Cuneax Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) Jeg tror det finnes mange undersøkelser som viser eller antyder at voldtekter i fengsler i USA har en høy hendelsesrate. Les mer her: http://www.hrw.org/reports/2001/prison/report.html http://www.hrw.org/reports/2001/prison/report5.html Det som slo meg med Oz var at serien var totalt blotta for sensurpiss. Den viste ting jeg aldri hadde sett på tv før, noe som bidro til en positiv seeropplevelse for mitt vedkommende. Serien er langt i fra realistisk på visse felt, mener jeg. Den store mengden drap som forekommer i fengselet ville ikke ha blitt godtatt på ordentlig. Fengselet ville ha blitt slått ned på av myndigheter for lengst, tror nå jeg. Men du verden, så fascinerende det er å se på i forhold til pingle-PB. Endret 15. mars 2006 av cun Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Veit nå ikke om du hadde likt deg så godt i PB heller da.. Drap, opptøyer avkuttede tær etc. er jo noe det også da! Synes ikke det blir PB blir dårligere fordi vi ikke ser at T-Bag rævpuler folk hele tida. Har bare sett første episode av OZ så skal ikke si noe i forhold til det da, men for meg virker det ikke som de to seriene kan sammenlignes. OZ om livet i det fengselet, og PB om flukten fra fengsel.. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Jeg tror det finnes mange undersøkelser som viser eller antyder at voldtekter i fengsler i USA har en høy hendelsesrate. Les mer her: http://www.hrw.org/reports/2001/prison/report.html http://www.hrw.org/reports/2001/prison/report5.html Det som slo meg med Oz var at serien var totalt blotta for sensurpiss. Den viste ting jeg aldri hadde sett på tv før, noe som bidro til en positiv seeropplevelse for mitt vedkommende. Serien er langt i fra realistisk på visse felt, mener jeg. Den store mengden drap som forekommer i fengselet ville ikke ha blitt godtatt på ordentlig. Fengselet ville ha blitt slått ned på av myndigheter for lengst, tror nå jeg. Men du verden, så fascinerende det er å se på i forhold til pingle-PB. 5760541[/snapback] Ok, det kan se ut som om det er et problem. Skumle greier. Det med sensur tror jeg har litt med at det sendes på HBO, det virker som om de har litt røffere serier, og sensurerer mindre. Og det er jo bra. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Det er slettes ikke sikkert at de to seriene med rette kan sammenliknes, nei. Men poenget er at min opplevelse av PB ble negativ pga den mer autentiske atmosfæren i Oz. Frykt er et sentralt begrep på starten av Oz, da den naive advokaten Tobias Beecher kommer inn og blir møtt av en grusom realitet. I PB kommer han karen og tror han er pimp. Og den avkappede tåa føltes ikke ille i det hele tatt. I Oz er en av ingrediensene avkappede akilleshæler. Ouch! Hele miljøet blir vinklet på en måte jeg mener er feil... Jeg føler ikke noe frykt i det hele tatt. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Oz > Prison Break, bare så det er sagt. Du kommer til å realisere hvor pinglete Prison Break egentlig er. 5759327[/snapback] Hvordan du kan sitte der og påstå at du foretrekker Oz pga realismen er utrolig, når alle her vet at det er fordi du liker tanken på at menn blir voldtatt gjentatte ganger. Du foretrekker kanskje Caligula framfor Spartacus? :!: Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Vær forsiktig med spoilers da. Det er ikke alle som har sett disse seriene Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Oz > Prison Break, bare så det er sagt. Du kommer til å realisere hvor pinglete Prison Break egentlig er. 5759327[/snapback] Hvordan du kan sitte der og påstå at du foretrekker Oz pga realismen er utrolig, når alle her vet at det er fordi du liker tanken på at menn blir voldtatt gjentatte ganger. Du foretrekker kanskje Caligula framfor Spartacus? :!: 5761262[/snapback] Seffern foretrekker jeg Caligula framfor han slappe slavejævelen! Mens Caligula prøvde å piffe opp livet litt på det romerske keiserhoffet, dreiv han ekle slavekaren å sippa over dårlige forhold. Get over it! Joa, analvoldtekter er jo uklanderlig en av mine favorittinteresser. Det er ikke uten grunn av Irréversible er en personlig anbefaling fra min side. Lenke til kommentar
Paull Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Det med sensur tror jeg har litt med at det sendes på HBO, det virker som om de har litt røffere serier, og sensurerer mindre. Og det er jo bra. 5761040[/snapback] Tror det kommer av at HBO er betal-TV i USA, i motsetning til FOX og andre offentlig tilgjengelige kanaler. De er derfor ikke underlagt samme sensuren, som igjen gjør at det blir mer vold, pupper () og realisme på seerne. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Jepp. Siden jeg anbefalte The Shield, så var det snakk om at de også tøyde grensene litt for hva som var normalt å sende, når FX! startet sendingene. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Scarface^: Takk for at du nevnte Babylon 5. En helt fantastisk serie. Definitivt en av mine all time favoritter. Siden jeg anbefalte MST3K så tenkte jeg en liten smakebit var på sin plass: MST3K Shorts - Body Care and Grooming Endret 16. mars 2006 av LarsP Lenke til kommentar
EDB Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 MacGyver - 8 ferdige sesonger Er det ikke 'bare' 7? 8 er vel bare en ønsketenkning? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Scarface^: Takk for at du nevnte Babylon 5. En helt fantastisk serie. Definitivt en av mine all time favoritter. Alt for deg pus Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Jeg skulle nå kommentere serien "The Heist" Jeg synes den var ganske kul faktisk. Men denne tråden hadde forvillet seg langt ned på listen. Jeg har derfor et ønske/forslag: Hva om trådstarter samler alle bidragene i førstepost og åpner opp for kommentering av de forskjellige bidragene? Jeg er stygt redd for at denne tråden vil fordufte i løper av null komma null. What say you? Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Jeg skulle nå kommentere serien "The Heist" Jeg synes den var ganske kul faktisk. Men denne tråden hadde forvillet seg langt ned på listen. Jeg har derfor et ønske/forslag: Hva om trådstarter samler alle bidragene i førstepost og åpner opp for kommentering av de forskjellige bidragene? Jeg er stygt redd for at denne tråden vil fordufte i løper av null komma null. What say you? 5805550[/snapback] Eller bare at han linker til denne tråden øverst i Sticky-tråden? Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Ja det holder vel egentlig det. Sliten i hodet young Lord^ har blitt Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Er det noen som husker navnet på den norske mini-serien med de som ranet et nokasbygg på østlandet? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Er det noen som husker navnet på den norske mini-serien med de som ranet et nokasbygg på østlandet? 5827036[/snapback] Ran (2005) Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Det var det ja. En veldig bra serie, spør du meg... Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 hvor får man kjøpt oz på lovlig vis? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå