Gå til innhold

Grusom film om hvordan folk tar skinnet av små dyr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er fremdeles latterlig.

5823053[/snapback]

Det er din mening, og la meg påstå at den meningen sier mer om deg enn oss som faktisk bryr oss om andre dyrearter. Noen av oss viser faktisk omtanke for andre levende vesener enn vår egen art, nemlig de artene som ikke kan forsvare seg selv og som ikke har så mange som kan forsvare de.

Og hvis du mener det er latterlig at vi skriker høyere når det går ut over uskyldige og forsvarsløse, så synes du vel det er latterlig at vi bryr oss mer når det gjelder barn enn voksne også? "Baneheia-mordene var ikke verre enn Orderud-drapet" for eksempel?

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

5823053[/snapback]

Det er din mening, og la meg påstå at den meningen sier mer om deg enn oss som faktisk bryr oss om andre dyrearter. Noen av oss viser faktisk omtanke for andre levende vesener enn vår egen art, nemlig de artene som ikke kan forsvare seg selv og som ikke har så mange som kan forsvare de.

Og hvis du mener det er latterlig at vi skriker høyere når det går ut over uskyldige og forsvarsløse, så synes du vel det er latterlig at vi bryr oss mer når det gjelder barn enn voksne også? "Baneheia-mordene var ikke verre enn Orderud-drapet" for eksempel?

5828525[/snapback]

Mennesker er mennesker, dyr er dyr.

Lenke til kommentar

5823053[/snapback]

5828525[/snapback]

Mennesker er mennesker, dyr er dyr.

5830453[/snapback]

Uansett så behandler man ikke dyr slikt. Husk vi kommer av dyr vi også.

Lenke til kommentar

Hva som har størst verdi kommer jo an på hvem du spør. Jeg vil f.eks. tro at de fleste mener at kjæledyret har større verdi enn en vilt fremmed person på gata.

Hvis noen f.eks. hadde torturert mitt kjæledyr så tror jeg at jeg kunne blitt drapsmann.

Lenke til kommentar

Haha, jeg trodde liksom en som ikke tåler blod eller noe hadde postet en film IGJEN av helt vanlig slakting som ble for mye for ham jeg nå da. Så feil kan jeg ta, for denne gangen var det faktisk dyremishandling. Jeg fikk egentlig vondt inni meg etter de hadde totalflådd den stakkar ... sånt er bare totalt unødvendig. Det gjorde de utelukkende fordi de hadde lyst til å se hva som skjedde selv.

Sånne mennesker har ikke jeg noe til overs for.

Lenke til kommentar
Jeg hadde gladelig utryddet en hel dyreart for å redde et menneske.

5818069[/snapback]

Den uttalelsen bør brukes i ordbøker til å definere ordene ondskap og selvforherligelse.

Jeg er veldig interressert i å høre deg utdype hvorfor ett enkelt eksemplar av arten homo sapiens har så høy verdi at du kan legitimere fullstendig utryddelse av en annen art for å redde dette ene individet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

kom ca halvveis i flå'inga før jeg lukket det.. skulle like og vite hvem som gjorde dette/hvor dette skjedde... hadde ikke hatt noe problem med å sette en kule i hver kneskål, for så å flå de levende.. starter selvsagt fra lemmet, og inn..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...