Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tråløst nettverk via USB adapter...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Ja, det er veldig bra. Når man surfer merker man ikke forskjell på kabel og trådløst.

 

Alt du trenger er en trådløs router og en adapter som man setter inn i PC'n slik at den kan ta i mot signalene fra den trådløse routeren. En slik adapter kan foreksempel være en liten boks man setter inn i USB-inngangen på PC'n.

 

Jeg har personlig trådløst nettverk hjemme og det funker ganske bra.

Lenke til kommentar

Hvis du har en ledig PCI-port er et slikt trådløst kort å anbefale, vil jeg tro.

Jeg selv bruker et Gigabyte usb-kort(kjøpt på Clas Ohlson) på min pc, men jeg slet med å få det stabilt.

 

Først slet jeg med ustabil ruter(Linksys WRT54G) og fikset den med ny firmware.

Så etter det, for å få en stabil trådløs linje måtte jeg skru opp sende-effekten på ruteren.

 

Problemet med usb-kort er altså at du må ha et veldig godt signal(ihvertfall det jeg har).

Det kan selvfølgelig variere med andre kort, men hadde jeg ikke hatt mulighet til å skru opp sende-effekten hadde jeg nok returnert det innenfor 30-dagersfristen.

 

(Jeg antar at det ikke er en bærbar maskin det gjelder.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
kan dette duge?

 

takk for svar forresten :thumbup:

5758315[/snapback]

Ja, det burde gjøre susen.

 

Personlig har jeg denne. men merket du har valgt er bedre kjent for kvalitet enn D-Link som jeg har gått for. (jeg har alldri hatt problemer med min router så det er sagt).

Lenke til kommentar

Å spare 1oo kroner for å kjøpe en D-link ville jeg ihvertfall ikke gjort.

Jeg leste i en post(tror det var her på forumet) statistikk for reklamasjoner, og der var D-link på topp.

Linksys var best, men 3com er vel ganske bra de også sammen med Netgear.

 

Så rådet er kort og godt å kjøpe den du i utgangspunktet så på og hadde lyst til å kjøpe. :D

Lenke til kommentar

Kan bare nevne at det ikke bare ble én USB-port som ble tatt opp av min adapter, grunnen er at den selvfølgelig bør settes vertikalt, og da brukte den 2 porter.(av 4)

Men jeg hadde heldigvis en forlengelses-kabel for USB som jeg nå bruker for å få den både høyere og helt vertikalt.

 

Noen adaptere kan ikke brukes vertikalt, og da vil en selvfølgelig få signaltap.

Lenke til kommentar
...Ingen grunn til å ta opp en USB port unødig, ....

 

trukke det har noe å si når du har 10 usb porter og bruker bare 2 av 10..

 

Når jeg leste dette virket det som den er stabil, leste det også på komplett..

 

Hmm.. er d-link egentlig så dårlig da?

 

Skal bestille sammen med noen andre, så siden de kjøper på psdata, sparer jeg jo frakt....

 

ble litt usikker når d-link var på topp på reklamasjon tingen..

Lenke til kommentar

Jeg ville godt for 3com siden det er den jeg har mest erfaring med, men valget blir jo ditt. Men en ting skal 3com ha og det er at de er lette å sette opp og få på nett. HAr vært borti et par routere fra Netgear og de har vært et rent hælvete og få opp å gå i forhold til 3Com. Dlink har jeg ikke noen erfaringer med, men er sikkert bra de også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...