Gå til innhold

Hvordan plasseres dual/trippel-radiatorer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis jeg ikke tar helt feil er en singel 120mm radiator bedre en dobbel 80mm

pc 7077 har en 120mm vifte ut bak. da kan du plassere en radiator der og en radiator i front.

edit, eventuelt pcg70, eller pc7scand++

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Jeg skjønner det rimelig bra, jeg lurte bare på om det var avstand mellom rørene i radiatoren.

Når jeg har fått sett på saken tror jeg at et 7077 har 3 120mm vifter og to 80(om jeg ikke husker feil), så kan bli bedre å montere kjølinga i.

EDIT- Vil et Mist Tsunami f.eks passe i et 7077, med litt modifisering(gjerne i toppen)?

Endret av Edge
Lenke til kommentar

Jeg prøver meg på å kidnappe tråden din litt jeg :innocent:

Jeg har det kabinettet her: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PC7ascand&mcat=c134

Er det noen som har prøvd seg med vannkjøling i det kabinettet før? I så fall, noen idèer om hvordan jeg kan få plass til en dobbel 120mm radiator som den her? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310122

Pumpe og tank skal jeg vel alltids få plass til, men jeg lurer litt på hvordan jeg skal få inn radiatoren? :hmm: Forslag mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Jeg skjønner det rimelig bra, jeg lurte bare på om det var avstand mellom rørene i radiatoren.

Når jeg har fått sett på saken tror jeg at et 7077 har 3 120mm vifter og to 80(om jeg ikke husker feil), så kan bli bedre å montere kjølinga i.

EDIT- Vil et Mist Tsunami f.eks passe i et 7077, med litt modifisering(gjerne i toppen)?

5770211[/snapback]

det er bedre radiator i economy settene, jeg ville gått for ett av de og heller oppgradert etterhvert... hvis det er nødvendig da!

Lenke til kommentar
Jeg prøver meg på å kidnappe tråden din litt jeg :innocent:

Jeg har det kabinettet her: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PC7ascand&mcat=c134

Er det noen som har prøvd seg med vannkjøling i det kabinettet før? I så fall, noen idèer om hvordan jeg kan få plass til en dobbel 120mm radiator som den her? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310122

Pumpe og tank skal jeg vel alltids få plass til, men jeg lurer litt på hvordan jeg skal få inn radiatoren? :hmm: Forslag mottas med takk :)

5802262[/snapback]

nå vet jeg ikke avstanden fra harddisk holderen til bak enden, men kansje radiatoren får plass i bunnen der? sett på høyere føtter slik at den får luft!

kansje du kan sette en 120mm foran og en 120mm bak i stede?

Lenke til kommentar
nå vet jeg ikke avstanden fra harddisk holderen til bak enden, men kansje radiatoren får plass i bunnen der? sett på høyere føtter slik at den får luft!

5802292[/snapback]

Ja, da må jeg skjære ut hull i bånn da... Da måtte jeg vel kanskje også kjøpt noen hjul slik at det ble litt høyde også.

Men den idèen med 2 single radiatorer har jeg vært inne på selv også. Det kunne kanskje fungert, men det blir vel ekstra jobb for pumpa kanskje? :hmm:

Pluss at jeg vel sparer litt penger på en dual da :)

Lenke til kommentar

5802292[/snapback]

Ja, da må jeg skjære ut hull i bånn da... Da måtte jeg vel kanskje også kjøpt noen hjul slik at det ble litt høyde også.

Men den idèen med 2 single radiatorer har jeg vært inne på selv også. Det kunne kanskje fungert, men det blir vel ekstra jobb for pumpa kanskje? :hmm:

Pluss at jeg vel sparer litt penger på en dual da :)

5802391[/snapback]

2 enkle radiatorer i paralell. Det tror jeg skulle funke kjempebra. Kan vel faktisk bli mindre stress for pumpa det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...