GD8 Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) Jeg har ADSL ekstra fra Telenor, 6mbit linje. (Får forresten bare 5mbit på målingene til itavisen.no bla.). Har et Thomason Speedtouch 546T rutermodem. Jeg har hastigheter på ca 100 KB/s totalt når jeg laster ned på bitcomet, hvis jeg er heldig. Er det på noen måte jeg kan få raskere nedlastingshastigheter?? Håper på fornuftige svar. Alle svar mottas med takk. Mvh GD8 Endret 16. mars 2006 av GD8 Lenke til kommentar
M-K Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) Jeg har ADSL ekstra fra Telenor, 6mbit linje. (Får forresten bare 5mbit på målingene til itavisen.no). Har et Thomason Speedtouch 546T rutermodem. Jeg har hastigheter på ca 100 KB/s totalt når jeg laster ned på bitcomet, hvis jeg er heldig. Er det på noen måte jeg kan få raskere nedlastingshastigheter?? Håper på fornuftige svar. Alle svar mottas med takk. Mvh GD8 5759116[/snapback] Har du en brannmur eller lignende som bremser litt på hastigheten kanskje?? Hvis du har det så er PortForwarding en fin side.. Endret 15. mars 2006 av M-K Lenke til kommentar
Konge Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Ja det er en måte å få raskere hastighet på og det er å laste ned filer med stort antall seedere og lita antall leechers så fremt de du da laster fra ikke har kuttet ned hastigheten sin som de bruker gjøre . Jeg regner med at du allerede har fikset all porting . Lenke til kommentar
GD8 Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Jeg har ikke gjort noe med portene. Sjekka internettsiden lengre oppe på siden, men fant ikke den typen ruter jeg har. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Dette er tatt opp tusen ganger før da, men.... Prøv å stripp opplastingshastigheten din litt, kanskje det kan hjelpe. Jeg kan ogsp informere deg om at du ikke kan nå høyere hastigheter en: 750KB/s Lenke til kommentar
Brafa Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Jeg har ADSL ekstra fra Telenor, 6mbit linje. (Får forresten bare 5mbit på målingene til itavisen.no). Har et Thomason Speedtouch 546T rutermodem. Jeg har hastigheter på ca 100 KB/s totalt når jeg laster ned på bitcomet, hvis jeg er heldig. Er det på noen måte jeg kan få raskere nedlastingshastigheter?? Håper på fornuftige svar. Alle svar mottas med takk. Mvh GD8 5759116[/snapback] en vanlig årsak er at du ikke har noen limit på uploadhastiheten. Hvis uploadhastigheten maxes så går samtidig nedlastingshastigheten ned. Sett gjerne en limit på uploaden til max 75% av uploadlinja du har, da kan du bruke maskinen til andre ting samtidig som du laster med bitcomet. har selv en 4 mbps, setter jeg igang et par nedlastinger som er populære kommer jeg som regel opp i rundt max nedlastingshastighet. ( selv bruker jeg bitlord som program ) Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Teste til itavisen viser ikke riktig med hastigheter over 2mb.. så prøve testen til hw.no eller noe sånt i steden Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Telenor annbefaler og bruke TP Test som du finner her. Brukte BitComet før men gått over til uTorrent. Har Thomason Speedtouch 546T rutermodem jeg også men når jeg gikk inn på Toolbox, Game & Application Sharing og lagde en profil til uTorrent med portnummert den bruker har jeg hatt god fart på nedlasting. Maxer ut linja mi når det er mange som deler, noe jeg aldrig gjorde før. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Er ikke BC bannet mange plasser enda? Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Er ikke BC bannet mange plasser enda? 5761567[/snapback] Er noen steder som ikke er glad i BitComet har jeg lest. Mener og huske att det var for att den ikke ga riktig info om upload. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Er ikke BC bannet mange plasser enda? 5761567[/snapback] Er noen steder som ikke er glad i BitComet har jeg lest. Mener og huske att det var for att den ikke ga riktig info om upload. 5761587[/snapback] Bitcomet er ikke bannet, men standard port er! Selve programmet er det ingenting galt i, men de har sperret for portene. Standard port er vel 6881-6999. Det du også kan gjøre er å sjekke med din ISP om de har sperret noen av dine porter, har dem gjort det, må du endre portene dine. (Noe jeg ville gjort uansett, bare ikke bruk standard) OG en liten advarsel til slutt: Ikke bruk Bitlord, dette er bare en veldig gammel moddet av Bitcomet som er laget av pirater ene og alene til et formål, hacking, spyware og virus, samt andre snuske-ting. Bitcomet har likt utseende, og mye sikrere mot angrep. Det blir som å sammenligne Windows vs Mac Endret 16. mars 2006 av Zevs. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Jeg og har lest at Bitcomet er bannet (da er det ID og ikke porter det er snakk om...). Hvorfor ikke bruke utorrent istedet? Jeg er ikke alene om å synes det er best av bittorrentprogrammene. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Er ikke BC bannet mange plasser enda? 5761567[/snapback] Er noen steder som ikke er glad i BitComet har jeg lest. Mener og huske att det var for att den ikke ga riktig info om upload. 5761587[/snapback] Bitcomet er ikke bannet, men standard port er! Selve programmet er det ingenting galt i, men de har sperret for portene. Standard port er vel 6881-6999. Det du også kan gjøre er å sjekke med din ISP om de har sperret noen av dine porter, har dem gjort det, må du endre portene dine. (Noe jeg ville gjort uansett, bare ikke bruk standard) OG en liten advarsel til slutt: Ikke bruk Bitlord, dette er bare en veldig gammel moddet av Bitcomet som er laget av pirater ene og alene til et formål, hacking, spyware og virus, samt andre snuske-ting. Bitcomet har likt utseende, og mye sikrere mot angrep. Det blir som å sammenligne Windows vs Mac 5761833[/snapback] BitComet er bannet mange sider pga at den herper trackeren, og at den leverer i fra seg feil upload-tall. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Ok, jeg skal gi meg. Jeg har dog ikke hørt at programmet er bannet, kun portene, men sier dere det slik, stemmer det nok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå