Gå til innhold

Grusom film om hvordan folk tar skinnet av små dyr


Anbefalte innlegg

fy faen for non folk, grusomt rett og slett.

De skulle vert dengt og flådd levendes.

Men når det gjelder pels, syntes jeg ikke at folk ikke skal gå i det, så lenge dyrene er slaktet på en ordentlig human måte. Og pels er dyrt, bestemor har en pelskåpe til 20k ny, nå er den verdt oppi 40k...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fy faen for non folk, grusomt rett og slett.

De skulle vert dengt og flådd levendes.

Men når det gjelder pels, syntes jeg ikke at folk ikke skal gå i det, så lenge dyrene er slaktet på en ordentlig human måte. Og pels er dyrt, bestemor har en pelskåpe til 20k ny, nå er den verdt oppi 40k...

5989367[/snapback]

 

Jeg synes ikke det er akseptabelt i det heletatt at folk skal gå i pels. Jeg blir kvalm hver gang jeg går forbi ei gammel dame i full pelsuniform...

 

Hvordan kan man egentlig vite at noe er gjort på en human måte? Høy pris er iallefall ingen garanti...

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke det er akseptabelt i det heletatt at folk skal gå i pels. Jeg blir kvalm hver gang jeg går forbi ei gammel dame i full pelsuniform...

 

Hvordan kan man egentlig vite at noe er gjort på en human måte? Høy pris er iallefall ingen garanti...

5989891[/snapback]

Skulle tro at du var vegetarianer å da, Ikke veit jeg men...

Dyret må jo drepes uansett om det skal bli mat eller kåpe...

Lenke til kommentar
Hvordan kan man egentlig vite at noe er gjort på en human måte? Høy pris er iallefall ingen garanti...

5989891[/snapback]

Det er så artig at du reagerer på sånt, men ikke på at skoene dine mest sannsynlig er laget av en 8-åring. Vi trenger færre PETA-videoer hvor dyr blir misbrukt, og flere PETP-videoer hvor barn blir tvunget til å jobbe i fabrikker, hvor unge jenter blir solgt som prostituerte før de når puberteten og hele folkeslag forsvinner i folkemord. Når vi har ordnet opp i disse problemene, og de mange urettferdighetene mennesker opplever jorden rundt, DA kan vi heller konsentrere oss om kjøttbitene som blir drept.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke det er akseptabelt i det heletatt at folk skal gå i pels. Jeg blir kvalm hver gang jeg går forbi ei gammel dame i full pelsuniform...

 

Hvordan kan man egentlig vite at noe er gjort på en human måte? Høy pris er iallefall ingen garanti...

5989891[/snapback]

Skulle tro at du var vegetarianer å da, Ikke veit jeg men...

Dyret må jo drepes uansett om det skal bli mat eller kåpe...

5990262[/snapback]

 

Nå vet jeg ikke med deg, men jeg spiser iallefall ikke mink. Ikke har jeg sett noen med KU-kåpe heller.

Lenke til kommentar
Hvordan kan man egentlig vite at noe er gjort på en human måte? Høy pris er iallefall ingen garanti...

5989891[/snapback]

Det er så artig at du reagerer på sånt, men ikke på at skoene dine mest sannsynlig er laget av en 8-åring. Vi trenger færre PETA-videoer hvor dyr blir misbrukt, og flere PETP-videoer hvor barn blir tvunget til å jobbe i fabrikker, hvor unge jenter blir solgt som prostituerte før de når puberteten og hele folkeslag forsvinner i folkemord. Når vi har ordnet opp i disse problemene, og de mange urettferdighetene mennesker opplever jorden rundt, DA kan vi heller konsentrere oss om kjøttbitene som blir drept.

5990548[/snapback]

 

Greit nok det du sier, men det kunne du holdt for deg selv...

Lenke til kommentar
Hvordan kan man egentlig vite at noe er gjort på en human måte? Høy pris er iallefall ingen garanti...

5989891[/snapback]

Det er så artig at du reagerer på sånt, men ikke på at skoene dine mest sannsynlig er laget av en 8-åring. Vi trenger færre PETA-videoer hvor dyr blir misbrukt, og flere PETP-videoer hvor barn blir tvunget til å jobbe i fabrikker, hvor unge jenter blir solgt som prostituerte før de når puberteten og hele folkeslag forsvinner i folkemord. Når vi har ordnet opp i disse problemene, og de mange urettferdighetene mennesker opplever jorden rundt, DA kan vi heller konsentrere oss om kjøttbitene som blir drept.

