Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

valg av trådløs router!

Anbefalte innlegg

Sitter her å venter på at min første Lappis skal bli levert , en dell 9400!

denne har ett Intel Pro3945 trådløst nettverkskort i seg!

Har fra før en stasjonær tråd PC , den skal fortsatt være med trå , har Adsl fra Bluecom.

Jeg trenger en router som er stabil og enkel og sette opp :O)

Har fått ett tips om at denne fra LINKSYS skal være bra!? men ønsker å få det bekreftet fra noen flere før jeg putter den i kurven!

Noen med erfaringer eller tips om en annen kanskje?

mvh

Endret av azar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde valgt Asus WL-500G Deluxe.. Du får kjøpt denne til 682kr fra www.shg.no - alle andre plasser koster den over 1000kr. Den har 2 USB porter så du kan koble til printer/ekstern harddisk/webcam osv.

Jeg har selv hatt Linksys WRT54G (eldre utgave, samme som WRT54GL i dag), og jeg hadde mye problemer med P2P ustabiliteter/tregheter/kræsj på den. Endte opp med at jeg måtte prøve masse uoffisielle firmware's for og til slutt finne en som faktisk fjerna dette P2P problemet (Alchemy 1.0) - men som bryter garantien selvsagt... Noe jeg mener ikke skal være nødvendig for og få en ruter som skal fungere perfekt.

Forutom P2P problemet var den stabil og god. Men når du får Asus WL-500G Deluxe til omtrent samme pris så er den et mye bedre valg.

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Sitter her å venter på at min første Lappis skal bli levert , en dell 9400!

denne har ett Intel Pro3945 trådløst nettverkskort i seg!

Har fra før en stasjonær tråd PC , den skal fortsatt være med trå , har Adsl fra Bluecom.

Jeg trenger en router som er stabil og enkel og sette opp :O)

Har fått ett tips om at  denne fra LINKSYS  skal være bra!? men ønsker å få det bekreftet fra noen flere før jeg putter den i kurven!

Noen med erfaringer eller tips om en annen kanskje?

mvh

5759324[/snapback]

Jeg har nå WRT54GS, fungerer bra den. Har ikke testet mye på trådløsnettet siden jeg ikke har det på maskinen jeg bruker, men det fungerer vertfall..

Lenke til kommentar
Bidz, rart at du hadde det problemet, slet ikke med det da jeg brukte offesiell. Anyway, så er det ikke farlig å installere f.eks DD-WRT, som gir deg langt fler muligheter, enn noe annen vanlig ruter ;)

5759840[/snapback]

Mange som har hatt sånne problemer, dersom en øker TCP tilkoglingene drastisk på torrents (100 connections samtidig, 500 totalt, osv, mye kjappere downloads). Uansett, dersom du flasher med en uoffisiell firmware og enheten går istykker har du ikke garanti lengre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...