Gå til innhold

Utfordring hvordan lage Autorun CD i Windows NT ...HASTER...

Anbefalte innlegg

Har et problem... Skal lage 100 cdèr på jobben med autorun av en powerpoint presentasjon..

Open=start.pps

eller

Open=program files ///powerpnt e:start.pps

fungerer heller ikke.....

Så jeg lurer på om det er noen smartinger der ute som kan løse dette for meg....HEDER OG ÆRE TIL FØRSTE VELLYKKEDE LØSNING.....

Må man enable autorun funkskjonen i NT på noe vis ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for at autorun skal funke må du ha en autorun.inf fil ... problemet er at autorun ikke funker hvis filen du skal åpne ikke er en exe fil ... har prøvd før med andre ting og det er bare exe filer som blir åpnet...

Tror i allefall at det er problemet ditt

Lenke til kommentar

Hei!

Autorun filen må begynne med [autorun]

F.eks.:

---

[autorun]

OPEN=start.pps

---

Om du bruker WinOnCD som brenneprogram, kan du trykke properties og velge autorun.

Da lager denne en skikkelig autorun for deg.

Det finnes sikkert tilsvarende funksjoner i andre brenneprogrammer som Nero (jeg har ikke dette på maskinen jeg sitter på nå, så jeg kan ikke sjekke dette)

For at du skal starte en fil som ikke er .exe, må ihvertfall maskinene som CD'en brukes på, støtte powerpointformatet.

Du kan jo også lage en .exe fil av powerpointdokumentet, som har en innebygget avspiller(velg pack and go på filmenyen)

Håper at dette hjalp litt.

Arcade

Lenke til kommentar

Pakk først ned presentasjonen og velg at du vil ha med viewer(fil > Pakk ned...). Deretter pakker du denne ut i en katalog. Lag en fil som heter autorun.inf, i denne fila skal det stå:

[autorun]

open=Ppview32.exe dinpresentasjon.ppt

Brenn kataloginnholdet sammen med denne fila og du får en autorun cd som starter presentasjonen på maskiner som også ikke har Powerpoint.

funka i alle fall for meg:)

[ Denne Melding var redigert av: dasspapir på 2001-12-06 14:03 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...