milburn Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Jeg har null erfaring med utenlandsk webshop, og ber derfor om hjelp: Har tenkt å bestille en ting til ca 800 kroner fra et Euro-land: - Hva blir total-prisen etter at staten har tatt "sitt"? - Får jeg tilsendt lapp fra postkontoret om at det har kommet en pakke, ELLER må jeg ned på det lokale tollkontoret og selv oppsøke pakken (enkelte påstår nemlig det, selv om det er snakk om en pakke på knapt 300 g). Er det slik at Posten ordner alt? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Quote: Den 2002-09-23 20:59, skrev milburn:Jeg har null erfaring med utenlandsk webshop, og ber derfor om hjelp:Har tenkt å bestille en ting til ca 800 kroner fra et Euro-land:- Hva blir total-prisen etter at staten har tatt "sitt"? 800*1.24 + 71 (eller 149 om du tolldeklarerer selv) = 1063/1141 Quote: - Får jeg tilsendt lapp fra postkontoret om at det har kommet en pakke, ELLER må jeg ned på det lokale tollkontoret og selv oppsøke pakken (enkelte påstår nemlig det, selv om det er snakk om en pakke på knapt 300 g). Er det slik at Posten ordner alt? Er pakken liten nok, får du den i postkassen. Hvis ikke får du en lapp og må hente den. Lenke til kommentar
milburn Skrevet 23. september 2002 Forfatter Del Skrevet 23. september 2002 Quote: Den 2002-09-23 21:19, skrev borre: Quote: Den 2002-09-23 20:59, skrev milburn: Jeg har null erfaring med utenlandsk webshop, og ber derfor om hjelp: Har tenkt å bestille en ting til ca 800 kroner fra et Euro-land: - Hva blir total-prisen etter at staten har tatt "sitt"? 800*1.24 + 71 (eller 149 om du tolldeklarerer selv) = 1063/1141 Quote: - Får jeg tilsendt lapp fra postkontoret om at det har kommet en pakke, ELLER må jeg ned på det lokale tollkontoret og selv oppsøke pakken (enkelte påstår nemlig det, selv om det er snakk om en pakke på knapt 300 g). Er det slik at Posten ordner alt? Er pakken liten nok, får du den i postkassen. Hvis ikke får du en lapp og må hente den. Hehe... ja. Jeg bare lurte på om det ble komplisert når du bestilte fra utlandet. Som for eksempel at Tolldirektoratet tok vare på den helt til du kom og betalte avgitene. Vet du om Posten fikser med toll når du kommer for å hente varen. Hvor mye tar de i såfall i gebyr for dette? Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Posten har nye retningslinjer fortiden som gjør at all utlands post blir sprettet og sjekket av tollen før du får beskjed om at pakken har kommet. tollavgiften dumper ned i postkassa di ca 1-2 uker senere. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 Quote: Den 2002-09-23 21:35, skrev sjantiok:Posten har nye retningslinjer fortiden som gjør at all utlands post blir sprettet og sjekket av tollen før du får beskjed om at pakken har kommet.tollavgiften dumper ned i postkassa di ca 1-2 uker senere. Hmm... hvor nytt er det? Har fått endel DVD-er de siste månedene (alle under 200), og ingen med unntak av 1, har blitt stoppet av posten/tollen. Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 det må ha skjedd siste måneden da mine siste filmer har gått igjennom denne prosessen. Lenke til kommentar
milburn Skrevet 23. september 2002 Forfatter Del Skrevet 23. september 2002 Quote: Den 2002-09-23 21:35, skrev sjantiok:Posten har nye retningslinjer fortiden som gjør at all utlands post blir sprettet og sjekket av tollen før du får beskjed om at pakken har kommet.tollavgiften dumper ned i postkassa di ca 1-2 uker senere. Ok. Hvor mye tar man i avgift for dette da? Og hvor mye forsinket blir leveransen? Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 for en pakke som kostet kr. 869,- måtte jeg betale kr.318,- i toll. helt på tryne.så neste gang tar jeg ferga over til England og kjøper filmene selv. Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 23. september 2002 Del Skrevet 23. september 2002 for en pakke som kostet kr. 869,- måtte jeg betale kr.318,- i toll. helt på tryne.så neste gang tar jeg ferga over til England og kjøper filmene selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå