keyboardisten Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) Hei. Lurer på hvordan jeg kan bruke MS Access via internett. Dvs at jeg legger ut databasefila på nettet og deretter kan gjøre endringer via nettet. Hva slags innstillinger må man gjøre (mht CHMOD) osv. Håper på snarlig svar. Endret 15. mars 2006 av keyboardisten Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Hei. Lurer på hvordan jeg kan bruke MS Access via internett. Dvs at jeg legger ut databasefila på nettet og deretter kan gjøre endringer via nettet.Hva slags innstillinger må man gjøre (mht CHMOD) osv. Håper på snarlig svar. 5757246[/snapback] Nå er jeg på tynn is her - men vil tro du trenger en eller annen form for tjener/klient-arkitektur her, med mindre du bare skal laste ned db-fila for hver gang den skal brukes. *sql-varianter er langt å foretrekke til den bruken du snakker om. mvh audun Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Dette er mulig via IIS, men er ikke en løsning som jeg vil anbefale. Jeg vil heller anbefale deg å få utviklet en web basert applikasjon i ASP eller PHP med en database i bunnen. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Riktig som TheBoz sier, du må ha et serverside script språk, som f.eks ASP eller PHP. ASP med Access er noe enklere å få til enn PHP med Access. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå