer han har. Det er endel som har hatt problemer med forrige generasjon IBM disker, ikke dermed sagt at 120 serien har samme problemer. IBM selv har vissnok innrømmet at kvaliteten var under pari på de forrige diskene, og at de ikke bør stå på over lengere perioder.

Selvsagt finnes det eksempler på at de fungerer veldig bra også.


Ja helt riktig. Det var det som var poenget mitt også, Er noen som sier ibm er noe dritt uansett, Det var det er prøvde å forklare at det ikke stemmer. De 4 diskene eg har er de såkalte problem diskene, Eg har alltid brukt vifte på dem og de er nå 21månder nå.
Lenke til kommentar

venn av meg har en ibm hd og lurer på noe;

KanIBM disken ha problemer med NTSFwinXP? Har store problemer med å få installert XP feilmelding: Kan ikke kopiere fil. det er forskjellige filer hver gang. En annen jeg kjenner har også en IBM disk og har samme problem. Har noen hatt et lignende problem? hvordan løser jeg dette? er det bare IBM som suger?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-24 01:25, skrev Kjetil Lura:

Quote:


Skrue skrev (2002-09-23 23:46):


Noen vinner i Lotto også......


Ikke eg vinner i lotto, Men mine 4 ibm disker er bra. Skrue selv om du har vert uheldig med ibm disken din så er det dermed ikke sikker at andre har. Forstår du hva eg prøver å si.

 

Jada, jeg skjønner godt hva du mener. Har i større eller mindre grad brukt PC som verktøy siden -89, og kan faktisk ikke huske at dette har hendt meg før! Og for ordens skyld; Det er faktisk snakk om _to_ disker her, i hver sin maskin, og begge streiekt med 3 dagers mellomrom! I tillegg hadde jeg en "nesten-ulykke" med en av dem tidligere i sommer, men den gangen lot den seg heldigvis stable på beina igjen.

Men denne gangen lot det seg altså ikke gjøre.

Da kan du sikkert skjønne min lille utblåsning også? Spesiell med tanke på at jeg hadde flerehundre bilder fra ferie, PC-prosjekter etc liggende på den ene av diskene.

 

Og er selvfølgelig klar over at det er tusenvis av andre som vil mene det motsatte om IBM´s disker.

Gjerne! Men jeg er i allefall frelst fra å kjøpe disse diskene, uansett!

Lenke til kommentar

Skrue skrev (2002-09-25 20:51):

 

Jada, jeg skjønner godt hva du mener. Har i større eller mindre grad brukt PC som verktøy siden -89, og kan faktisk ikke huske at dette har hendt meg før! Og for ordens skyld; Det er faktisk snakk om _to_ disker her, i hver sin maskin, og begge streiekt med 3 dagers mellomrom! I tillegg hadde jeg en "nesten-ulykke" med en av dem tidligere i sommer, men den gangen lot den seg heldigvis stable på beina igjen.

Men denne gangen lot det seg altså ikke gjøre.  

Da kan du sikkert skjønne min lille utblåsning også? Spesiell med tanke på at jeg hadde flerehundre bilder fra ferie, PC-prosjekter etc liggende på den ene av diskene.

 

Og er selvfølgelig klar over at det er tusenvis av andre som vil mene det motsatte om IBM´s disker.

Gjerne! Men jeg er i allefall frelst fra å kjøpe disse diskene, uansett!

Synd at du mistet mangen bilder, Men du burde ta backup. Har selv mistet alt på mine 4 ibm diskene, Men det var på grunn av hovedkort svikt.

 

[ endret av Kjetil Lura den 2002-09-26 00:27 ]

Lenke til kommentar

hvis jeg husker rett så har ibm skjerpa seg med diskene sine. hvertfall 120 gig disken er skikkelig fin å deilig. Har en 120g disk som er oppegående 24/7, ikke noe problemer med disken, ( ok den brøker litt av å til, men har ikke brukt ibm disk utility's til å gjøre den litt mere lydløs.

 

men må si meg enig i at western digital rocks.

 

MR_T

Lenke til kommentar

Her var det mange usakelige innlegg skal ikke nevne med her (IKKE VEL IBM DE SUGER) Barnslig

 

Den nye 120xp serien deres er genial for og si det mildt. Di yter ikke best men det er ikke mange % i fra. Og du må lete lenge for og finne gb/kr for og få så bra resultat.

 

Så den disken og 80gb versjonen er gode kjøp. Dette sier jeg fordi jeg nettopp bestilte en 80 selv :smile:

 

IBM kan da skifte fra dårlige serier/disker til gode eller? Det kan da vel ikke være så vanskelig å forstå. Og selv om DU har hatt problemer med din IBM-disk betyr jo heller ikke at den vedkommende kjøper stryker med?

 

håper dette hjalp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...