Flakkmeister Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Ey! Arg, tror høyreøyet mitt har klikka . Jeg ser skikkelig doggete på det, akkurat som å se på en LCD skjerm som suger på å vise svartfarge! Jeg tror kanskje jeg har fått en infeksjon på det, jeg bruker linser og har hatt det èn gang før. Da måtte jeg gå uten linser i en uke, det var slit! Er det ikke noe jeg kan pøse på øyet så det fikser seg litt kjappere igjen a? Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Mindretallet av forumbrukerne her har nok slike medisinske kunnskaper Kontakt en lege. Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Ey! Arg, tror høyreøyet mitt har klikka . Jeg ser skikkelig doggete på det, akkurat som å se på en LCD skjerm som suger på å vise svartfarge! Jeg tror kanskje jeg har fått en infeksjon på det, jeg bruker linser og har hatt det èn gang før. Da måtte jeg gå uten linser i en uke, det var slit! Er det ikke noe jeg kan pøse på øyet så det fikser seg litt kjappere igjen a? 5756907[/snapback] Salt, sitron og ammoniakk. Eller evt. gå til en (øye)lege. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Hijack: Er det noen av dere som har varmt\kaldt syn på de forskjellige øyene? På det venstre ser jeg blått (kaldt) og rødt (varmt) på det høyre :S Når jeg ser med begge øyene blir det normalt. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Hvis jeg hadde vært deg, ville jeg bestilt time hos en optiker, og latt være og bruke linser inntil da. Lenke til kommentar
McLuddis Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) Hijack: Er det noen av dere som har varmt\kaldt syn på de forskjellige øyene? På det venstre ser jeg blått (kaldt) og rødt (varmt) på det høyre :S Når jeg ser med begge øyene blir det normalt. 5760632[/snapback] Hmmm... sitter og tester og finner ut at det samme gjelder hos meg... Så rart edit: bare at det er omvendt hos meg, kaldt på høyre og sånn Endret 15. mars 2006 av Barbaren Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Hijack: Er det noen av dere som har varmt\kaldt syn på de forskjellige øyene? På det venstre ser jeg blått (kaldt) og rødt (varmt) på det høyre :S Når jeg ser med begge øyene blir det normalt. 5760632[/snapback] Virker som du ikke har synkronisert "hvitbalanse"(som vi kaller det i fotoverden). De fleste øyne tror jeg øynene justerer kald/varm på BEGGE øynene alt etter hvor de er, kanksje du funker sånn at den "legger mer vekt på" det ene øyne alt etter kald/varm lysforhold? Er jo kjent sak at selv om mennesker er av samme art så er det noen små forskjeller mellom oss, og en slik ting kan jo være netopp det. Men du ser nøytralt i henhold til lyst/mørkt når du har begge åpne? Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Har du linsen inne nå? I tilfelle, så er det slikt som sjer hele tiden, ingen ting å stresse over. Gni deg litt i øyet, så går det over om en stund, eventuelt ta den ut og rens den. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Ey! Arg, tror høyreøyet mitt har klikka . Jeg ser skikkelig doggete på det, akkurat som å se på en LCD skjerm som suger på å vise svartfarge! Jeg tror kanskje jeg har fått en infeksjon på det, jeg bruker linser og har hatt det èn gang før. Da måtte jeg gå uten linser i en uke, det var slit! Er det ikke noe jeg kan pøse på øyet så det fikser seg litt kjappere igjen a? 5756907[/snapback] Jeg har hatt samme problem i det siste 2 ganger. Jeg venter bare litt så går det over. Jeg hadde det først gang jeg var på skolen, kunne ikke lese en dritt Lenke til kommentar
RIP Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Hijack: Er det noen av dere som har varmt\kaldt syn på de forskjellige øyene? På det venstre ser jeg blått (kaldt) og rødt (varmt) på det høyre :S Når jeg ser med begge øyene blir det normalt. 5760632[/snapback] Virker som du ikke har synkronisert "hvitbalanse"(som vi kaller det i fotoverden). De fleste øyne tror jeg øynene justerer kald/varm på BEGGE øynene alt etter hvor de er, kanksje du funker sånn at den "legger mer vekt på" det ene øyne alt etter kald/varm lysforhold? Er jo kjent sak at selv om mennesker er av samme art så er det noen små forskjeller mellom oss, og en slik ting kan jo være netopp det. Men du ser nøytralt i henhold til lyst/mørkt når du har begge åpne? 5761309[/snapback] Jeg ser helt normalt når jeg har begge øyene åpne, merker det best når det er mye snø ute og prøver å se med bare det ene øyet. Kan bytte mellom hvit, rød og blå snø Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Hijack: Er det noen av dere som har varmt\kaldt syn på de forskjellige øyene? På det venstre ser jeg blått (kaldt) og rødt (varmt) på det høyre :S Når jeg ser med begge øyene blir det normalt. 5760632[/snapback] Sånn er jeg og.. hehe Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Jeg har hatt samme problem i det siste 2 ganger. Jeg venter bare litt så går det over. Jeg hadde det først gang jeg var på skolen, kunne ikke lese en dritt 5761722[/snapback] Haha! =P Jeg har tatt av meg linsene nå og gått uten i 3 dager ca, det gikk over etter 1 dag, men jeg går uten et par dager til for å være sikker. Fikk sånn her en gang før og, og da stakk jeg til legen, som lyste meg i øyet et par ganger og pelte på det og sa "jeg vet ikke hva som feiler øyet ditt, det blir 150kr! Men ta av deg linsene i en måneds tid!" Også gikk jeg opp til optikern, og han sjekka meg med hitechutstyret mitt og dryppa masse badass væsker ned i øyet, og fant ut at jeg hadde infeksjon på øyet og måtte gå uten linser i en ukes tid. Antar at det er det nå òg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå