malichri Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Hei. Skulle flytte cpu fra et hovedkort til ett annet(ASUS P4S800 tl P4P800, CPU: Intel P4 3 ghz sokkel 478). Tok av vifteklipsene fra boxed vifta, for så å ta av kjøleribba og vifta fra cpuen som fortsatt lå i cpusokkelen. Tok litt hardt i så cpuen føk med kjøleribba. Problemet er at cpu sitter som lim på kjøleribba, jeg klarer ikke få den av. Noen tips? Får heller ikke koblet cpu tilbake til det gamlehovedkortet siden kjøleribba går i veien for "festepinnen". Burde jeg varme opp kjøleribba for å få goopen varm? Skal jeg bruke lighter eller bør jeg prøve en kokeplate? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Jeg har vært i samme situasjon som deg. At CPUen satt på kjøleribba når jeg tok den av.(boxed) Jeg husker ikke helt hva jeg gjorde for å få den av. Men det var noe lignende... -Vrikket på CPUen(med fingrene på sidene) i alle retninger. Det skal være alt man skal gjøre, så kommer CPUen til å gi opp og lett løsne fra ribben. Mvh Scotty Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Øhhmm ... bruk litt mindre kjølepasta neste gang du Går forøvrig fint an å forsiktig benytte seg av kniv, skrujern eller lignende. Kniv vil være å foretrekke da man kan separerer CPU og kjøler lettere. Det er heldigvis heatpipe på den så du risikerer ikke å skade CPUen med det første. Lenke til kommentar
malichri Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 K, skal prøve å vrikke på CPU(enda mer da), men den er bom fast.. Og brukte ikke pasta på tube, var en liten brikke festa på CPU... Lenke til kommentar
malichri Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 AAAH!! JEG ER STÆRK SOM EIN BJØRNEGUUT!! fikk den av... takk for all support, dere har vært flotte å ha gjennom denne perioden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå