andeik Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 I dag på vei til skolen kom jeg over en spesiell situasjon. En Dagbladet-bil gav startstrøm til en VG-bil. Jeg angrer sykt på at jeg ikke hadde med meg D50-en så jeg måtte holde meg med mobilkameraet på N70 (Nødløsning=P) Siden jeg hadde dårlig tid, rakk jeg ikke å få bildet grafisk riktig, men hva syns dere? Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Morsomt motiv, med tanke på at de er konkurrenter. Det som fikk sjåføren til å hjelpe den andre er nok personligheten. Kan ikke si det var noe spesielt ved bildet, bortsett fra det spesielle motivet. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Med tanke på det tekniske og komposisjonen (sola oppe til venstre, og at bare en liten del av veien er i sola, dagbladet-bilen er kuttet) ble det ikke helt vellykket i tradisjonell forstand, men situasjonen er glimrende Moralen er: Ta alltid med kamera, om det så er en tur på dass. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 hehe, som nevnt så er det tekniske ganske svakt (vil tro at det ikke var det som var det viktigste). Men morsomt motiv Lenke til kommentar
andeik Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Da har NRK smeltet for bildet: http://www.nrk.no/underholdning/alltid_moro/5559684.html Lenke til kommentar
Tore Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 andeik skrev: Da har NRK smeltet for bildet:http://www.nrk.no/underholdning/alltid_moro/5559684.html 5757898[/snapback] Dårlig teknisk ja, men tross alt mobil da... morsom situasjon... Men viktigst av alt, får du noen kroner for det.?? Lenke til kommentar
reds Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 NRK.no skrev: Dette ekte bildet er tatt i dag, og må da være kandidat til årets pressefoto? Hvem vet? Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Haha.. Jeg har også noen ganger lengtet etter kameraet mitt og har måttet bruke mobil kameraet, litt surt egentlig. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Hehe, fint bilde. Er flere sånne "Dagbladet hjelper VG" bilder, blant annet der hvor VG står på tilhengeren til Dagbladet. Ser ut som Dagbladet har mest store biler, mens VG satser på de små. Lenke til kommentar
parleur Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Fint knipset. "bra" til å være mobil! denne siden på nrk var spennende, må sjekke litt. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Om bildet er teknisk bra eller ei, spiller ingen rolle for min del i dette tilfellet. Bildet forteller en god historie IMO, det holder for meg. Håper du prøvde å selge bildet til DB før du publiserte det. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Opus skrev: Om bildet er teknisk bra eller ei, spiller ingen rolle for min del i dette tilfellet.Bildet forteller en god historie IMO, det holder for meg. Håper du prøvde å selge bildet til DB før du publiserte det. 5761353[/snapback] Helt enig. Er det beste bilde jeg har sett på lenge. Lenke til kommentar
andeik Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Da har jeg vunnet "ukens hederspris" hos NRK som innbærer en valgfri DVD=D Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Veldig, veldig bra Andeik. Hadde vært morsomt vis du hadde fått til og knipset noen bilder med ditt Nikon D50, men bra ble det uansett. Prøvd og presse noen penger ut av tusentipset til Dagbladet? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 (endret) Skal tro at Dagbladet lo ganske godt i godstolene på pauserommet av det bildet der ja. Hehe. Edit: Blir nesten som den tiden jeg gikk med Dagbladet-sekk og VG under armen Endret 16. mars 2006 av BeFs Lenke til kommentar
riktig Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Gratulerer med heder og ære, det er vel fortjent. Et godt eksempel på at det er innholdet som betyr noe, kvalitet kommer i andre rekke. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Synes det ikke gjør noen ting at det er av litt "lurvete" kvalitet. Bildet er veldig uhøytidelig, og da gjør det ingenting at det ikke er av optimal teknisk kvalitet. Er faktisk ikke sikker på om at bildet hadde blitt bedre av å bli tatt med D50... Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Genialt! Et blinkskudd av de sjeldne! Lenke til kommentar
hardmongo Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 det trengs ikke bedre utstyr for å formidle denne situasjonen.. morsomt bilde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå