Gå til innhold

Brukernes anbefalte serier: Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Jeg tror det finnes mange undersøkelser som viser eller antyder at voldtekter i fengsler i USA har en høy hendelsesrate.

 

Les mer her:

Det som slo meg med Oz var at serien var totalt blotta for sensurpiss. Den viste ting jeg aldri hadde sett på tv før, noe som bidro til en positiv seeropplevelse for mitt vedkommende.

 

Serien er langt i fra realistisk på visse felt, mener jeg. Den store mengden drap som forekommer i fengselet ville ikke ha blitt godtatt på ordentlig. Fengselet ville ha blitt slått ned på av myndigheter for lengst, tror nå jeg.

 

Men du verden, så fascinerende det er å se på i forhold til pingle-PB.

Endret av cun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veit nå ikke om du hadde likt deg så godt i PB heller da.. Drap, opptøyer avkuttede tær etc. er jo noe det også da! Synes ikke det blir PB blir dårligere fordi vi ikke ser at T-Bag rævpuler folk hele tida. Har bare sett første episode av OZ så skal ikke si noe i forhold til det da, men for meg virker det ikke som de to seriene kan sammenlignes. OZ om livet i det fengselet, og PB om flukten fra fengsel.. :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg tror det finnes mange undersøkelser som viser eller antyder at voldtekter i fengsler i USA har en høy hendelsesrate.

 

Les mer her:

Det som slo meg med Oz var at serien var totalt blotta for sensurpiss. Den viste ting jeg aldri hadde sett på tv før, noe som bidro til en positiv seeropplevelse for mitt vedkommende.

 

Serien er langt i fra realistisk på visse felt, mener jeg. Den store mengden drap som forekommer i fengselet ville ikke ha blitt godtatt på ordentlig. Fengselet ville ha blitt slått ned på av myndigheter for lengst, tror nå jeg.

 

Men du verden, så fascinerende det er å se på i forhold til pingle-PB.

5760541[/snapback]

 

Ok, det kan se ut som om det er et problem. Skumle greier.

 

Det med sensur tror jeg har litt med at det sendes på HBO, det virker som om de har litt røffere serier, og sensurerer mindre. Og det er jo bra.

Lenke til kommentar

Det er slettes ikke sikkert at de to seriene med rette kan sammenliknes, nei. Men poenget er at min opplevelse av PB ble negativ pga den mer autentiske atmosfæren i Oz.

 

Frykt er et sentralt begrep på starten av Oz, da den naive advokaten Tobias Beecher kommer inn og blir møtt av en grusom realitet.

 

I PB kommer han karen og tror han er pimp. Og den avkappede tåa føltes ikke ille i det hele tatt. I Oz er en av ingrediensene avkappede akilleshæler. Ouch!

 

Hele miljøet blir vinklet på en måte jeg mener er feil... Jeg føler ikke noe frykt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Oz > Prison Break, bare så det er sagt. Du kommer til å realisere hvor pinglete Prison Break egentlig er.

5759327[/snapback]

Hvordan du kan sitte der og påstå at du foretrekker Oz pga realismen er utrolig, når alle her vet at det er fordi du liker tanken på at menn blir voldtatt gjentatte ganger.

 

Du foretrekker kanskje Caligula framfor Spartacus? :!:

Lenke til kommentar
Oz > Prison Break, bare så det er sagt. Du kommer til å realisere hvor pinglete Prison Break egentlig er.

5759327[/snapback]

Hvordan du kan sitte der og påstå at du foretrekker Oz pga realismen er utrolig, når alle her vet at det er fordi du liker tanken på at menn blir voldtatt gjentatte ganger.

 

Du foretrekker kanskje Caligula framfor Spartacus? :!:

5761262[/snapback]

 

Seffern foretrekker jeg Caligula framfor han slappe slavejævelen! Mens Caligula prøvde å piffe opp livet litt på det romerske keiserhoffet, dreiv han ekle slavekaren å sippa over dårlige forhold. Get over it!

 

Joa, analvoldtekter er jo uklanderlig en av mine favorittinteresser. Det er ikke uten grunn av Irréversible er en personlig anbefaling fra min side.

Lenke til kommentar
Det med sensur tror jeg har litt med at det sendes på HBO, det virker som om de har litt røffere serier, og sensurerer mindre. Og det er jo bra.

5761040[/snapback]

 

Tror det kommer av at HBO er betal-TV i USA, i motsetning til FOX og andre offentlig tilgjengelige kanaler. De er derfor ikke underlagt samme sensuren, som igjen gjør at det blir mer vold, pupper (:dribble:) og realisme på seerne.

Lenke til kommentar

Jeg skulle nå kommentere serien "The Heist" Jeg synes den var ganske kul faktisk.

 

Men denne tråden hadde forvillet seg langt ned på listen. Jeg har derfor et ønske/forslag: Hva om trådstarter samler alle bidragene i førstepost og åpner opp for kommentering av de forskjellige bidragene? Jeg er stygt redd for at denne tråden vil fordufte i løper av null komma null.

 

What say you?

Lenke til kommentar
Jeg skulle nå kommentere serien "The Heist" Jeg synes den var ganske kul faktisk.

 

Men denne tråden hadde forvillet seg langt ned på listen. Jeg har derfor et ønske/forslag: Hva om trådstarter samler alle bidragene i førstepost og åpner opp for kommentering av de forskjellige bidragene? Jeg er stygt redd for at denne tråden vil fordufte i løper av null komma null.

 

What say you?

5805550[/snapback]

 

Eller bare at han linker til denne tråden øverst i Sticky-tråden? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...