Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tråløst nettverk via USB adapter...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei..

Dåken så seie at d-link er dårligt! kan dåken sei kaffor?

Har d-link sjølv.. det var ikkje vanskeligt i det heila tatt og setta opp! Kobla routeren til og kobla usb-en i pcen installerte driverar og det funka!

Og forklar meg kaffor 3com e så veldigt masse bedre enn d-link!

Lenke til kommentar
Hei..

Dåken så seie at d-link er dårligt! kan dåken sei kaffor?

Har d-link sjølv.. det var ikkje vanskeligt i det heila tatt og setta opp! Kobla routeren til og kobla usb-en i pcen installerte driverar og det funka!

Og forklar meg kaffor 3com e så veldigt masse bedre enn d-link!

5769041[/snapback]

Nå sa ikke jeg at Dlink var vaskelig å sette opp, men Netgear routere. Og jeg sa også at jeg ikke hadde erfaring med Dlink, men regna med at de også er bra.....man må kunne lese serru..hehe :)

Lenke til kommentar

Dlink er IKKE vanskelig å sette opp, bare så det er sagt.

Jeg satt opp en Dlink rett etter at jeg fikk min Linksys i fjor høst og den var det bare å sette i cd'en til, så det gikk raskt å få den på nett. Den fungerer enda fint, han har aldri hatt noen problemer med den.

Tok en liten titt i prisguiden nettopp og så på erfaringene til de forskjellige merkene, og det er vel ingen tvil om at 3com kommer best ut der av 3com og Dlink, selv om det var negative ting med den også.

Forøvrig vil jeg egentlig fortsatt anbefale Linksys sin WRT54G(L)(S) pga at en kan bruke alternativ firmware på den, hvis en får problemer med den originale, som meg. Jeg angrer ikke på at jeg kjøpte den ihvertfall.

Endret av 9hdoksaet4
Lenke til kommentar

Hjelp!

Jeg har nå kjøpt meg tråløst kit, me usb å router.. d-link (jeg veit jeg sa at jeg egentli ville ha 3com, men pga økonomi, og dilldall, så ble det bare den..)

Jeg kan egentli ingenting om internett, router, ditt å datt..

Men når jeg skulle sette/koble opp router'n, står det liksom at alt er fullført å skal fungere.

Kanskje jeg burde fortelle hvilken internett jeg har? jo, har Telenor ADSL plus (tror jeg) med en sånn b_109.jpg

Jeg kobla WAN kablen i internett greia i speedtouch'en og trudde alt var fiks... men neida, når jeg skulle koble opp , kobla jeg opp sånn som jeg pleier, får opp deet gule vinduet til telenor, trykker koble til, så kommer det bare "kobler til kommuniksjon" (Eller noe sånt), og etter det kommer det bylinjenummer tull!!..

Hjelp meg...

(håper dere fårstår denne "veldig" gode forklaringen på problemet mitt..)

Lenke til kommentar

Du må kutte ut å bruke den internettoppkoblinga til Telenor som ligger på PCen din. Det beste er egentlig å avinstallere Telenor-oppkoblinga.

Antar at du har hatt ADSL fra Telenor en stund siden du bruker slik oppkobling og ikke bare "vanlig" nettverkstilkobling. Det du så må gjøre er å konfigurere den trådløse routeren din til å bruke PPPoE med brukernavn og passord. Brukernavnet og passordet er det samme du bruker for å koble opp mot Telenor i dag. For å gjøre det helt klart: Brukernavnet er altså den e-post-adressen du fikk tildelt ved reg. av abonnementet ditt (i Telenor sitt oppkoblingsprogram mangler @online.no fordi programmet legger til dette i "bakgrunnen"). Passordet er det som du fikk oppgitt når du registerte deg evt. det du har endret det til siden.

Endret av Pengu
Lenke til kommentar

Oppskriften til Pengu var den jeg fulgte, selv om jeg aldri hadde koblet en D-link eller noe tilhørende Telenor.

Som du sikkert skjønner er det bare å sette i cd'en og velge opssettet til Pengu. Du gir vel raskt en tilbakemelding hvis du ikke får det til.(husk å kryptere linjen også når du setter det opp.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...