Gå til innhold

Overklokking av Corsair XMS3200C2. Tips?

Anbefalte innlegg

Hei.

Bestillte meg i går et par av Corsair XMS3200C2. 2Gb settet for 1800,-.

Har et Asus A7N8X-E Deluxe, og har lyst til å klokke disse litt.

Har helst ikke lyst til å øke volt. Men kan noe gi meg tips om timings dere bruker der ute?

Håper på hjelp fra dere :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke noen hjelp å tilby, ville bare si at jeg vil antakeligvis bestille akkurat samme kittet med 2048, så skriv gjerne hvordan det fungerer når du får det til.

5761625[/snapback]

Ok, det er greit. Gleder meg til jeg får de! BF:2 skal gå glattere enn før, enda glattere :)

Sier ifra.

Lenke til kommentar
Er ikke særlig klokker selv men volt bør økes til 2.75V på de brikkene, mindre kan føre til ustabilitet da de er spesifisert for den volten

5761632[/snapback]

Interesant og høre :) Nok en gang klokere om RAM! 2.75V skal bli :)

Takk Nahojdat :wee:

Lenke til kommentar

2.7 er minimum med de brikkene. selv har jeg dem på 2.8. Ikke overklokket prosessor enda, men tenker å gjøre det til helga. husk og sett timings manuelt! De settes altfor slakke på default hos meg ihvertfall( Asus A8N sli deluxe, bios revision 1016) mine timings: 2.0,3,3,7,1T

Noen som vet hvor godt brikkene tåler varme? og hvor mye de lar seg klokke? skal jo være gode overklokkere.. trengs ekstra kjøleløsning på rammen?

Lenke til kommentar

Trengs vel ikke ny kjøling, de har jo allerede heatsinks. Får dem i morgen håper jeg :)

Ok. Altså CAS Latency på 2. Og deretter 3.3.7. 1T.

Skal prøve dette. Men kan man ikke prøve 2.2.7 eller 2.2.8?

Bør vel gå det? TwinMos'en kjører jeg på 2.5 3.3.8.

Corsair skal være kvassere...

Lenke til kommentar
Trengs vel ikke ny kjøling, de har jo allerede heatsinks. Får dem i morgen håper jeg :)

Ok. Altså CAS Latency på 2. Og deretter 3.3.7. 1T.

Skal prøve dette. Men kan man ikke prøve 2.2.7 eller 2.2.8?

Bør vel gå det? TwinMos'en kjører jeg på 2.5 3.3.8.

Corsair skal være kvassere...

5766081[/snapback]

Kan sikkert sette de opp mer.. Men vil det gi noen merkbar forskjell? Det store plusset med de brikkene ska jo være hvor godt de tåler høye spenninger.. så vidt jeg har fått med meg ihvertfall..

Kos deg med ny ram!

Lenke til kommentar

Hm javel. Men så vidt jeg har forstått er den siste ratingen så mye tid RAM bruker på en full "syklus", for å si det sånn. I så fall, så vil vel ikke RAMen kjører fortere enn den siste ratingsen er satt?

(Unnskyld om du syns jeg hijacker tråden din onyX, ble bare så nysgjerrig..)

Lenke til kommentar
Hm javel. Men så vidt jeg har forstått er den siste ratingen så mye tid RAM bruker på en full "syklus", for å si det sånn. I så fall, så vil vel ikke RAMen kjører fortere enn den siste ratingsen er satt?

(Unnskyld om du syns jeg hijacker tråden din onyX, ble bare så nysgjerrig..)

5774381[/snapback]

Kanskje du finner svar på en av linkene:

RAM guide

Timings guide

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...