Gå til innhold

Flere installasjoner av XP

Anbefalte innlegg

Jeg har en originalutgave av XP Home, som jeg har installert på en stasjonær pc som knapt nok brukes lenger - har ikke vært på nett med den siden i fjor sommer, senest.

Skulle gjerne intstallert denne på laptopen, som jeg bruker til alt, men som kjører en ehm, mindre lovlydig versjon av XP Pro - noe som har sine begrensninger og irritasjonsmomenter.

Så jeg lurer på om det er mulig å installere originalversjonen min også på laptopen, uten at jeg får problemer med å aktivere den?

Jeg er veldig lite interessert i å bla opp store summer for en helt ny versjon, og har som student heller ikke råd til å kaste bort penger på sånt.

Endret av Vooon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du fjerner den fra den stasjonære pc`en så går det greit å installere på den bærbare maskinen. Men å ha lisensen på to maskiner samtidig er ikke lov i følge lisensreglene.

5757033[/snapback]

Hmmkay... men hvordan kan de kontrollere det i praksis? Vil de på noen måte kunne se forskjell på om jeg fortsatt bruker den samme versjonen på en pc som ikke er tilbkoblet internett, eller om jeg avinstallerer det? Det finnes jo ingen form for deaktivering opp mot noe register eller server?

Liker ikke det lisenskjøret til MS, kjøpe ny windowsversjon for å kunne instalere det på en ny pc.

Lenke til kommentar
Hmmkay... men hvordan kan de kontrollere det i praksis? Vil de på noen måte kunne se forskjell på om jeg fortsatt bruker den samme versjonen på en pc som ikke er tilbkoblet internett, eller om jeg avinstallerer det? Det finnes jo ingen form for deaktivering opp mot noe register eller server?

Liker ikke det lisenskjøret til MS, kjøpe ny windowsversjon for å kunne instalere det på en ny pc.

5757626[/snapback]

De kan selvsagt ikke se om du bruker en maskin som aldri er på nett, så du får ta det opp med samvittigheten din:)

Om Windows lisensen du skal reinstallere er en OEM versjon kan det hende du ikke får lov til å installere den på en ny maskin.

Lenke til kommentar
De kan selvsagt ikke se om du bruker en maskin som aldri er på nett, så du får ta det opp med samvittigheten din:)

Om Windows lisensen du skal reinstallere er en OEM versjon kan det hende du ikke får lov til å installere den på en ny maskin.

5757929[/snapback]

Heh.. når det gjelder samvittighet syns jeg det er rett og rimelig at jeg skal kunne bruke versjonen min på den pcn jeg faktisk bruker daglig, når jeg har betalt for det. Det er smått søkt å forvente at enkeltpersoner skal kjøpe en ny versjon for hver pc de skaffer seg, familer også forsåvidt.

Lenke til kommentar

5757929[/snapback]

Heh.. når det gjelder samvittighet syns jeg det er rett og rimelig at jeg skal kunne bruke versjonen min på den pcn jeg faktisk bruker daglig, når jeg har betalt for det. Det er smått søkt å forvente at enkeltpersoner skal kjøpe en ny versjon for hver pc de skaffer seg, familer også forsåvidt.

5766504[/snapback]

Som kunde bør man også være klar over hva man kjøper. Når man kjøper en Windows lisens kan man ikke gjøre hva man vil med den. Om du mener det er urimelig finnes det alternativer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...