Fungus Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Noen som vet litt om hva som er "best practise" med tanke på synkronisering av AD fra LAN til DMZ... Det å vedlikeholde 2 eller flere brukerdatabaser er jo litt trasig når man bikker 100 brukere liksom., Lenke til kommentar
ryback Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Huff nei. Det høres ut som en særdeles eksotisk løsning. Utdyp gjerne. Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Well., om du har noen web-sql-sharepoints og annet tjafs i dmz sonen ., og ett par hundre sites., så blir det ganske mange brukere etterhvert. har du endel ansatte som skal inn der og styre litt også , så blir det mye brukere å holde orden på., og i tillegg, så har man jo alle ansatte i LAN AD , som da må ligge dobbelt opp., Har man noen super-sensitive løsninger, så blir ikke de driftet/utviklet i DMZ, men i LAN, og da har man kanskje endel kunder som må ha brukere i LAN, samt bruker på vpn , samt bruker på autentiserings tjenste., og disse står jo vanligvis i dmz., Så derfor tenkte jeg ., at det hadde vært veldig fint., om MS hadde tenkt på dette før meg, og faktisk hadde en løsning der man på en sikker måte kunne få en domain controller i lan og en i dmz til å prate med hverandre. Kan sperre ned med ipsec og kjøre isa server i alle retninger., men det er vel ett lite stykke unna det som klassifiseres som enkelt Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 vil ikke en "enkel" pptp-tunnell gjøre susen? eller er ikke det "trygt nok" ? kan åpne for PPTP KUN mellom de to IP-ene og kun med en spesialbruker for eksempel.. Det er lett å sette opp en persistent VPN link ved hjelp av RRAS. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Du har selv vært inne på det med IPSec. Du kan kanskje legge til DMZ siten i replikeringslisten. I den situasjonen jeg hadde trengte ikke brukerene annet enn brukernavn/passord. Derfor hadde jeg en forholdsvis enkel replikering mellom sitene. Tross DMZ/vanlig drift. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå