lapla Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) For noen dagert siden så var jeg så heldig at jeg klarte å ødelegge prosessoren. Skulle tørke støv av kjøleribba. Jeg var lur nok til å ta ut prossesoren i samme slengen, og når jeg da satte alt tilbake som funka ikke en dritt. Fant så ut når jeg demonterte igjen at en av pinnene var brukket på cpuen =[ Uansett, det store spørsmålet mitt.. Cpuen jeg ødela var en 3ghz p4 s478 desvere. kjøpte den for et år siden, og om jeg skal kjøpe den nå, så koster den mer enn da jeg kjøpte den. Så til spørsmålet. Burde jeg kjøpe ny (gammel) prossesor av 478 socket, eller heller oppgradere flere komponenter? f.eks hovedkort i tillegg osv. Synes bare selv prisene er latterlige på 478 socket for øyeblikket, men er usikker på om en oppgradering vil være verd det i forhold til pengene det koster. specs på nåværende maskin : MSI GeForce FX5900XT 128MB DDR Abit IS7-E2G Hovedkort for S478/800mhz Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800 (ødelagt) 2x Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB CL3 5ns Western Digital Caviar 200GB S-ATA Chieftec Dragon Black Endret 15. mars 2006 av lapla Lenke til kommentar
nightwo1f Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 du kan jo prøve med ett s939 HK. da får du testet AMD og pci-e, kansje sli og. har du stort budsjett? Lenke til kommentar
lapla Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 du kan jo prøve med ett s939 HK. da får du testet AMD og pci-e, kansje sli og.har du stort budsjett? 5759989[/snapback] Har oppimot 8000 kroner tilgjengelig. Også litt mer om nødvendig. Jeg lurer bare litt på om det er verd en full oppgradering av hele pcen nå. Den holder jo helt klart mål for de fleste spill o.l. slik den er satt opp nå. Lønner det seg kanskje å kjøpe bare prosessor nå, og vente med oppgradering av hele pcen? Evt er det stor forskjell på ytelse om jeg skulle oppgradere alt i samme slengen. Lenke til kommentar
nightwo1f Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 jeg vil anta at det blir endel bedre ytelse ja! Lenke til kommentar
BMP Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Men hva med å oppgradere hovedkort og CPU? Det trenger ikke bli så dyrt i dette øyeblikk, ellers finner du jo endel 478 på bruktmarkedet. Kansje det er det billigste! Lenke til kommentar
lapla Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Men hva med å oppgradere hovedkort og CPU? Det trenger ikke bli så dyrt i dette øyeblikk, ellers finner du jo endel 478 på bruktmarkedet. Kansje det er det billigste! 5768734[/snapback] Var inne på tanken med å bytte cpu og hovedkort, men da måtte jeg byttet skjermkort i tillegg ettersom jeg da vil trenge pci-e. Uansett, gikk på bruktmarked of fikk ordnet meg med en bruktprossesor til slutt Så pc oppgraderinga er sålangt hvertfall utsatt til windows Vista kommer: Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 (endret) in bruktmarked we trust Endret 17. mars 2006 av pizzafordi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå