Gå til innhold

Grusom film om hvordan folk tar skinnet av små dyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uff orket ikke se hele engang jeg ass.. Når jeg så et av de bildene i starten av den grevlingen eller hva det var, med blod på nesen og et trist blikk lukket jeg bare vinduet. Lettere og gi dem gift eller noe i den duren.. Denne metoden gjør meg bare sint innvendig.. :mad:

Lenke til kommentar

Å, herregud for en film! :cry: Jeg ble kvalm av å se den, og jeg blir kvalm av å tenke på at noen mennesker er så syke oppi hodet sitt at de kan gjøre noe sånt!

 

 

Jeg mener at når et dyr først er dødt så er det best å bruke så mye av det som mulig, kjøtt, pels, tenner, skinn, tarmer os.v.

5774558[/snapback]

 

Jeg er helt enig med deg. Man bør drepe dyret raskt og effektivt, og bruke alt man kan av det.

Lenke til kommentar

:nei::nei::nei:

De er kanskje litt groteske med hensyn til dyrene. De burde nok drept dem ordentlig før de slaktet dem. Forøvrig mener jeg at når man skal slakte ett dyr, så skal det være for matens del, ikke for pelsens! Bare å slå dem med en kjepp over nakken ville være mer humant enn å knuse skallen i bakken.

Jeg både fisker og jakter, og den drapsmetoden som funker best om ikke viltet dør, er å knekke nakken på det eller skyte det i hode...

Men kuler er vel for dyrt for disse karene, men kjepper er gratis.

Lenke til kommentar
Trist affære. Nå får vel jallaorganisasjonen PETA et par nye medlemmer?

Fremhosting av ekstremiteter er en enkel måte å påvirke massene.

5785310[/snapback]

Kanskje du burde ha litt mer bakgrunnsstoff før du kommer med ubegrunnede påstander?

 

Jeg jobbet i Dyrebeskyttelsen under siviltjenesten, og selv om ikke dette normalt ikke skal skje på norske pelsfarmer, så lider disse dyrene sterkt hele livet til de blir avlivet. Enkelte dyr blir så stresset av behandling at de rett og slett blir sinnsyke, andre spiser ungene sine. De går i små bur, så små at de ikke kan snu seg, på ståltråd som nærmest graver seg inn i bein eller kropp. Sterkt sollys, ekstrem varme, ekstrem kulde... det driter bonden i. PETA viser oss kanskje en ekstrem situasjon, men dette skjer flere steder enn du tror. Det er ikke få eksempler der noen har smuglet inn kamera og filmet både denne typen og enda verre dyreplageri (har sett en del slike filmer, og hater de), og tenk bare på alle situasjonene som ikke blir dokumentert!

 

Jeg støtter på ingen måte de som slipper løs disse dyrene på pelsfarmene. De er ikke lært opp til å leve vilt, så det gjør bare vondt verre. Men å gradvis trappe ned pelsfarmene til de er totalt forsvunnet, er det eneste riktige å gjøre.

 

Når det gjelder kjøtt. Jeg spiser kjøtt... jeg elsker faktisk kjøtt. Og jeg har dårlig samvittighet for det. Men dyrene som til slutt ender på middagsbordet har et godt liv sammenlignet med pelsdyr. De har god plass, kan sove på halm eller myke matter, kan gå utendørs i en innhengning eller i skogen, og får god behandling (med visse unntak, dessverre). Slaktetransporten har også fått en del gode regler, og selve slakteprosessen skal, om den utføres riktig, ikke påføre dyrene smerte. Det er også regler for å unngå å stresse dyrene. Derimot er jeg skeptisk til kyllinger. De tvangsfores så de blir digre... så store at benbygning ikke følger med og bena brekker fordi de ikke klarer å holde oppe kroppen som blir så alt for stor så alt for fort. De henges opp ned på slakteriet og føres gjennom et strømførende (bedøvende) bad før halsen kuttes opp. De mindre kyllingene rekker ikke ned til badet... sier seg selv at de ikke har det så kult.

 

Det skjer mye jævlig med dyr, og når vi mennesker har tatt ansvaret for jorden, så burde vi virkelig behandle våre medboere med litt større respekt. Det sies at de som støtter dyreplageri, og gjerne selv plager dyr, er de som har størst sjanse til å bli mordere senere i livet... det viser seg gang på gang at det stemmer. De som nylig hang noen katter, vil jeg tippe havner på mer alvorlige lovbrudd når de blir større... som vold, drap og annen ekstrem kriminalitet.

 

Jeg mener derfor at de som ikke ser viktigheten av å vise respekt for dyr, ikke er gode mennesker. Hvem ønsker å påføre et annet levende vesen (mennesker eller dyr) smerte? Hvem støtter at andre påfører et annet levende vesen smerte? Det er ren og skjær ondskap og vitner ikke bare om manglende intelligens, men manglende omtanke for andre... både mennesker og dyr.

Lenke til kommentar
Alt som finnes i animalsk mat kan man finne i vegetabilsk også, som regel med høyere biologisk kvalitet.

Det medfører nok dessverre ikke riktighet. Vegetarianere er ofte utsatt for mangelsykdommer.

5770070[/snapback]

Du kjenner mange vegetarianere med mangelsykdommer? Jeg har tre venner og to tidligere kollegaer (har kontakt med de nå og da) som er vegetarianere. Ingen av de er mer syk enn oss som spiser kjøtt (heller mindre), selv om de ikke er feite så har de mer kjøtt på kroppen enn meg, de er sunne og spreke. Det gjelder å lære seg hvilke matvarer man bør passe på å spise, så går det fint å bli vegetarianer uten å få mangelsykdommer.

Lenke til kommentar
Trist affære. Nå får vel jallaorganisasjonen PETA et par nye medlemmer?

Fremhosting av ekstremiteter er en enkel måte å påvirke massene.

5785310[/snapback]

Kanskje du burde ha litt mer bakgrunnsstoff før du kommer med ubegrunnede påstander?

5790893[/snapback]

Hvilke påstander? At PETA får flere medlemmer ved å legge ut slike videoer?

Lenke til kommentar

At dette var en ekstremitet, og at PETA er en jallaorganisasjon (jeg vet ikke da jeg ikke kjenner godt nok til de, men bevisbyrden ligger nå på deg).

 

Samtidig virker det som du synes det er tristere at PETA får et par nye medlemmer som vil dyrene alt godt, enn at denne praksisken faktisk foregår på enkelte pelsfarmer. Hva er så trist med det? Det kan du jo også begrunne.

Lenke til kommentar

Mangler ganske mye informasjon om den filmen egentlig, hvem er det egentlig som filmer? Og hvem er det egentlig som gjør dette grusomme mot dyrene, og hvor foregår det?

 

Jeg er selv for pelsdyroppdrett i Norge siden vi har veldig strenge regler rundt pelsdyrhold. Reglene kan leses her: http://www.lovdata.no/for/sf/ld/ld-19980920-0901.html

 

Nå er vel pelsdyra de dyra som får størst plass å leva på hvis du sammenligner med andre dyr i bur.. Og en anen ting er at det blir drevet med pelsdyroppdrett i asia også og de har ikke et strengt regelverk som vi har og da syntes jeg Norge skal gjøre det de kan får å kapre mest mulig av markdet til pelsdyroppdrett i verden. Pelsdyroppdrett kan både skape mange arbeidsplasser og penger til staten her i Norge også. Kvaliteten på pelsen som blir produsert i asia er også mye dårligere enn den her i Norge grunnet dårlig dyrevelferd, dårlig stell og mindre plass pr dyr der..

Lenke til kommentar

Respekterer ditt syn på pelsopdrett santaxx, men jeg er dypt uenig med deg. Hvem har egentlig noen fordel av å gå med døde dyr på kroppen? Det finnes klær som ikke har gått ut over dyr, men som allikevel gir nok varme.

 

Ja, vi har strengere lover rundt pelsdyrhold enn mange andre land, men ikke strenge nok. Jeg har sett nok av hvor mange lover som brytes, hvor ofte de brytes og hvor lite myndighetene bryr seg til at jeg ser blidt på pelsfarmer i dag. Du kan jo sette deg selv i et bur i et års tid, som i forhold til kroppsstørrelsen din er like stor som burene til pelsdyr, gi avkall på all frihet og all underholdning, måtte stå i solstek og ekstrem kulde uten mulighet for avskjerming og varme og se hvor godt du trives? Det slår meg at de som får det spørsmålet, sjelden svarer på det.

 

Jeg står fortsatt fast på at de fleste slaktedyr (bortsett fra kyllinger) har et bedre liv enn pelsdyr. Hvorfor? De kan være ute om sommeren, gå vekk fra solen om det blir for varmt, stå i et oppvarmet fjøs om vinteren, sove på myke matter (fremfor stålvaiere) og blir tatt godt vare på. Men også disse fortjener et bedre liv tross alt.

Lenke til kommentar
At dette var en ekstremitet, og at PETA er en jallaorganisasjon (jeg vet ikke da jeg ikke kjenner godt nok til de, men bevisbyrden ligger nå på deg).

 

Samtidig virker det som du synes det er tristere at PETA får et par nye medlemmer som vil dyrene alt godt, enn at denne praksisken faktisk foregår på enkelte pelsfarmer. Hva er så trist med det? Det kan du jo også begrunne.

5796111[/snapback]

Sist gang jeg sjekket agendaen til PETA så ville de ikke bare fjerne pelsfarmer, forsøksdyr, men også gårder og ikke minst retten til å holde husdyr. Så en dokumentar på Discovery om hvordan PETA faktisk fungerte som enkelte politikeres sjakkbrikke og at lederne for organisasjonen ikke brydde seg stort om dyr i det hele tatt så lenge de tjente penger på det.

 

Bortsett fra å være kyniske jævler så leier de også terrorister som brenner ned, vandaliserer og sprenger pelsfarmer/gårder/butikker i deres navn. Flott organisasjon meg i stumpen.

 

At A/B-gjengen får nye medlemmer synes jeg er trist. PETA er miljøorganisasjonenes svar på gutta fra Oslo.

 

Prøv å se Discovery sin dokumentar om de så skjønner du fort hva jeg mener. For enda mer bevisbyrde sjekk ut Bullshit sesong 2, episode 1.

 

PETA - holocaust on your plate

 

Jo, jøss - hvilken flott organisasjon. PETA loves animals, not people.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Men dyrene som til slutt ender på middagsbordet har et godt liv sammenlignet med pelsdyr. De har god plass, kan sove på halm eller myke matter, kan gå utendørs i en innhengning eller i skogen, og får god behandling (med visse unntak, dessverre).

 

Dette er kan vel i stor grad sies om pelsoppdrett også. (visse unntak)

 

om filmen så er dette den ekstreme delen av pelsoppdrett (dyremishandling). I Norge er pelsoppdrett nøye regulert og ser det lite trolig at liknende forhold eksisterer her i landet (men, kan selvfølgelig ikke utelukke små unntak).

 

Så vidt jeg vet benytter de fleste større slakterier i Norge elektrisk støt når de avliver dyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...