stinger82 Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Heisann. Da jeg sliter med varmeproblemer, og ikke er direkte imponert over effekten til 120mm vifta i front, skulle jeg gjerne ha prøvd en annen vifte som flytter mest mulig luft. Har lest hardware tesen, men ble liksom ikke noe klokere. Noen som har noen å anbefale? Og sist men ikke minst, noen som har prøvd å skifte viftene, og merket forskjell? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Rart, jeg bruker standard 120mm ADDA viftene sammen en Ninja + 16,5dB Papst vifte og CPUen ligger på 32 grader idle og rett over 40 under load... Synes kjølingen er utmerket! Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Tviler på at det er vifta sin skyld. Hvis du forklarer dette varmeproblemet grundigere, så kanskje vi kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Har ikke merket noen problemer med disse jeg heller. Min 3.4 Prescott koser seg på rundt 38 grader med boxed vifte. Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) Ok, saken er jo at når jeg holder hånda fremfor (eller bak om du vil) vifta så kjenner jeg jo nesten ikke luftstrømmen.. Edit: mitt chiftec dragon bigtower var da MYE kjøligere :/ Edit2:leif Endret 15. mars 2006 av stinger82 Lenke til kommentar
Enthralled Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Jeg hadde også ganske høy temperatur generelt på komponentene i mitt PC7bSCAND med 2xmedfølgende vifter, så jeg skifta til noen skikkelige ramme jeg fant i kjeller'n (12mm 2A @12V). De er mye tyngre (metallutførelse), større, bråker litt mer enn de forrige, men kabinettemp. sank i hvert fall en god del! HKtemp (A8N32) gikk ned ca 10C. Skjermkortvifta roet seg under windows. Men angående hvilke vifter som er gode, har jeg ikke peiling desverre.. Endret 16. mars 2006 av Enthralled Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Hmm, intressant.. Men er det noen som vet om det er mulig og montere flere vifter inn i dette kabinettet? Edit: Nå skal det jo også sis at jeg driver å klokker en opteron her :/ Endret 16. mars 2006 av stinger82 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå