Gå til innhold

Grusom film om hvordan folk tar skinnet av små dyr


Anbefalte innlegg

Jeg forakter de som kler seg med dyrepels  :realmad:

 

Ei på jobben sitter hver vår å snakker om at nå skal pelsen på vinterlagring. Ikke bare er det ufyselig med tanke på hvordan dyrene blir flådd, men dise store kåpene de gamle damene kler seg i (og medfølgende pels "hatt") finnes ikke pene i det heletatt...

5759132[/snapback]

Samme skjer med dyr som blir slakta!

Jeg vurderer kraftig å bli vegetarianer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PETA har tydeligvis oppnådd nøyaktig det de ville med denne videoen. Å ta denne til inntekt for pelsmotstanden blir imidlertid feil, siden denne behandlingen hører til unntakene. Det blir litt det samme som å være motstander av fengsel pga. det som skjedde på Abu Ghraib; alle familier har sine svarte får. PETA er som alle andre ekstreme dyrevernsorganisasjoner spekulative så det holder. Av og til mistenker jeg slike for å være mer opptatt av oppmerksomhet og "godhets-kred" enn dyrene de prøver å beskytte.

Jeg kunne skrevet side opp og ned om hvor mye de byr meg i mot, men det kan jeg spare.

I stedet for å sitte her og være krampaktig politisk korrekte, kan dere heller ofre denne teorien en tanke: Vi mennesker har gjennom overlegen intelligens gjort oss til herrer over jorden. Er det ikke da bare naturlig at vi gjør med den nøyaktig som det passer oss?

Lenke til kommentar
Vi mennesker har gjennom overlegen intelligens gjort oss til herrer over jorden. Er det ikke da bare naturlig at vi gjør med den nøyaktig som det passer oss?

5760322[/snapback]

intelligensen kan trekkes i tvil, siden menneskeheten ser ut til å ende med å utrydde seg selv og store deler av det biologiske mangfoldet som gjør jorden til en spesiell planet. Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
Vi mennesker har gjennom overlegen intelligens gjort oss til herrer over jorden.
«Mennesket» er den ensete arten som ikke har blitt tam, vi forblir ville.

 

Er det ikke da bare naturlig at vi gjør med den nøyaktig som det passer oss?
Nå er jo det å oppføre seg unaturlig, naturlig i seg selv. Endret av Nonzchi
Lenke til kommentar

Fy fader for noen tragiske folk.. Har ingenting imot pels og kjøtt. Fordi jeg har sett hvordan det vanligvist foregår, men det her er noe av det sjukeste.!!

 

Heldigvis er det på ingen måter silk det vanligvis foregår, i vertfall ikkje i norge.

 

Og når det gjelder "dyreværnere" har jeg ikkje mye til overs for dem heller. Tenker da på at de ødelegger pelsfarmer så dyr kommer på flukt.

De dyrerene dør sakte gjennom vintern. Da er det nesten det på filmen mer humant.

Endret av The Norwegian Pikie
Lenke til kommentar
I dag som det finnes billigere, og mer humane metoder å kle seg enn pels er det ikke nødvendig. Det er heller ikke naturlig, mtp. at mennesker opprinnelig kommer fra regnskogen i Afrika, og først begynte å bevege seg nordover for et par tusen år siden.

5759986[/snapback]

i dag går det fint an å bli mett uten å spise døde dyr også. Videre er det feil av deg å si at det ikke er naturlig (det har vært naturlig i alle tider hvor klimaet har krevd det, også etter at andre tekstiler ble introdusert), og hva med eskimoene f.eks. ? Det har "alltid" vært naturlig for dem å gå i skinn & pels. Hadde ikke menneskene i Afrika noen klær på seg? Disse menneskene hadde vel forøvrig mye skarpere tenner enn oss slik at de kunne tygge bedre :p Videre tror jeg du bommer heftig på "et par tusen år siden" meldinga di :!:

5760101[/snapback]

 

For å forklare på en annen måte: Har du noen gang sett et dyr gå med skinnet til et annet dødt dyr på seg?

