Gå til innhold

lyden i spill er delvis borte! tale mangler, musikk er der

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-23 21:49, skrev heraldo:

regner med at lyden er på som default, jeg har et soundblaster 128 kort liggendes, er det bedre enn den integrerte løsningen?

jeg skal prøve å installere drivere på nytt og teste med det andre kortet.

Takk for hjelpen sålangt!

Ja ett soundblaster 128 er minst like bra som den innebygde lydchippen , desuten er ett soundblaster kort kompatibelt med alle spill +++ :smile: ,noe som kan være ett problem med enkelte andre merker/chipper :sad:

[ Denne Melding var redigert av: Jalla Karlsen på 2002-09-23 21:59 ]

Lenke til kommentar

mener du det? soundblaster trodde jeg var helt kurant. hovedkortet kostet litt over 600,- med gforce2mx og lan integrert i tillegg. jeg gav 200,- bare for soundblasteren..

tusentakk, jeg skal prøve nye drivere.

[ Denne Melding var redigert av: heraldo på 2002-09-23 22:00 ]

Lenke til kommentar

siden det integrerte kortet ditt støtter surround (5.1) så kan det vel være at dette står på, selv om du kanskje bare bruker 2 høytalere. Merket dette på Mafia til en kamerat, lyden var rar.. dvs motordur osv forsvant.. mens resten av lyden var grei.

Det viste seg at det var surrounden som stod på, med det resultat at enkelte lydeffekter ble kjørt over på bak-høytalere (som ikke eksisterte).

Hvis du har installert driverene som fulgte med det integrerte kortet, kanskje du kan stille over til "2 speakers" ? Dette kan du også gjøre i windows, under lyd-innstillinger i kontroll-panel.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-23 21:06, skrev heraldo:

hei, jeg har prøvd flere demoer i det siste, blant annet noone lives forever 2 demo (m.fl.)

Hva kan problemet være?

vel, dette er jo et velkjent problem med NOLF2 demo'en. Har du lest readme fila og det som står der av mulige fixer?

Lenke til kommentar

jeg lover at jeg skal lese read me- filer fra nå av

Bart

[ Denne Melding var redigert av: heraldo på 2002-09-24 00:12 ]

Lenke til kommentar

takk for alle svar, jeg synes det lyder ganske bra, lydkortet altså. et problem jeg har er at driverene til mitt hovedkort kommer i bundle og jeg vil ikke installere grafikkdriveren da jeg bruker et agp-kort. ta en titt på denne siden:

http://download.asus.com.tw/mb_dl_menu.asp...=10&l3=16&mid=4

hvilke drivere er nødvendige for dette kortet?

holder det med LAN driver og lydkortdriver som jeg har lastet ned fra realtek eller må jeg ha noen form for chipsett-driver i tillegg?

Lenke til kommentar
Quote:

mad_arab skrev (2002-09-24 10:08):

Jeg får samme problemet i NOLF2, og jeg har SB Audigy. Så det er neppe lydkortet ditt som har skylda. NVidia lydkortet som er innebygget i nforce er dessuten meget bra, det er ingen grunn til å putte inn et annet lydkort. Det yter jevnt med audigy, og høres like bra ut.

Har du den siste driver til audigy kortet ditt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...