Gå til innhold

Lagre Ghost fil på annen HD i maskinen


Rob3rt

Anbefalte innlegg

Har 2 HD i maskinen: WD 80GB og Seagate 20GB. WD'en er delt om i en partisjon på 10GB (til OS og progs) og en da på 70GB. Nå har jeg nettopp formatert og lagt inn OS på nytt på den 10gig partisjonen. Så nå vil jeg lage en imagefil så det skal gå litt mindre tid å gjenopprette systemet neste gang noe klikker :smile:.

 

Jeg bruker Norton Ghost 2002. Jeg lager en boot diskett ved hjelp av programmet og booter fra den og starter ghost programmet.

Så velger jeg Local -> Partition -> To Image

 

Så velger jeg 10GB partisjonen som Source drive, men så når jeg kommer til image destination, kan jeg bare velge floppy eller CD-R.. WHY ?

 

Får altså opp valgene om å lagre filen på A: eller på CD-R plate®. Har prøvd å velge CD, men da låser den seg etter 1/4 av den første CD'en (krevde 4 cder).

 

Så spørsmålet mitt er egentlig hvorfor jeg ikke kan velge å lagre imaget på den andre harddisken min som er på 20GB ??

 

Noen andre osm har erfart samme problem eller har løsningen på mitt problem ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-24 07:50, skrev Solaris:

Quote:


Den 2002-09-23 22:58, skrev Robkvi:

Oi det glemte jeg, WinXP er det :smile:


 

Hvilken filsystem bruker du på partisjonene dine.

FAT32 eller NTFS?

 

Som sagt så støtter ikke Ghost skriving og lesing til NTFS filsystem.

 

Jeg brukte NTFS.

 

 

Men problemet er løst. Jeg kopierte 15 GB med MP3 filer over på den andre harddisken, så formaterte jeg harddisken som jeg skulle lagre imaget på til FAT32 filsystem, da fant jeg disken i DOS. Nå har jeg laget imaget og det tok 2Gb.

 

Syntest det er utrolig dårlig av ghost å ikke kunne lagre på en NTFS stasjon.

 

Menmen..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-24 09:06, skrev Robkvi:

Kan ghost lese fra imaget hvis det ligger på en NTFS partisjon mon tro ?



Altså installere imaget fra en NTFS partisjon?


 

De eldre versjonene av Ghost (t.o.m. v7.5) kan hverken lese eller skrive til NTFS partisjoner.

Har hørt at siste versjon (Ghost 2003) støtter dette. Har ikke testa selv, så ingen garanti..

 

Bruker PowerQuest DriveImage 2002 selv, dette støtter NTFS partisjoner fullt ut.

 

Solaris

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...