Endret av superseven
Lenke til kommentar
I dag som det finnes billigere, og mer humane metoder å kle seg enn pels er det ikke nødvendig. Det er heller ikke naturlig, mtp. at mennesker opprinnelig kommer fra regnskogen i Afrika, og først begynte å bevege seg nordover for et par tusen år siden.

5759986[/snapback]

i dag går det fint an å bli mett uten å spise døde dyr også. Videre er det feil av deg å si at det ikke er naturlig (det har vært naturlig i alle tider hvor klimaet har krevd det, også etter at andre tekstiler ble introdusert), og hva med eskimoene f.eks. ? Det har "alltid" vært naturlig for dem å gå i skinn & pels. Hadde ikke menneskene i Afrika noen klær på seg? Disse menneskene hadde vel forøvrig mye skarpere tenner enn oss slik at de kunne tygge bedre :p Videre tror jeg du bommer heftig på "et par tusen år siden" meldinga di :!:

5760101[/snapback]

 

For å forklare på en annen måte: Har du noen gang sett et dyr gå med skinnet til et annet dødt dyr på seg?

5761119[/snapback]

 

At det var? For det første har dyr som lever der det kreves så varme klær, allerede sin egen pels. Desuten må tilogmed du skjønne at et dyr ikke er i stand til å lage sine egne klær.

Lenke til kommentar
Samme skjer med dyr som blir slakta!

Nei, de blir nok som regel humant avlivet. Hvis de ikke blir det vanker det bøter og straff.

 

En ren vegetardiett er vanskelig å balansere. Vi trenger faktisk næringsstoffene som finnes i kjøtt.

5761884[/snapback]

 

Alt som finnes i animalsk mat kan man finne i vegetabilsk også, som regel med høyere biologisk kvalitet.

Lenke til kommentar

Litt filmklipping og flåing av ett dyr med dødskramper. Joa. Spennende...

 

 

Hvorfor tror folk at en fattig bonde skal bry seg om ett dyr lider litt?

 

 

 

Alt som finnes i animalsk mat kan man finne i vegetabilsk også, som regel med høyere biologisk kvalitet.

 

Enkelte aminosyrer (proteiener) finner en bare i dyreprodukter, men en kan jo fint overleve.

Lenke til kommentar
Alt som finnes i animalsk mat kan man finne i vegetabilsk også, som regel med høyere biologisk kvalitet.

Det medfører nok dessverre ikke riktighet. Vegetarianere er ofte utsatt for mangelsykdommer.

 

Det beste er et variert og kombinert kosthold. For mye av en ting er som regel negativt, om det er kjøtt eller grønt.

 

Mennesket er en kjøtt- og planteeter, og trenger næringsstoffer fra begge disse matgruppene.

Lenke til kommentar
Alt som finnes i animalsk mat kan man finne i vegetabilsk også, som regel med høyere biologisk kvalitet.

Det medfører nok dessverre ikke riktighet. Vegetarianere er ofte utsatt for mangelsykdommer.

 

Det beste er et variert og kombinert kosthold. For mye av en ting er som regel negativt, om det er kjøtt eller grønt.

 

Mennesket er en kjøtt- og planteeter, og trenger næringsstoffer fra begge disse matgruppene.

5770070[/snapback]

 

Vegtarianere har kun 10% av alle hjertefeilene som alle som ikke er vegetarianere har. Mennesket er en alteter, som sjimpansene. Kun 10% av alt sjimpansene spiser er kjøtt. De vegetarianerene som har mangelsykdommer spiser ikke riktig. Den amerikanske bodybuilderen Bill Pearl er et eksempel på at kjøtt ikke har noe å si for hvor stor man kan bli.

 

EDIT: Storfekjøtt inneholder også et stoff som brukes til å framstille østrogen.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...