Black Star Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Er det derfor vi skal behande de så dårlig? 5828220[/snapback] Tror du har misforstått... det jeg skriver over her, er en av mange grunner til at vi skal behandle dyrene bra. Endret 28. mars 2006 av Afseth Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Det er fremdeles latterlig. 5823053[/snapback] Det er din mening, og la meg påstå at den meningen sier mer om deg enn oss som faktisk bryr oss om andre dyrearter. Noen av oss viser faktisk omtanke for andre levende vesener enn vår egen art, nemlig de artene som ikke kan forsvare seg selv og som ikke har så mange som kan forsvare de. Og hvis du mener det er latterlig at vi skriker høyere når det går ut over uskyldige og forsvarsløse, så synes du vel det er latterlig at vi bryr oss mer når det gjelder barn enn voksne også? "Baneheia-mordene var ikke verre enn Orderud-drapet" for eksempel? Endret 28. mars 2006 av Afseth Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Det er fremdeles latterlig. 5823053[/snapback] Det er din mening, og la meg påstå at den meningen sier mer om deg enn oss som faktisk bryr oss om andre dyrearter. Noen av oss viser faktisk omtanke for andre levende vesener enn vår egen art, nemlig de artene som ikke kan forsvare seg selv og som ikke har så mange som kan forsvare de. Og hvis du mener det er latterlig at vi skriker høyere når det går ut over uskyldige og forsvarsløse, så synes du vel det er latterlig at vi bryr oss mer når det gjelder barn enn voksne også? "Baneheia-mordene var ikke verre enn Orderud-drapet" for eksempel? 5828525[/snapback] Mennesker er mennesker, dyr er dyr. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Det er fremdeles latterlig. 5823053[/snapback] Det er din mening, og la meg påstå at den meningen sier mer om deg enn oss som faktisk bryr oss om andre dyrearter. Noen av oss viser faktisk omtanke for andre levende vesener enn vår egen art, nemlig de artene som ikke kan forsvare seg selv og som ikke har så mange som kan forsvare de. Og hvis du mener det er latterlig at vi skriker høyere når det går ut over uskyldige og forsvarsløse, så synes du vel det er latterlig at vi bryr oss mer når det gjelder barn enn voksne også? "Baneheia-mordene var ikke verre enn Orderud-drapet" for eksempel? 5828525[/snapback] Mennesker er mennesker, dyr er dyr. 5830453[/snapback] Uansett så behandler man ikke dyr slikt. Husk vi kommer av dyr vi også. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Uansett så behandler man ikke dyr slikt. Husk vi kommer av dyr vi også. 5830462[/snapback] Selvsagt skal man ikke behandle dyr slik. Jeg er ingen stor fan av pelsoppdrett jeg heller. Lenke til kommentar
Defo Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Jeg mener at dyr og mennesker er verdt like mye, hvis ikke mer. Endret 2. januar 2011 av Defo Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg mener at dyr og mennesker er verdt like mye, hvis ikke mer. Menneskeheten kan gå og henge seg... 5831613[/snapback] word Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg mener at dyr og mennesker er verdt like mye, hvis ikke mer. Menneskeheten kan gå og henge seg... 5831613[/snapback] Jeg støtter den. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Jeg mener at dyr og mennesker er verdt like mye, hvis ikke mer. 5831613[/snapback] Støtter den eg og. men har ingen ting imot å ta livet av en fisk, mygg, maur ol. Endret 29. mars 2006 av vegis Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Hva som har størst verdi kommer jo an på hvem du spør. Jeg vil f.eks. tro at de fleste mener at kjæledyret har større verdi enn en vilt fremmed person på gata. Hvis noen f.eks. hadde torturert mitt kjæledyr så tror jeg at jeg kunne blitt drapsmann. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Haha, jeg trodde liksom en som ikke tåler blod eller noe hadde postet en film IGJEN av helt vanlig slakting som ble for mye for ham jeg nå da. Så feil kan jeg ta, for denne gangen var det faktisk dyremishandling. Jeg fikk egentlig vondt inni meg etter de hadde totalflådd den stakkar ... sånt er bare totalt unødvendig. Det gjorde de utelukkende fordi de hadde lyst til å se hva som skjedde selv. Sånne mennesker har ikke jeg noe til overs for. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Mennesker er mennesker, dyr er dyr. 5830453[/snapback] Dyr er dyr, mennesker er dyr. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg hadde aldri vurdert å drept en person fremfor et dyr. Mennesker er de øverste på næringskjeden her på jorden og har i tillegg følelser og tanker langt over noe dyr. Så jeg mener selvfølgelig at vi er mer verdt enn dyr. Lenke til kommentar
Viking__ Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg mener at dyr og mennesker er verdt like mye, hvis ikke mer. Menneskeheten kan gå og henge seg... 5831613[/snapback] Og kvifor, om eg tør spørre, skulle andre dyr være mer verd enn mennesket? Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Jeg hadde gladelig utryddet en hel dyreart for å redde et menneske. 5818069[/snapback] Den uttalelsen bør brukes i ordbøker til å definere ordene ondskap og selvforherligelse. Jeg er veldig interressert i å høre deg utdype hvorfor ett enkelt eksemplar av arten homo sapiens har så høy verdi at du kan legitimere fullstendig utryddelse av en annen art for å redde dette ene individet. Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Superseven: at du i det hele tatt TROR at Bill Pearl var rein er ganske festlig:) samtidig trenger man egentlig ikke tilskudd for å bli stor, det bare gjør ting lettere. Lenke til kommentar
Rostad Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Det der var jo grusomt da... Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Det der er det verste jeg har sett. Så i 1 min eller noe, så klarte jeg ikke mer. Ble direkte kvalm. Håper de menneskene som gjør sånt opplever en ond og JÆVLIG død! Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Skjønner rett og slett ikke at de orker selv engang jeg, ble kvalm når jeg så den lå der på vogna og sprella, ETTER at den var flådd! Grusomt.. Lenke til kommentar
nerval Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 kom ca halvveis i flå'inga før jeg lukket det.. skulle like og vite hvem som gjorde dette/hvor dette skjedde... hadde ikke hatt noe problem med å sette en kule i hver kneskål, for så å flå de levende.. starter selvsagt fra lemmet, og inn.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå