Gå til innhold

Scratches *Nytt grøsser spill*

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare abefale et adventure grøsser spill. Det er jo ikke så ofte det dukker opp noen adventure spill og ikke minst i grøsser sjangeren som er verdt å bruke 5 minutter på.

Men nå er Scratches kommet og det leverer synes nå jeg ivertfall! Det kan ligne litt på måten di gammle Myst spillene er. Du klikker hvor du vil gå og så fader bildet til den plassen.

Kanskje gammeldags men det funker faktisk meget bra. Spillet handler om at du er en grøsser forfatter som har kjøpt et gammelt hus langt ute i no mans land og du finner fort ut at i dette huset å har det skjedd noe forferdelig.

For å lese litt mere info så sjekk her slik : Spillets hjemmeside

Der går det også ann å laste ned en demo, noe jeg anbefaler så du kan teste om det er noe for deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, synes det var helt teit jeg. Helt livløst og trist hele veien gjennom demoen. Hvis det var en trailer for å promotere spillet kunne den iallefall ha vært skummel eller noe.

Nå har jeg ikke spilt mange adventurespill av den typen, men slik grafikk er faen meg utdatert. :!:

Spilte gjennom Call of Cthulhu for litt siden og det var helt kongebra. Skitskummelt og på grunn av friheten, veldig involverende. Ble litt for mye FPS mot slutten, men de første 5-6 timene var ihvertfall konge.

-TwiiK

Lenke til kommentar

Så nettopp traileren og en del screenshots.

Det første rommet med trappene i det huset lignet voldsomt på det rommet du startet i ett spill som het Realms of the Haunting, eller noe slikt, mener jeg å tro.. Den trange gangen virket veldig kjent.

Kan være jeg blander med ett Myst-lignende (men mindre kjedeleig) spill som het the 7th Guest eller noe.

Det er ganske gamle spill, og navnet 'Blackwood Manor' ringer også en bjelle men klarer ikke presisere det.

Uansett husker jeg at det var et dritkuult skummelt adventure.. Husker spessielt i ett tilfelle jeg kvapp så mye at jeg ramla bak sofa-ryggen (som jeg satt på) og slukte røyken jeg røykte.. Kompisen min holdt forøvrig på å le seg i til døde, mens jeg hostet og harket.

Var en gramofon med en CD, med masse barnegråt og

Uansett utifra trailer-teksten virket ikke dette som det var første episode av en spillserie, vet du om dette spillet er en relansering eller en fortsettelse på disse spillene, eller om det ligner dersom du har spillt noen av dem?

EDIT: Fant ut av det.. Tenkte på 7th guest, og Stauf mansion.. :p

Hadde vist ingenting å gjøre med dette spillet, noen som husker det spillet, og har spillt Scratches? Ligner det?

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Så nettopp traileren og en del screenshots.

Det første rommet med trappene i det huset lignet voldsomt på det rommet du startet i ett spill som het Realms of the Haunting, eller noe slikt, mener jeg å tro.. Den trange gangen virket veldig kjent.

Kan være jeg blander med ett Myst-lignende (men mindre kjedeleig) spill som het the 7th Guest eller noe.

Det er ganske gamle spill, og navnet 'Blackwood Manor' ringer også en bjelle men klarer ikke presisere det.

Uansett husker jeg at det var et dritkuult skummelt adventure.. Husker spessielt i ett tilfelle jeg kvapp så mye at jeg ramla bak sofa-ryggen (som jeg satt på) og slukte røyken jeg røykte.. Kompisen min holdt forøvrig på å le seg i til døde, mens jeg hostet og harket.

Var en gramofon med en CD, med masse barnegråt og

Uansett utifra trailer-teksten virket ikke dette som det var første episode av en spillserie, vet du om dette spillet er en relansering eller en fortsettelse på disse spillene, eller om det ligner dersom du har spillt noen av dem?

EDIT: Fant ut av det.. Tenkte på 7th guest, og Stauf mansion.. :p

Hadde vist ingenting å gjøre med dette spillet, noen som husker det spillet, og har spillt Scratches? Ligner det?

5765483[/snapback]

Nei det har ikke noe med The 7th Guest å gøre. Om det ligner? Hm...nei 7th Guest var vel litt mere puzzle basert. Er ivertfalll så langt litt mere logiske ting i Scratches.

Scratches er laget av en liten gjeng og om jeg ikke husker feil så er dette dems første spill. En bra start synes nå jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...