Gå til innhold

PC til barn

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk,

jeg vurderer å kjøpe en billig laptop til min 4-årige sønn som han kan bruke til enkle spill og andre ting (se herping osv), men ville høre hva andre synes om dette...

Er det for tidlig eller har vi kommet så langt nå at de bør begynne i denne alderen?

På forhånd tusen takk for tilbakemeldinger.

Mvh

kekePower

http://can-you-help-me.com/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

drikkevarer som renner ner i tastauret på en bærbar kan få forferdelig konsekvenser.

kjøp en brukt og råbillig i så fall regn med mye tull på den i form av herpet program.

ofte gjennopretting.

legg til eventuelt et eksternt tastatur/mus

Lenke til kommentar
drikkevarer som renner ner i tastauret på en bærbar kan få forferdelig konsekvenser.

kjøp en brukt og råbillig i så fall regn med mye tull på den i form av herpet program.

ofte gjennopretting.

legg til eventuelt et eksternt tastatur/mus

5757060[/snapback]

Jeg regner med at denne vil bli herpet ganske heftig, men det tar ikke lang tid å reinstallere.

Takk for svar.

Mvh

kekePower

Lenke til kommentar

Vi har en gammel bærbar som min kone bruker til å skrive notater osv med. Denne pcen bruker og mine to sønner på henholdsvis 3 og 4 år de bruker den mest til å tegne i paint med. vi passer på at de ikke bruker den mer enn en halv time om gangen.

Ikke kjeft på meg fordi jeg ikke tar ungene med ut, skulle gjerne like å se de ungene som er mer ute en mine, de er blitt noen råtasser på ski, selv om 3-åringen blir litt sinna fordi "fiskebeina ikke virker".

Lenke til kommentar
ta med poden ut i skauen å gå på ski...

dr_k

5757049[/snapback]

Hver gang det er snakk om unger og pc kommer den kommentaren, er det for å få en liten post til eller? Jeg hadde et spm. for en stund tilbake siden ang dette og fikk akkurat det samme svaret. Lurer på hvorfor folk som ikke har unger selv gidder å kommentere dette hele tiden. De vet jo ikke hvpr mye mine unger er ute på fotball, ski, sykling, bading, fjellturer og mere til. Men verden er jo full av løker da!

Jeg synes det er en helt grei alder å begynne med pc, iallefall vite hva det er og hva den kan brukes til i hjemmet/skolen. Enig ang. tastatur også, bruke et eksternt som ikke koster så mye helle.

edit:leif..

Endret av BMP
Lenke til kommentar

Med en datamaskin og er skriveprogram som Writer (Open office) eller Word, så har du en unik mulighet til til å lære poden bokstaver, og på sikt lære han å skrive :)

Nye pedagogiske teorier (søk litt på Arne Trageton) viser at mange 5-7åringer ikke har nok motorisk kontroll til å skrive med penn. Og Trageton mener at den første skriveopplæringen bør skje ved bruk av PC. Jeg har selv testet dette ut på 2.klassinger, med meget godt resultat! Alle blir stolt når de får printet ut et dokument med det de har skrevet, for alle bokstavene blir så fine sammenlignet med kråketær skrevet med penn ;)

Et godt tips når du skal begynne med dette er å sette inn et bilde/clipart tegning i dokumentet, sette skriftstørrelsen til 24-36 og bruk store bokstaver.

Lenke til kommentar
Med en datamaskin og er skriveprogram som Writer (Open office) eller Word, så har du en unik mulighet til til å lære poden bokstaver, og på sikt lære han å skrive  :)

Nye pedagogiske teorier (søk litt på Arne Trageton) viser at mange 5-7åringer ikke har nok motorisk kontroll til å skrive med penn. Og Trageton mener at den første skriveopplæringen bør skje ved bruk av PC. Jeg har selv testet dette ut på 2.klassinger, med meget godt resultat! Alle blir stolt når de får printet ut et dokument med det de har skrevet, for alle bokstavene blir så fine sammenlignet med kråketær skrevet med penn ;)

Et godt tips når du skal begynne med dette er å sette inn et bilde/clipart tegning i dokumentet, sette skriftstørrelsen til 24-36 og bruk store bokstaver.

5757253[/snapback]

Tusen takk for gode tips. Tar de med meg med glede :)

Mvh

kekePower

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...