Gå til innhold

Litt ris til Komplett grunnet treghet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Komplett begynner for alvor å miste dampen!

 

Bestilte småting som var på lager i går formiddag og det eneste som har skjedd nesten 30 timer etterpå er at varene er klargjort for pluuuukk (!).

 

På denne tiden i fjor hadde jeg mottatt varene i Oslo allerede. Makan!

 

Karakterboka mi så langt viser:

 

SHG= minus (p.g.a. "tungvind" kundeservice)

Netshop = pluss pluss

MPX = pluss

Komplett = snart minus (grunnet treg frakt av lagervarer TIL postkontoret).

Lenke til kommentar
Hvis den ikke er sendt i morgen, blir jeg å ringe. Er så surt å vente på mer ram, når man nettopp har fått seg en Macbook og har lyst å utnytte potensialet. Har bare 512mb nå og det er ikke noe særlig i OSX...

 

men men :)

5758097[/snapback]

 

Jeg skal også mag en Macbook når jeg får penger :dribble:

Surt hvis komplett slurver, blir de for store eller?

Lenke til kommentar

jeg sendte inn ordre på mandags ettermiddag, den ble sendt på onsdag.

kanskje det egentlig ikke er noe "galt" med det, bare at jeg har blitt bortskjemt av netshop og deres policy hvor de sender ut varene samme dag.

Lenke til kommentar

Komplett skal jo normalt sende ut samme dag de også (hvertfall om du bestiller tidlig på dagen, men vi må jo tenke på at de er veldig store og veldige kjente, derfor har de nok litt fler enn deres bestillinger å tenke på. Jeg bestilte to minnebrikker fredag kveld for 2 uker siden og den ble sendt påfølgende mandag. Mandag 12. mars bestilte jeg HK, CPU og HD og de sendte de avgårde på tirsdag kveld. Har ankommet omlastingsterminalen i Oslo. Må si meg veldig fornøyd med Komplett over hele linja.

Lenke til kommentar

Har hatt gode erfaringer med de før, men rundt juletider bestilte jeg meg et nytt Saitek-tastatur. Det er enda ikke komt. ;) Det har selvsagt ikke vært på lager, men de kan virkelig ikke tollerere at det skal ta opptil 3 måneder før de får inn igjen varer?! Jeg ser det er på lager nå, og håper jeg har det innen helgen (hvis de sender det denne uken da).

Endret av Luzifer
Lenke til kommentar

Vi blir fort utolmodige i dag :)

 

 

Bestilt selv stk tlfner fra MPX i går, skrev brev ca kl 10.00 for å prøve å forsikre meg om at varene skulle bli sent ut i dag pga han som skal ha den andre tlf kommer innom på søndag.

 

Men neida ikke svar - og varene er bare tatt til plukk. Dette får det til å boble i panna mi (mye på grunn av pakken ikke rekker postkontoret før helgen nå pga omlastnings h..... sentralen).

 

Men vi er nokk bare bortkjemte drittunger ;)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke problemet jeg. Trenger du varen i dag eller en av de nærmeste dagene, kjøp i butikk. Det kan jo være flere grunner til at varen ikke er plukket ennå.

 

Men jeg har aldri opplevd å få varer mer enn 3 dager etter at de er bestilt fra komplett.

Lenke til kommentar
Surt hvis komplett slurver, blir de for store eller?

5762896[/snapback]

 

Vil absolutt ikke se på størrelsen av en bedrift som unskyldning for at de ikke behandler ordrer raskt nok. Se bare på newegg.com i USA som sender varene så godt som umiddelbart.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke problemet jeg. Trenger du varen i dag eller en av de nærmeste dagene, kjøp i butikk. Det kan jo være flere grunner til at varen ikke er plukket ennå.

 

Men jeg har aldri opplevd å få varer mer enn 3 dager etter at de er bestilt fra komplett.

5768934[/snapback]

 

kunne jeg kjøpt varen i butikk så hadde jeg selvsagt gjort det.

 

Nettopp fordi da er det mange som handler der. Stor paagang vil si faerre kundebehandlere til overs...

 

"vi er kjempestore og soper inn ordrer, derfor har vi lov til å bruke lengre tid", synes ikke akkurat at den forklaringen er så god.

Lenke til kommentar

Det at de er store kan medføre at de en dag får 10000 bestillinger og andre dager bare 100 (tall tatt ut av løse luften). Kapasiteten til plukk/send er kanjse 1000 pr dag. Dette betyr forsinkelser på store dager og veldig raskt på små dager. Skulle de takle volum på 10000 pr dag måtte de ha et antall flere ansatt, større pakkelokaler etc etc. Resultat: dyrer varer for oss.

Lenke til kommentar

PerB, det argumentet holder ikke.... De må jo ha kapasitet = etterspørsel, ellers ville jo det bare blitt flere og flere ubehandlede ordre, og de ville rett og slett solgt mindre. Hadde de hatt flere ansatte ville de (kanskje) solgt mer... Men dette går jeg ut i fra Komplett har kontroll over.

 

Feks om man sier de fikk inn 5000 bestillinger per dag, og bare hadde kapasitet til 4000, så ville jo antall ubehandlede bestillinger økt med 1000 per dag... Etter fire dager har de fått inn 20000 bestillinger, og bare behandlet 16000.... altså ville de vært en hel dag etter med bestillingene allerede her, og dette ville bare ballet på seg.

 

Problemet ligger nok i at de har en kapasitet som ligger på grensen, så i periodene de har mye bestillinger vil det hope seg opp, og så minke igjen i de periodene de har lite bestillinger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...