Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel Omega 91` svetter olje som fy

Anbefalte innlegg

Heisann... sliter litt med bilen til min mor.. den svetter olje som en hest! Ved gasspådrag renner det olje ut av topplokket, altså der du fyller på olja.. der siver den ut i ganske store mengder.. vi langkjørte bilen til oslo - og da brukte vi 8 liter olje... Ålesund - Oslo... det er vel litt i overkant;)

Noen som har konkrete tips til hva jeg kan gjøre...? Eller hva som er galt? Jeg vurderer å skifte hele motoren - men hadde vært ok med noen innspill på andre alternativer.. får forresten heller ikke start nå... begynte å lyse tenningslampa for noen dager siden...

hehe

opel asså... :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er påfyllinga et hull i selve toppdekslet eller er det en påfyllingstut som stikker ut/opp på sida?

Hvis det bare er hull i toppdekselet med lokk over så er det vel lokket som ikke tetter skikkelig. Spruter jo rundt litt olje der kammen ligger vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Heisann... sliter litt med bilen til min mor.. den svetter olje som en hest! Ved gasspådrag renner det olje ut av topplokket, altså der du fyller på olja.. der siver den ut i ganske store mengder.. vi langkjørte bilen til oslo - og da brukte vi 8 liter olje... Ålesund - Oslo... det er vel litt i overkant;)

Noen som har konkrete tips til hva jeg kan gjøre...? Eller hva som er galt? Jeg vurderer å skifte hele motoren - men hadde vært ok med noen innspill på andre alternativer.. får forresten heller ikke start nå... begynte å lyse tenningslampa for noen dager siden...

hehe

5758020[/snapback]

Skropel kalles det;)

er ikke bra for helsa..

Mamma har også en, mer problemer enn den gjør nytte!

Lenke til kommentar

Skal ordne noen bilder i morra! men det er altså der jeg fyller olja det siver ut igjen.. altså fra oljepåfyllingslokket om vi kan si det slik - på toppen/motoren... det er ganske sølete overalt, og det er godt mulig at den lekker fra andre plasser også...

Lenke til kommentar

Samme symtomene får du ved dårlig kompresjon.

Da slår nemlig trykket ned i veiva og du får overtrykk i motoren med dertil oljelekasje i alle mulige hull.

En annen god indikasjon på overtrykk er om det kommer olje ut av hullet til peilepinnen.

En kompresjonstest av motoren hadde ikke skadet.

Lenke til kommentar

Ja vis det slutter å lekke fra oljepåfyllinga hvis du tar opp oljepinnen litt så har du et problem.Oljelokket skal være helt tett med mindre det er trykk i motoren.Men defekt pakning i lokket er ikke ukjent fenomen.

Lenke til kommentar
Skal ordne noen bilder i morra! men det er altså der jeg fyller olja det siver ut igjen.. altså fra oljepåfyllingslokket om vi kan si det slik - på toppen/motoren... det er ganske sølete overalt, og det er godt mulig at den lekker fra andre plasser også...

5759565[/snapback]

Da må du få den vasket, lete etter lekasjer når allt er dekket av tykke lag olje og dritt er nytteløst.

Lenke til kommentar

hehe

5758020[/snapback]

Skropel kalles det;)

er ikke bra for helsa..

Mamma har også en, mer problemer enn den gjør nytte!

5759053[/snapback]

Liker ikke å gå off-topic menneh.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=100645 <- stopper-ofte-statistikk. Selg bilen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...