andesam Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Skal sette opp trådløst nettverk hjemme. En data står i underetasjen, en i overetasjen og, aksesspunktet / ruteren vil stå i etasjen i mellom. Fra ISP (upc) får jeg 3 IP unike ip adresser, som jeg naturlig nok til beholde. Vil det da holde med et aksesspunk og et nettverksadapter til hver data? Men sammtidig ønsker jeg mulighetene en ruter har. Er det mulig og deaktivere branmur, dhcp, nat osv. for at ruteren fungerer så godt som et aksesspunk? (et aksesspunkt er vel det samme som en switch, bare trådløst?) Til sist ønsker jeg et nettverk med 108mbps hastighet. Noen som kan anbefale utstyr jeg kan handle som oppfyller disse kravene (så godt som mulig)? Mvh. Andreas Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) Ja, dette er mulig, det er bare å koble kabelen fra ditt kabelmodem inn i en LAN port i steden for en WAN port på routeren og deaktivere DHCP. Da slipper du NAT og alt tull det medfører. Kan trygt anbefale Linksys WRT54G, eller WRT54GL om du ønsker å legge inn uoffesiell firmware å få masse flere muligheter. Endret 15. mars 2006 av TheBoz Lenke til kommentar
Makky Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Vil anbefale deg Linksys produkter. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 takker for svar. får lese litt tester og sånn da, så finner jeg nok ut av det. bare en liten ting til, når jeg gjør sånn som TheBoz sier, kan jeg fremdeles akrivere MAC filtrering og kryptering? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 takker for svar. får lese litt tester og sånn da, så finner jeg nok ut av det.bare en liten ting til, når jeg gjør sånn som TheBoz sier, kan jeg fremdeles akrivere MAC filtrering og kryptering? 5761100[/snapback] Ja, mac filtrering og kryptering går like fint selv om du ikke bruker wan porten om det var det du mente. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå