Gå til innhold

Grusom film om hvordan folk tar skinnet av små dyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får ikke sett den jeg. Uansett så er å oppdra dyr for å riva av de skinnet grusomt. Jeg har selv ikke noe imot jakt eller fiske, men da er det snakk om dyr som har levd fritt i villmarken og hatt liv slik det er meningen at de skal ha det.

 

Og heller utrydde en dyrerase enn drepe et menneske?

Det er en ganske syk påstandelse. Dyr er levende de også, kan føle smerte og glede. De fortjener da ikke noe dårligere liv enn de vi har?

Lenke til kommentar
Jeg mener at dyr og mennesker er verdt like mye, hvis ikke mer. Menneskeheten kan gå og henge seg...

5831613[/snapback]

word

5832028[/snapback]

Svært så emo man var, da. Jeg støtter forresten Lars. Mennesker er verdt mer enn dyr, enkelt og greit. Jeg er mer verdt enn samtlige bananfluer på jorden, og det er de fleste i denne tråden også.

 

En slik behandling av dyr er selvfølgelig uønsket, men hvis jeg må velge mellom å flå dyr eller å flå mennesker, da er valget enkelt.

Lenke til kommentar

Neimen slapp av da folkens.. Det det er snakk om er jo bare en haug med UggaBugga folk som ikke vet bedre..

 

Skal sies at jeg så inntil det lille søte dyret slutta å riste da han begynte å skrellen, for mer da hadde jeg begynt å spy tror jeg.. Men har til jo litt forståelse for diise folka da, herregud de vet jo ikke engang hva en sko er lissom, la de ha det morsomt med de få dyra de får i året. Vi sitter nå hvertfall med TV og alt det der.

 

Om noe burde være j*vlig å tenke på, er det vel folk (andre mennesker ja) som faktisk sulter ihjel, fordi andre oppfører seg nesten likt som disse i videoen (de vet ikke bedre)..

Lenke til kommentar

Personlig syntes jeg det er forkastelig at folk bruker pels. Og ingen normale mennesker syntes denne filmen var noe koselig og måten behandlet disse dyrene på var særlig human. Men når folk kjøper jakker og sko med ekte pels på så tenker de ikke at den pelsen kommer fra dyr som er behandlet på denne måten... Ikke sikkert de tenker at det kommer fra et dyr en gang. Er bare noe som man kjøper i butikken å ferdig med det. Kjipt men sånn tror no jeg det er... ;)

Lenke til kommentar

Tror nok ikke de fleste dyr blir skrelt levende du Kimmi.. Høres ut som noe som hadde blitt slått hardt ned på for lenge siden..

 

Reagerte også litt på et uttrykk du brukte, "human", i relasjon med dyr. Hvor fikk du dette fra? Eller mente du meningen i ordet? Fikk fornemmelsen fra South Park - douche&turd med en gang her..

Lenke til kommentar
ekte pels på så tenker de ikke at den pelsen kommer fra dyr som er behandlet på denne måten...

5988918[/snapback]

Kjedelig at de MÅ slakte dyr levende for å kunne ta av pelsen, men slik er det nå bare.

PETA er flinke til å få folk til å tro at slikt skjer hele tiden og alle som ikke bruker dyr til å nusse på er onde jævler som brutalt dreper.

 

Men når det er sagt er det litt snålt at PETA selv tar livet av fler dyr enn de 'redder' hvert år, har visst kommet frem at noen av de videoene er 'staged' også.

 

Lenge leve naiviteten.

Lenke til kommentar
*snip*and the practices used to farm them are remarkably uniform around the globe*snip*
Neimen så flott at peta er allvitende da! Har alltid hatt lyst på en guru jeg kan spørre om alt mulig.. Så det var en annen tråd her som spurte om hvordan Gud så ut, hvordan himmel og helvete var, og her vil jo peta passe ypperlig inn..

 

Jeg klarer faen ikke se slike filmer, jeg tror jeg må spy..

Lenke til kommentar

Jeg er i mot salg av pels.. Men vist det er slik at folk må slakte dyr for pelsen. Så finnes det vel bedre måter å drepe dette dyret enn å slå det i bakken. Det er du vel enig med meg i?

 

Selv om jeg er imot salg av pels betyr ikke nødvendigvis at jeg er enig i hvordan PETA demonstrerer mot pels salg. Og mener det er den beste måten. Sa heller ikke at alle dyr blir slaktet på denne måten. Men det at det skjer med noen, er likevel for mye i mine øyne. Dyr har følelser de å, kjenner smerte akkuratt som vi mennesker gjør..

Lenke til kommentar

Vet ikke om eg skal gidde å bry meg med dette. Men joda, kan være greit å avlive ordentlig først. Men til syvende og sist så betyr det jo ikke så mye??

 

Vi går jo til krig med ymse land, og jeg kjenner ikke til noe regelverk som sier at man skal "drepe ordentlig". Mange våpen er nettopp laget for å lemleste, eller vil føre til mye skader i en eller annen forstand.