5990548[/snapback]

 

Greit nok det du sier, men det kunne du holdt for deg selv...

5990563[/snapback]

Jeg nekter å skrive et eneste innlegg uten å provosere noen. Poenget er enkelt og greit at jeg ikke kan akseptere at vi prioriterer minker når mennesker lider.

Lenke til kommentar
Jeg mener at dyr og mennesker er verdt like mye, hvis ikke mer. Menneskeheten kan gå og henge seg...

5831613[/snapback]

word

5832028[/snapback]

Svært så emo man var, da. Jeg støtter forresten Lars. Mennesker er verdt mer enn dyr, enkelt og greit. Jeg er mer verdt enn samtlige bananfluer på jorden, og det er de fleste i denne tråden også.

 

En slik behandling av dyr er selvfølgelig uønsket, men hvis jeg må velge mellom å flå dyr eller å flå mennesker, da er valget enkelt.

5988785[/snapback]

Det er ditt syn. Men jeg mener vi er alle like verdt, men dyr er for å spises. Trenger vi ikke å behandle de som noe ikke verdt.

 

Og synes også at dyr har større rett til å bo på denne planeten, da de holder i orden ved et økosystem. Bare se på hva mennesket gjør!

Lenke til kommentar
Hvordan kan man egentlig vite at noe er gjort på en human måte? Høy pris er iallefall ingen garanti...

5989891[/snapback]

Det er så artig at du reagerer på sånt, men ikke på at skoene dine mest sannsynlig er laget av en 8-åring. Vi trenger færre PETA-videoer hvor dyr blir misbrukt, og flere PETP-videoer hvor barn blir tvunget til å jobbe i fabrikker, hvor unge jenter blir solgt som prostituerte før de når puberteten og hele folkeslag forsvinner i folkemord. Når vi har ordnet opp i disse problemene, og de mange urettferdighetene mennesker opplever jorden rundt, DA kan vi heller konsentrere oss om kjøttbitene som blir drept.

5990548[/snapback]

 

Greit nok det du sier, men det kunne du holdt for deg selv...

5990563[/snapback]

Jeg nekter å skrive et eneste innlegg uten å provosere noen. Poenget er enkelt og greit at jeg ikke kan akseptere at vi prioriterer minker når mennesker lider.

5990579[/snapback]

 

Jeg er enig med deg :yes: , men det er ganske sykt fordi

Endret av Sleep4Life
Lenke til kommentar
Hvordan kan man egentlig vite at noe er gjort på en human måte? Høy pris er iallefall ingen garanti...

5989891[/snapback]

Det er så artig at du reagerer på sånt, men ikke på at skoene dine mest sannsynlig er laget av en 8-åring. Vi trenger færre PETA-videoer hvor dyr blir misbrukt, og flere PETP-videoer hvor barn blir tvunget til å jobbe i fabrikker, hvor unge jenter blir solgt som prostituerte før de når puberteten og hele folkeslag forsvinner i folkemord. Når vi har ordnet opp i disse problemene, og de mange urettferdighetene mennesker opplever jorden rundt, DA kan vi heller konsentrere oss om kjøttbitene som blir drept.

5990548[/snapback]

 

Greit nok det du sier, men det kunne du holdt for deg selv...

5990563[/snapback]

Jeg nekter å skrive et eneste innlegg uten å provosere noen. Poenget er enkelt og greit at jeg ikke kan akseptere at vi prioriterer minker når mennesker lider.

5990579[/snapback]

 

Jeg har iallefall ikke sagt ett ord om prioritering. Men slik det er her i verden kan ikke alle gjøre det samme. Noen jobber for menneskers rettigheter, mens andre jobber med dyrevernssaker.

Lenke til kommentar

Det var det mest motbydelige jeg har sett...

Det er nødvendig for oss mennesker og se hva som skjer rundt oss og få med oss at det finns mange syke mennesker....

Tusen Takk for at du postet dette det er nødvendig for oss andre og se det så vi er klar over hvilke type mennesker vi omgir oss...

 

Men jeg skal ikke se flere sånn filmer på en stund vet jeg

Lenke til kommentar

La oss starte organisasjonen "fsasf"

"Flå skinet av skin flåere"

 

Man skulle nesten gjort det så de fikk kjenne smerten de påfører dyrene med og flå skinet av dem levende... og denge dem og slå dem med balltre sånn som de gjorde...

