Gå til innhold

Tastatur av "normal" type.

Anbefalte innlegg

Jeg er en av de "særingene" som helst vil ha ting etter industri-standard... I allefall ting som mus og tastatur og slikt.

Dessverre har ALLE nye tastatur fått nytt oppsett, slik at "Carrier Return/Enter" tasten har fått nytt, og mindre, design. Dette gjør også at et par andre taster har blitt stokket rundt på og dette liker jeg dårlig. Det var ille nok at mange begynte å innføre "bullshit" taster av typen "Play, Pause, Stop" og "Internet, Mail, CD" osv.

Er det noen som vet om butikker som selger helt normale tastaturer med "gammel" tast-plassering ?

Ser for meg at jeg må kjøpe opp et lite lager for å ha liggende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig (les: SVÆRT mulig) jeg forklarte meg noe dårlig.

Det jeg er ute etter, er ikke anbefallinger på gode tastaturer, men tips om webshops som selger tastatur med HELT standard norsk layout.

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Keyboar...t_Norwegian.png

Og ikke den nye typen layout som ser ut til å ha blitt den nye standarden:

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:KB_US-International.svg

Alle de tastaturene jeg finner på webshop'ene nå om dagen, har samme layout som "US International" og det er bare ikke akseptabelt.

Ang. kvalitet, så liker jeg personlig Keytronic sine tastaturer. Pleier alltid være gode.

Så for å gjøre det enkelt. Om noen kan tipse meg om webshoper som selger tastatur (gjerne Keytronic) med standard norsk layout, så hadde jeg satt stor pris på det.

Lenke til kommentar

Her er Keytronic tastaturene dine :)

Er ikke mange, men.. Og en forferdelig pris på det 2. :p

EDIT:

De fleste nyere tastaturene i dag har norsk layout m/ æ,ø og å... Men som sagt er det jo lagt på diverse ekstra knapper og funksjoner.

Det Labtec tastaturet som ble foreslått her, er veldig bra til prisen. Hadde det før, men kostet på meg et Logitech Media Keyboard...

Endret av Trussl
Lenke til kommentar
Her er Keytronic tastaturene dine  :)

Er ikke mange, men.. Og en forferdelig pris på det 2.  :p

EDIT:

De fleste nyere tastaturene i dag har norsk layout m/ æ,ø og å... Men som sagt er det jo lagt på diverse ekstra knapper og funksjoner.

Det Labtec tastaturet som ble foreslått her, er veldig bra til prisen. Hadde det før, men kostet på meg et Logitech Media Keyboard...

5775435[/snapback]

"Layout" har ingenting med norske taster å gjøre...

Det har derimot noe med tast plassering og form å gjøre...

Kan sikkert være vanskelig å forstå, ikke vet jeg, men ALLE de tastaturene jeg har sett avbildet (med Æ, Ø, Å) har samme utforming som "US International" standarden... Altså med enkel-høyde enter tast... Er DETTE som er mitt problem...

Alle og enhver selger jo gode tastaturer... Det er ikkeno problem... Problemet er å få tastaturer med den "gamle" layout'en...med enter-tast med dobbel høyde...

For folk som skriver mye med tastatur, så blir det en automatikk i hvor man trykker, og jeg har testet tastatur med "US International" utforming (men med Æ, Ø, Å) og synes ikke disse er like gode.

Men dette er tydligvis et emne som betyr lite for folk flest, så jeg lar saken ligge.

Lenke til kommentar

;) Hva med å prøve å få tak i noen gamle som skal kastes? Tok selv med meg et par av den gode gamle typen (KeyTronic tror jeg) fra skolen, da de skulle kaste en hel haug.

Pusset forresten bort bokstavene så det ble et "Das Keyboard" :love:

Lenke til kommentar

som tidligere nevn: få tak i noen gamle.. på skolen her jeg går er det bare og spørre så får man et tastatur eller 5 :) der de fleste er "old style" for å si det mildt.. selv liker jeg de som har noen Media knapper og sånt jeg :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...