 

Men joda, greit å gjøre det ordentlig når man først skal gjøre det. Men nå syns jeg ikke peta er noen god kilde for "hvordan det faktisk gjøres". De er jo ikke en organisasjon som ønsker bedre og korrekt avlivning. De ønsker produksjonen vekk. De bruker jo proppaganda for alt det er verdt for å oppnå sine mål. Er de ekstreme nok så hadde de lagt den filmen 100% selv, men regner ikke med det.

 

Jeg mener at pels er ok. Det er spesielt ok om andre deler av dyret blir brukt til noe fornuftigt for da kaster man ikke bort ting. Jo bedre ytnyttelse, des bedre er det. Men om man kun produserer for pels ... så må det jo være greit. Det er ikke pent med slurvete avlivning, men jeg bryr meg fint lite egentlig. Vi må ha mat for eksempel. Kjøtt, fisk og fugl er viktige kilder for vår mat. Så drap må til uansett.

 

Oppdrett av kylling blir jo til kjøtt ... same shit egentlig.

Lenke til kommentar

Kimmi: Jeg prøvde heller ikke insinuere at du sa det, men virket som du trodde dette var noe som foregikk i større omfang..

 

Darkslayer: Er jo greit nok at vi kan bruke delene av dyrene slik at man unngår unødvendig avfall, men det finnes bedre måter enn dette. Selv om det finnes krig i verden, så gjorde det ikke det akkurat her hvor dette greiene var tydeligvis..

 

Syns også at for de som syns dette er jævli burde dere også se et infrarødt video-opptak av amerikanske soldater som pepprer løs på sivile irakere med et stoooooort maskingevær. Setter litt ting i perspektiv for hvor mye djevelskap som skjer her i verden. Kanskje er det ikke verdens undergang at et titalls dyr ble brutalt slaktet av noen huleboere..

 

Edit: Kanskje altså, bare kanskje

 

Edit2: link til enda en kvalm video, er ikke meningen med for Off-T..

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

"finnes bedre måter enn dette". Det kan du jaggu bruke om mangt. Alle verdensproblemer kunne vært løst med den argumentasjonen.

 

Faktum er at vi har en økonomi som baserer seg på tilbud og etterspørsel. En forbruksøkonomi. Ingen forbruk, ingen økonomi.

 

Samtidig så er mennesket opptatt av status. det ligger naturlig å fjonge seg. Bil, båt, hytte ... pels.... og da ikke den billig fake pelsen som fjortiser flyr med. Men ordentlig pels. Status status status. Hvem er "sjef".

 

litt off, men dere vet at i sibir så duger kun pels og ull? De har et reelt behov for pels. Ikke noe syntetisk eller anna skælp duger. Men det var litt off ... problemstillingen er vel de som klær seg med pels for å fjonge seg..

 

Mennesket er også veldig brutale, tankeløse, ego-sentriske etc etc. Ja vi gjør mye stygge ting, og vi bryr oss ikke det spøtt om det. Spørsmålet er om det virkelig er så stygt, eller noe å bry seg med. Blir vel mer et filosofispørsmål. Men faktum er at mye dødsfall blandt levende organismer skjer på værst mulig måte (uansett hvem som forårsaker det)

 

Men verden går ikke under fordi vi driver med tullete, brutal, unødvendig dreping. Det er vel bevist for flere tusen år siden.

Lenke til kommentar

Hmm, sant nok. Frasen er velbrukt, men det går da i det minste ann å slå dyrene i hodet til de dør, knekke nakken etc. Egentlig ganske mye bare for å spare smerte.. Skjønner ikke hva verdensøkonomien og etterspørsel har med dette direkte å gjøre heller. Men at vi generelt er egoistiske og onde er vel som du påpeker ikke noe nytt.

 

På en annen side skal det sies at om ingen stiller seg spørrende heller, hvor er vi da? Om alle i verden hadde gått rundt med din holdning "det skjer ikke meg, hvorfor bry seg?" tror jeg ikke det hadde vært langt unna før din filosofi hadde skutt seg selv i foten..

Lenke til kommentar

Tja. Min påstand er at "alle", eller hvertfall mange gjør nettopp det. Det skjer ikke meg, eg bryr meg ikke, og driter i det.

 

Kan kokes ned til et vanlig uttrykk som utstøtes av mange: Hææ??

 

Skal være enig at verden ville vært et bedre sted om vi ikke gjorde det. Men vi må desverre bare leve med det. Kanskje forsøke å begrense det.

 

Det er de slemme som styrer og når toppen desverre. Snillisme har aldri fungert.

Lenke til kommentar

Et av dyreslagene på jorden som burde vært utryddet, er menneskeheten. Mange mennesker er pur onde og dreper/torturerer enten mennesker eller andre dyreslag for å oppnå penger penger penger... eller rett og slett for moro skyld, eller for respekt. Andre dyr handler stort sett kun på instinkt og for å overleve. Mennesker hadde i dag fint overlevd med et noe mindre kjøttforbruk, uten pels og uten all mulig testing på dyr. Og ikke minst uten å drepe folk man ikke liker. Joda, dyr dreper de også men stort sett for å overleve (mat). I de tilfeller der dyr dreper for å markere territorium, så kan det forsvares fremfor mennesker som dreper hverandre... dyr vet ikke bedre... de kan ikke tenke så langt som oss mennesker, på konsekvens for deg selv og den andre part og dens familie.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...