Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygd pc starter ikke

Anbefalte innlegg

Bygget meg nettopp ny pc, og når jeg skulle starte den reagerte den ikke, alle viftene og harddisken virket. så prøvde jeg og ta ut en av de to minne brikkene, skiftet litt på de, kobla harddisken på to måter, skifta skjermkort, men ingenting hjalp, pcen sviver men skjermen er helt svart og det kommer ikke opp noe...

Hva kan være galt, trenger hjelp....

Endret av Dranc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis pcen "starter", men ingenting skjer er det gjerne feil med minnet. sørg for at du har plassert brikkene riktig og at de faktisk funker. nyere hovedkort har ofte feilsøkingsfunksjoner i form av leds eller lydsignaler elns. sjekk manualen.

Lenke til kommentar
hvis pcen "starter", men ingenting skjer er det gjerne feil med minnet. sørg for at du har plassert brikkene riktig og at de faktisk funker. nyere hovedkort har ofte feilsøkingsfunksjoner i form av leds eller lydsignaler elns. sjekk manualen.

5757328[/snapback]

enig. en kompis av meg hadde å feil der.

alle vet at dual mode har 1-3 å 2-4 som regel.

det sto i boka at det var samme der å. han kjøpte 1sett med dual brikker. å satte dem rett. men neida ingen respons. prøvde jeg å sette dual i 1-2 å da funket det gull.

så test litt med minne. vis ikke det funker så er ligger feilen enten i brikkene eller noen andre steder?

Lenke til kommentar
Hovedkortet har ingen skader, det kan jeg nesten garantere, var veldig forsiktig....

Kan prøve minnebrikkene, men vis de ikke funker har jeg krav på nye og se om de funker?

5757447[/snapback]

ja da burde du teste om noen andre funker. hvordan PSU har du ?

å annet hardware?

Lenke til kommentar

Sjekk NØYE at alle kabler er koblet skikkelig.

Om skjerm har både VGA og DVI inngang, sjekk om det er en knapp på skjermen som bytter mellom de to inngangene.

Resett CMOS/bios, hvordan du gjør det på ditt HK står i manualen.

Skriv hvilken hardware du har (HK, RAM, CPU, PSU osv).

Lenke til kommentar

Her er hardware`n:

AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939,, 1MB, BOXED m/vifte

Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket, -939, Super Cooling pipe.

Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM 1024MB, Kit w/two matched CMX512-3200C2 DIMM

Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2, 16MB 7200RPM

SilverPower 400W ATX Strømforsyning

Ati radoen x550 series (bare midlertidig, får nytt skjermkort om 2 uker)

Nå har jeg bestilt nye ram brikker og ser om det er der feilen ligger.

Men jeg skal prøve og resette biosen....

Endret av Dranc
Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...