 

Det er en sak som man trygt kan kalle UTÅLERANT

 

Igjen takk for denne posten

Lenke til kommentar
La oss starte organisasjonen "fsasf"

"Flå skinet av skin flåere"

 

Man skulle nesten gjort det så de fikk kjenne smerten de påfører dyrene med og flå skinet av dem levende... og denge dem og slå dem med balltre sånn som de gjorde...

 

Det er en sak som man trygt kan kalle UTÅLERANT

 

Igjen takk for denne posten

5990712[/snapback]

E9!

 

Anyway, smerte er ikke det samme for alle dyr. En krok i munnen på en fisk er ikke det samme som en krok i munnen din.

Lenke til kommentar

Jeg får sikkert warn for dette.. Men fyfaen så mange naive tullinger det er her på forumet.. Ser ut til at denne tråden er et samlingspunkt.

 

Først og fremst, Peta er pro-dyr og anti-menneske.. Peta hadde gladelig utryddet et helt folkeslag om de kunne ha reddet 20 sjokk-oransje sjeldne papegøyer. Hadde jeg pratet om nesten en hvilken som helst annen gruppe, hadde dette vært en overdrivelse, men akk. Om de ikke har laget den videoen der selv, så er den rett å slett av folk som ikke vet bedre.

 

Men det hele koker ned til at diverse typer dyr, er generelt sett bare en ressurs for oss. Klær og kjøtt, er synonymer for ku, mink, sau, and so on, i den virkelige verden. Og det kommer alltid til å være folk som enten ikke vet bedre, eller som rett og slett ikke tar hensyn til at dyr kan føle smerte også. Skal dere forresten begynne å drepe bjørn og andre dyr som er høyt oppe i næringskjeden? Det er ingenting humant med at en bjørn eller hai river istykker byttet sitt.. Mennesket er på toppen, sånn er det bare. Er ingen grunn til at vi ikke skal ta nytte av ressursene vi har tilgjengelig.

Endret av Neophus
Lenke til kommentar

det handler om måten man gjør ting på.

 

jeg ville gladlig utryddet ulvejegere for å få slutt på ulve jakt.

men et nakkeskudd hadde holdt.

 

det hadde holdt med et nakkeskudd på det dyret som ble flådd og.

en ulv som river filler av en sau gjør ikke noe unatulig.

en asiat som flår dyr levende gjør noe unatulig.

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar

Hmm, dette kan da være iscenesatt av peta for å sjokkere, og for å få folk til å tro at all pelsindustri foregår på denne måten.

 

"Hei du! Vi skal lage dyrevernsfilm, kan du denge/flå dette dyret for oss imens vi filmer hvor grusomt det er?" :shrug:

 

Edit: Er forresten skremmende med de som sier at de vil drepe folk som driver med pelsproduksjon. De har da på ingen måte rett til det.

Endret av nd4spd
Lenke til kommentar
Hvordan kan man egentlig vite at noe er gjort på en human måte? Høy pris er iallefall ingen garanti...

5989891[/snapback]

Det er så artig at du reagerer på sånt, men ikke på at skoene dine mest sannsynlig er laget av en 8-åring. Vi trenger færre PETA-videoer hvor dyr blir misbrukt, og flere PETP-videoer hvor barn blir tvunget til å jobbe i fabrikker, hvor unge jenter blir solgt som prostituerte før de når puberteten og hele folkeslag forsvinner i folkemord. Når vi har ordnet opp i disse problemene, og de mange urettferdighetene mennesker opplever jorden rundt, DA kan vi heller konsentrere oss om kjøttbitene som blir drept.

5990548[/snapback]

 

Greit nok det du sier, men det kunne du holdt for deg selv...

5990563[/snapback]

Jeg nekter å skrive et eneste innlegg uten å provosere noen. Poenget er enkelt og greit at jeg ikke kan akseptere at vi prioriterer minker når mennesker lider.

5990579[/snapback]

 

Minker blir ikke prioritert over mennesker.

 

Uansett, dyrevern er en viktig sak, og vi bør ikke sette alt på vent fordi det finnes mennesker som lider. Det vil alltid finnes mennesker som har det vondt, det ligger i menneskets natur; "There's enough for everyone's needs, but not enough for everyone's greed."

 

Dette er mest ment for å provosere, men hvorfor skal vi prioritere mennesker over dyr? Er det feil om noen har mer medfølelse for minker som blir flådd levende enn for mennesker som sulter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...