Gå til innhold

Følger av piratkopi?

Anbefalte innlegg

En venn av meg har piratkopi av WinXP, og lurer på om hva som kan skje hvis man bruker denne?

Plutselig en oppstart fikk han en meldng om at den var piratkopi osv.. Hva bør man gjøre da? (bruke den videre?)

PS _jeg_ har original windows, bare så det er sagt :)

Endret av Lar5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær snill å ikke spør mer om dette.

https://www.diskusjon.no/index.php?act=SR&f=60

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.
Lenke til kommentar

Han spør vel bare om følgene, ikke hvordan han bruker det eller hvor han kan få tak i det.

Er ikke det lov heller?

Da burde jo en del artikkler som omhandler/inneholder hvilken som helst type piratvirksomhet stenges og slettes.

Lenke til kommentar
Han vil ikke kunne laste ned oppdateringer til windows.

5758494[/snapback]

Dette er halveis rett. Microsoft har lagt en sperre på windows Uptdate, men dersom maskina er satt til å laste ned kritske oppdateringer vil man få disse uansett. Det har vært mange artikler i flere aviser om dette. Spesielt rundt tiden SP2 ble lansert.

Ellers tror jeg også det er en ide å høre med moderatorer hvor langt man kan dra denne tråden. Det er fort gjort å trampe over retningslinjene dersom ingen gir strenge føringer. Det er jo lite vits å få seg "ferie" pga. dette.

mvh.

Valentino

Lenke til kommentar

Tror nok en mod har sett denne alt. Så lenge det er kun snakk om følger ved og bruke piratkopi og ingen sier noe om hvordan man omgår det så burde det vel være greit.

Men trådstarter har vel i grunn fått svar. Så da kan det vel hende att den blir stengt før den "sklir ut".

Lenke til kommentar

Jepp.. Takker for svar. Så det som er ulempen (bortsett fra den er ulovelig) er at man ikke får "lite viktige" oppdateringer fra windows?

Er nok best å kjøpe lisens uansett ;)

(Mod: Er noe i denne tråden / innlegget "fyfy" så si fra :) )

Endret av Lar5
Lenke til kommentar

Vel, det er akkurat i en gråsone dette her, men da dere allerede har svart på det trådstarter lurte på, er det forsåvidt greit.

For sikkerhets skyld stenger jeg tråden (da det er lite nytt å komme med, samt at det er større fare for at tråden sklir ut etterhvert).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...