Gå til innhold

Grusom film om hvordan folk tar skinnet av små dyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
burde ikkje dengt dei i det heletatt,  dei kan gi dyrene støt. minus pol opp i rompen, og pluss pol i munnen. så strømm på. død på 0,1sek.

5758565[/snapback]

Nå har jeg ikke sett videoen, men uttaler meg på et generellt grunnlag.

 

Det må da være greit å ta i bruk skytevåpen, kniv eller en stump gjenstand for å avlive et dyr så lenge metoden er effektiv. Har du aldri avlivet en fisk ved å daske den i hodet eller knekke nakken på den?

Lenke til kommentar
menneskene var visst veggiser i begynnelsen av sin eksistens i følge:

http://en.wikipedia.org/wiki/Nutrition

Ja, men det var ikke før vi begynte å spise kjøtt at hjernen vår utviklet seg til den moderne menneskehjernen vi har i dag. Dette var rett og slett ikke mulig med den rene vegetarkosten førmenneskene spiste.

 

feilernæring er ikke nevn her i allefall (?):

http://en.wikipedia.org/wiki/Vegetarianism#Criticism

Det kan da ikke jeg noe for.

Lenke til kommentar
Vegtarianere har kun 10% av alle hjertefeilene som alle som ikke er vegetarianere har. Mennesket er en alteter, som sjimpansene. Kun 10% av alt sjimpansene spiser er kjøtt.

Jeg skjønner ikke hva du prøver å si. Vegetarianere må ta kosttilskudd og være ekstremt påpasselige med hva de spiser, ellers får de mangelsykdommer.

 

De vegetarianerene som har mangelsykdommer spiser ikke riktig.

Helt riktig. En ren vegetardiett er uansett ikke riktig for mennesker.

 

Den amerikanske bodybuilderen Bill Pearl er et eksempel på at kjøtt ikke har noe å si for hvor stor man kan bli.

Han har selvsagt tatt kosttilskudd som alle andre bodybuildere. Og det skulle ikke forundre meg om ikke han har brukt anabole steroider også.

Lenke til kommentar
Har du aldri avlivet en fisk ved å daske den i hodet eller knekke nakken på den?

5771575[/snapback]

Jo det har jeg, men jeg dro den ikke langs sanden, skrellet av huden på den før jeg senere la den ligge å kravle rundt på grusen før jeg begynte å sparke den i hodet til den døde.

5771582[/snapback]

Henviser da til første del av min post:

Nå har jeg ikke sett videoen, men uttaler meg på et generellt grunnlag.

 

Det må da være greit å ta i bruk skytevåpen, kniv eller en stump gjenstand for å avlive et dyr så lenge metoden er effektiv.

Det er ingen grunn til å kommentere et sitat tatt ut av sin mening.

Lenke til kommentar

Mennesker er skapt både for kjøtt og vegetarisk kosthold. En romslig makesekk med syre skaper det perfekt miljøet for kjøtt fordøying og en lang tarm skaper perfekte forhold for fordøying av vegetarisk mat. Egentlig trengre vi begge deler for å opprettholde balanse i kroppen.

 

Men over til video.

 

Noen som blir med meg på jakt? Tenkte jeg skulle jakte ned disse barbarene, denge dem i hode med en klubbe og flå dem mens de levde. Slik at de føler hva de stakkars dyrene går gjennom.

 

Slakting av dyr for å fore mennesker, ja, så lenge det skjer humant og uten lidelser. Slakting i Norge skjer somregel med en slakter pistol, kule i panna, dø før du treffer guvlet. Men dette var jo bare rent for jævlig.

 

:sick: <--- Meg på nåværende tidspunkt.

 

Nei fy FAN hvor den videon provserte meg. Argh. Bare det synet på øynene til det stakkars dyret som ikke skjønte bæra av hva som skjer. Blir så pist.

Lenke til kommentar
Vegtarianere har kun 10% av alle hjertefeilene som alle som ikke er vegetarianere har. Mennesket er en alteter, som sjimpansene. Kun 10% av alt sjimpansene spiser er kjøtt.

Jeg skjønner ikke hva du prøver å si. Vegetarianere må ta kosttilskudd og være ekstremt påpasselige med hva de spiser, ellers får de mangelsykdommer.

 

De vegetarianerene som har mangelsykdommer spiser ikke riktig.

Helt riktig. En ren vegetardiett er uansett ikke riktig for mennesker.

 

Den amerikanske bodybuilderen Bill Pearl er et eksempel på at kjøtt ikke har noe å si for hvor stor man kan bli.

Han har selvsagt tatt kosttilskudd som alle andre bodybuildere. Og det skulle ikke forundre meg om ikke han har brukt anabole steroider også.

5771583[/snapback]

 

Bill Pearl var rein. Jeg er enig i at veganere må ta kosttilskudd, men lacto-ovo-vegetarianere trenger ikke det (med mindre man vil bli stor, men da må man ta kosttilskudd hvis man spiser kjøtt også).

 

Scot Mendelson (verdensmesteren i benkpress) spiser heller ikke kjøtt, men han er ikke rein.

 

Vegetarianere lever også lengre enn folk som spiser kjøtt, og holder seg bedre for alderen.

 

55 år gammel vegetarianer:

 

bill_pearl.02.jpg

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Det er en kjent sak at feilernæring er vanlig blant vegetarianere. Se f.eks. denne pro-vegetar-artikkelen:http://www.frukt.no/Article.aspx?artid=846...id=3097&mnu3id=

5772079[/snapback]

(som vanlig) denne artikkelen sier at det er mer utfordrende å sette sammen et godt vegetarisk kosthold i forhold til "ideel veg + kjøtt kosthold" (som man ikke får av å spise junk akkurat ;) ), Riktig sammensatt veg kosthold har flere fordeler enn riktig sammensatt mix kosthold ser det ut som.

 

Konklusjon: vegetarkosthold er best når det er riktig sammensatt :D

Lenke til kommentar
Konklusjon: vegetarkosthold er best når det er riktig sammensatt  :D

Ja, man må være svært påpasselig, fordi det er enkelt å få mangelsykdommer. Derfor er en diett der man kombinerer kjøtt og grønt det beste.

5773407[/snapback]

det enkleste, ikke nødvendigvis det beste. uansett er det mulig å leve kun av vegetarkosthold, noe som er utgangspunktet og spørsmålet i denne diskusjonen.
Lenke til kommentar
55 år gammel vegetarianer:

Som har tatt anabole steroider. Ja, jeg vet, de nekter alle for det. Men nå vet jeg en del om dette miljøet både i Norge og internasjonalt.

5773402[/snapback]

 

Fyren begynte å bole i 1956, og sluttet med det i 1961. Dette bildet er fra 1985. Fyren var også med i anti-dop-kampanjer. Man kan ikke bole i nesten 30 år og overleve (i hvertfall ikke med datidens Dianabol).

 

EDIT: At byggere kun er laget av bol, og lite trening er bare en myte. Man blir ikke stor kun av å bole. I følge Arnie utgjorde bol kun 5% av resultatet.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

For en jævlig film, jeg er for pels viss dyrene blir flådd på en human måte, men det var ikke akkuratt en human måte.

 

Jeg mener at når et dyr først er dødt så er det best å bruke så mye av det som mulig, kjøtt, pels, tenner, skinn, tarmer os.v.

Og det er digg med en god pelskåpe eller noen flotte skinnsko, er det ikke?

Endret av warpig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...