Gå til innhold

PC-pakke i deler

Anbefalte innlegg

Skal hjelpe en bekjent med å kjøpe inn noen nye deler til pc'en hans, og har da funnet frem til PSDatas Intel pc-pakke og AMD pc-pakke. Dette er altså pakker til 3-3200 kroner uten skjerm, og er nok til min bekjente.

Intel-pros: varme

Intel-cons: PSU-en

AMD-pros: PSU-en

AMD-cons: støy

Noen som har førstehånds erfaring med disse pakkene, og hvilken av de yter mest?

Det som kanskje synes er det største problemet er PSU-en i Intel-pakken... 180W kan kanskje bli litt lite for 2 harddisker, cd-rom og brenner, eller?

(skal absolutt ikke ha en Intel/AMD-krig)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra at du ikke har satt i gang en ny AMD vs INTEL krig! Tror nok de er meget like ytelsesmessig, er nok enig at hvis du skal ha 2 hd og mer at du burde ha en større strømforsyning. Men en strømforsyning koster ikke allverdens :smile:

"Jeg støtter ditt valg samme hvem du velger, hvis maskinen er bra nok til ditt behov :smile:"

Mvh,

Stian a.k.a Sargent Fire (Going to Oslo-Lan)

Bli med du å!

Lenke til kommentar

Begge pakkene har gammel teknologi, og dårlig oppgraderingsmuligheter, blandt annet på grunn av SDram.

Det er derimot et godt tilbud til de som ikke trenger det nyeste hele tiden, eller en rå spillpc.

Vil definitift anbefale celeron utgaven, da denne utvikler veldig lite varme. Min holder romtempratur, og jeg kan fint fjerne viften, så lenge kjøleribben er rimelig stor. AMDen blir varm. Så på tross av liten PSU (den holder til det meste), så gå for celeron.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-24 16:21, skrev Signatur:

Begge pakkene har gammel teknologi, og dårlig oppgraderingsmuligheter, blandt annet på grunn av SDram.

Jepp, kan jo selvfølgelig ikke forvente ny pc til 3100 kroner (PSDatas uketilbud nå) :smile:

Quote:

Det er derimot et godt tilbud til de som ikke trenger det nyeste hele tiden, eller en rå spillpc.

Absolutt!

Et stort hopp ifra P1-166 som han har nå :smile:

Quote:

Vil definitift anbefale celeron utgaven, da denne utvikler veldig lite varme. Min holder romtempratur, og jeg kan fint fjerne viften, så lenge kjøleribben er rimelig stor. AMDen blir varm. Så på tross av liten PSU (den holder til det meste), så gå for celeron.

Ok... er fremdeles litt mistenksom til en så liten PSU, men skal anbefale han Intel-pakken.

Lenke til kommentar

tror intel-pakken er den beste tingen her! mistenker celeron cpuene for å være litt raskere enn duron. men vet ikke. blir nok ok maskiner begge deler. og PSU holder! de standard maskinene fra ibm har 140W psu liksom..

så det er nok ok :wink:

Magnus

Lenke til kommentar

Intel pakken er en del bedre etter min mening, spessielt nå som den er nedsatt litt.

WD disken er å foretrekke foran IBM disken i den amb pakken.

Når det gjelder psu så slapp av, det er nok =)

Det er jo et micro-atx kabinett i intel pakken som burde være fint for din venn. Mindre rom innvendig, men dette er jo ikke en PC man oppgraderer noe serlig, og det er jo ofte greit å slippe et monster kabinett hvis man ikke er HW geek som oss andre =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...