McMuffin Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Har, som emnetråd tilsier, en Shuttle SN25P, med et 7800GT installert. (Nøyaktige specs for maskina finner dere i signaturen). Driver og eksperimenterer litt med RivaTuner, og lurer nå på hvor langt jeg kan overklokke grafikkortet mitt, før det blir kritisk med hensyn til varme, etc. Spesielt da jeg har et såpass lite kabinett..... Setter pris på alle svar! Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 finn specs for temp, vurder evt vf900+ramsinks. gt har vanlige kjølere, gtx heatpipe fortsatt alu, selv om kortet tåler opp mot 120-130 grader så bør vel det holdes rundt 70? og tilse at hovedkortet ikke blir for varmt heller, er det sånn at kortet blåser luft ut av kabinettet? hvis ikke kan du skaffe en sånn kjøler http://www.drako.it/foto_prodotti/dissipat...lencer_6_g1.jpg hvis det er plass da, tar en pci slot, . se om det er bakplate på skjermkortet av metal så du kan feste mer kobber på eller får plass til en kjøleribbe, så er det bare å fyre i vei. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Hadde en Arctic Cooling silencer før, men den fikk ikke plass. Noen konkrete tall ang overklokking? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Det er vel ingen som har konkrete tall for deg sidan alle kort klokker forskjellig. Men du kan godt starte med 450/1100, og jobbe deg oppover. Mange gt kort stopper på 470mhz på kjernen. Og en del klarer over det. Noen få klarer å klokke over 520mhz stock vgpu. Fyr løs så ser hva vi som skjer Edit: For å komme over 500mhz må du kan ha vannkjøling. Jeg har ikke prøvd stock kjølinga på 7800gt kortet. Strippa det med engang jeg åpnet pakka, hehe. Endret 16. mars 2006 av samye83 Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Takk for utfyllende svar. Er disse tallene greie med hensyn til varmeutviklingen/airflow'en i en liten Shuttle? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Ja, en ulempe med shuttle pc er dårlig luftsirkulasjon og lite rom for komponentene. Ting kan lett bli varmt. Da jeg klokket på min shuttle før jeg klokka den i stykker, så hadde jeg 4 vifter på den for å flytte nok luft. Du kan prøve å kjøre stock, se hvor varmt kortet blir. Om tempen er grei, så kan du jo klokke oppover. Høy temp er lik ustabilitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå