Lars-H Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) En venn av meg har piratkopi av WinXP, og lurer på om hva som kan skje hvis man bruker denne? Plutselig en oppstart fikk han en meldng om at den var piratkopi osv.. Hva bør man gjøre da? (bruke den videre?) PS _jeg_ har original windows, bare så det er sagt Endret 15. mars 2006 av Lar5 Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Det er ikke lov å diskutere hvordan man evt. skal bruke piratkopier her, så anbefalingen må bli at han kjøper seg en lisens. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Ekte mannfolk har ekte lisenser... Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 hmm, ja.. Sant det men.. Noen som kan si hva som kan skje hvis valideringen ikke ble godkjent? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Vær snill å ikke spør mer om dette. https://www.diskusjon.no/index.php?act=SR&f=60 Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Han spør vel bare om følgene, ikke hvordan han bruker det eller hvor han kan få tak i det. Er ikke det lov heller? Da burde jo en del artikkler som omhandler/inneholder hvilken som helst type piratvirksomhet stenges og slettes. Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Ja. Spør ikke om jeg skal bruke eller åssen jeg skaffer det, jeg spør om konsekvenser av å bruke det. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Han vil ikke kunne laste ned oppdateringer til windows. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Han vil ikke kunne laste ned oppdateringer til windows. 5758494[/snapback] Dette er halveis rett. Microsoft har lagt en sperre på windows Uptdate, men dersom maskina er satt til å laste ned kritske oppdateringer vil man få disse uansett. Det har vært mange artikler i flere aviser om dette. Spesielt rundt tiden SP2 ble lansert. Ellers tror jeg også det er en ide å høre med moderatorer hvor langt man kan dra denne tråden. Det er fort gjort å trampe over retningslinjene dersom ingen gir strenge føringer. Det er jo lite vits å få seg "ferie" pga. dette. mvh. Valentino Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Hvis vi bare diskuterer følgene av å ha en piratkopiert versjon av Windows, ikke hvordan man skaffer det, skulle det nok gå bra. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Tror nok en mod har sett denne alt. Så lenge det er kun snakk om følger ved og bruke piratkopi og ingen sier noe om hvordan man omgår det så burde det vel være greit. Men trådstarter har vel i grunn fått svar. Så da kan det vel hende att den blir stengt før den "sklir ut". Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) Jepp.. Takker for svar. Så det som er ulempen (bortsett fra den er ulovelig) er at man ikke får "lite viktige" oppdateringer fra windows? Er nok best å kjøpe lisens uansett (Mod: Er noe i denne tråden / innlegget "fyfy" så si fra ) Endret 15. mars 2006 av Lar5 Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Vel, det er akkurat i en gråsone dette her, men da dere allerede har svart på det trådstarter lurte på, er det forsåvidt greit. For sikkerhets skyld stenger jeg tråden (da det er lite nytt å komme med, samt at det er større fare for at tråden sklir ut etterhvert). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg