Gå til innhold

Hvordan plasseres dual/trippel-radiatorer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her blir spørsmålet mitt:

Vil jeg få plass til denne radiatoren i de to øverste bakre viftehullene i et Lian Li PC71?

I tillegg: Vil det lønne seg å heller kjøpe et mindre kabinett og heller kjøre to single radiatorer?(Da tenker jeg på å kjøre 2 120mm radiatorer i et Lian Li PC6277(B))

På forhånd takk :)

Jeg skjønner det rimelig bra, jeg lurte bare på om det var avstand mellom rørene i radiatoren.

Når jeg har fått sett på saken tror jeg at et 7077 har 3 120mm vifter og to 80(om jeg ikke husker feil), så kan bli bedre å montere kjølinga i.

EDIT- Vil et Mist Tsunami f.eks passe i et 7077, med litt modifisering(gjerne i toppen)?

Endret av Edge

Jeg prøver meg på å kidnappe tråden din litt jeg :innocent:

Jeg har det kabinettet her: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PC7ascand&mcat=c134

Er det noen som har prøvd seg med vannkjøling i det kabinettet før? I så fall, noen idèer om hvordan jeg kan få plass til en dobbel 120mm radiator som den her? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310122

Pumpe og tank skal jeg vel alltids få plass til, men jeg lurer litt på hvordan jeg skal få inn radiatoren? :hmm: Forslag mottas med takk :)

Jeg skjønner det rimelig bra, jeg lurte bare på om det var avstand mellom rørene i radiatoren.

Når jeg har fått sett på saken tror jeg at et 7077 har 3 120mm vifter og to 80(om jeg ikke husker feil), så kan bli bedre å montere kjølinga i.

EDIT- Vil et Mist Tsunami f.eks passe i et 7077, med litt modifisering(gjerne i toppen)?

5770211[/snapback]

det er bedre radiator i economy settene, jeg ville gått for ett av de og heller oppgradert etterhvert... hvis det er nødvendig da!

Jeg prøver meg på å kidnappe tråden din litt jeg :innocent:

Jeg har det kabinettet her: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PC7ascand&mcat=c134

Er det noen som har prøvd seg med vannkjøling i det kabinettet før? I så fall, noen idèer om hvordan jeg kan få plass til en dobbel 120mm radiator som den her? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310122

Pumpe og tank skal jeg vel alltids få plass til, men jeg lurer litt på hvordan jeg skal få inn radiatoren? :hmm: Forslag mottas med takk :)

5802262[/snapback]

nå vet jeg ikke avstanden fra harddisk holderen til bak enden, men kansje radiatoren får plass i bunnen der? sett på høyere føtter slik at den får luft!

kansje du kan sette en 120mm foran og en 120mm bak i stede?

nå vet jeg ikke avstanden fra harddisk holderen til bak enden, men kansje radiatoren får plass i bunnen der? sett på høyere føtter slik at den får luft!

5802292[/snapback]

Ja, da må jeg skjære ut hull i bånn da... Da måtte jeg vel kanskje også kjøpt noen hjul slik at det ble litt høyde også.

Men den idèen med 2 single radiatorer har jeg vært inne på selv også. Det kunne kanskje fungert, men det blir vel ekstra jobb for pumpa kanskje? :hmm:

Pluss at jeg vel sparer litt penger på en dual da :)

5802292[/snapback]

Ja, da må jeg skjære ut hull i bånn da... Da måtte jeg vel kanskje også kjøpt noen hjul slik at det ble litt høyde også.

Men den idèen med 2 single radiatorer har jeg vært inne på selv også. Det kunne kanskje fungert, men det blir vel ekstra jobb for pumpa kanskje? :hmm:

Pluss at jeg vel sparer litt penger på en dual da :)

5802391[/snapback]

2 enkle radiatorer i paralell. Det tror jeg skulle funke kjempebra. Kan vel faktisk bli mindre stress for pumpa det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...